Nieuwe V-snaar??
Nieuwe V-snaar??
Hallo allemaal,
Is het mogelijk dat een V-snaar bij 83000 km al moet worden vervangen,omdat deze te droog zou zijn?
Mijn CTR is van 2005.
Thx voor de reacties....
Is het mogelijk dat een V-snaar bij 83000 km al moet worden vervangen,omdat deze te droog zou zijn?
Mijn CTR is van 2005.
Thx voor de reacties....
Re: Nieuwe V-snaar??
nickR wrote:Hallo allemaal,
Is het mogelijk dat een V-snaar bij 83000 km al moet worden vervangen,omdat deze te droog zou zijn?
Mijn CTR is van 2005.
Thx voor de reacties....
distributie is via ketting.
of bedoel je je multirib?
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Ik heb de multi riem vervangen bij 47000 KM met de DC5. Hij begon geluiden te maken :lol:.
Snaar is niet duur en is makkelijk zelf te doen. Je hoort het wel meer bij de DC5 en Club RSX spreekt er ook over. Over de EP3 weet ik het niet. Maar omdat er veel gelijkenissen zitten tussen de motoren zal het me niet verbazen.
Snaar is niet duur en is makkelijk zelf te doen. Je hoort het wel meer bij de DC5 en Club RSX spreekt er ook over. Over de EP3 weet ik het niet. Maar omdat er veel gelijkenissen zitten tussen de motoren zal het me niet verbazen.
riem
nickR wrote:Met dit soort dingen voor de motor zou ik geen risico nemen en voor het origineel gaan.
Het zal best goed zijn,maar in dit geval betaal ik liever iets meer.
Natuurlijk is iets meer betalen geen probleem -en voor alle duidelijkheid dat heb ik er ook wel voor over- maar het prijsverschil is wel echt belachelijk groot. Korting zit er bij mijn dealer niet in dus zal de volle mep gaan betalen.
Sorry hoor, dit moest er even uit...

-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Gewoon een Gates riem halen....
Die van Honda is echt niet beter en het is maar een multiriem. Waarom 3x zoveel betalen voor iets wat hetzelfde is?
Zijn maar een paar merken die riemen maken. Contitech (Continental) en Gates zijn de grootse 2 producenten en het zou mij niks verbazen dat die van Honda ook gemaakt word door 1 van de 2.
Heb zelf waarschijnlijk duizenden multi en distributieriemen vervangen en kan mij niet heugen dat een riem van Gates of Conti slechter is als een (originele).....
Die van Honda is echt niet beter en het is maar een multiriem. Waarom 3x zoveel betalen voor iets wat hetzelfde is?
Zijn maar een paar merken die riemen maken. Contitech (Continental) en Gates zijn de grootse 2 producenten en het zou mij niks verbazen dat die van Honda ook gemaakt word door 1 van de 2.
Heb zelf waarschijnlijk duizenden multi en distributieriemen vervangen en kan mij niet heugen dat een riem van Gates of Conti slechter is als een (originele).....
Jan Visser wrote:Gewoon een Gates riem halen....
Die van Honda is echt niet beter en het is maar een multiriem. Waarom 3x zoveel betalen voor iets wat hetzelfde is?
Zijn maar een paar merken die riemen maken. Contitech (Continental) en Gates zijn de grootse 2 producenten en het zou mij niks verbazen dat die van Honda ook gemaakt word door 1 van de 2.
Heb zelf waarschijnlijk duizenden multi en distributieriemen vervangen en kan mij niet heugen dat een riem van Gates of Conti slechter is als een (originele).....
:idea: Dit is precies wat ze bij mijn garagebedrijf (niet dealer maar een kennis van mij) ook zeiden. Zij begrijpen dat ik zoveel mogelijk OEM-onderdelen wil gebruiken maar als er zo'n prijskaartje aan een "eenvoudige" multiriem zit dan lachen ze me uit.

Servicegericht als ze zijn hebben ze me aangeboden om een honda sticker op een Nipparts of Gates riem te plakken... :lol: