Accord Type S

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mr. X

Post by mr. X »

Ligt er maar net aan hoe restrictief je origineel filter is. Je kan zo niet klakkeloos zeggen dat je wel of geen vermogenstoename krijgt.

Daarom stelde ik voor om de motorkap open te trekken om te zien in wat voor onmogelijke bochten ze dat OEM ding hebben gewrongen...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Zaag anders die airbox eens leeg zodat alle geluids dempende schotten eruit zijn. Dan flowed je nieuwe filtertje ook gelijk wat beter. Bij de K20's scheelt dat ook al aardig wat.
MHG

Post by MHG »

Image

Zo ziet het eruit onder de kap, ik heb alleen geen idee hoe het buizenverloop onder het filter is. Ik denk dat het daar vrij direct richting bumper loopt omdat je daar rechts een buis ziet lopen.
mr. X

Post by mr. X »

Waarschijnlijk zit er een hele knoeper van een resonantie box in de bumper verscholen. Daarnaast is de luchtfilterbox die je daar ziet binnenin hoogstwaarschijnlijk beperkt door schotten voor geluidsbeperking en andere zaken zoals Frank al aangaf.

Als er een resonantiebox in de bumper zit zou ik die weg halen en alleen een aanzuigbuis laten zitten (bij de DC2 loopt er een zwart plastice buis met daaromheen een grote witte 'doos'. Die witte doos kan je wegsnijden).

Ten tweede kun je eventueel het complete luchtfilterhuis weghalen en vervangen door een 'airbox' met aftermarket filter en wellicht een nog directere verbinding te krijgen tussen gasklep en 'snorkel' in het zijscherm.

*edit

Foto bijgesloten van de airbox zoals je deze aantreft op een DC2. Waarschijnlijk, maar dit weet ik niet zeker, heeft de Accord ook zoiets.

Image
Gangaran

Post by Gangaran »

Hey Jo@, gaskleppie heeft gelijk.

Jullie kunnen dit doen. Dit is de "Hondata" mod.
Fred

Post by Fred »

Ik heb een Injen cold air intake en een RVS sport-uitlaat. Weet niet of dit veel verschil maakt aangezien ik de ATS zo gekocht heb.
Geeft wel een heel mooi geluid in ieder geval.
Jo&

Post by Jo& »

Fred wrote:Ik heb een Injen cold air intake en een RVS sport-uitlaat. Weet niet of dit veel verschil maakt aangezien ik de ATS zo gekocht heb.

Sprintje?
Heb je een sedan of een station?
Fred

Post by Fred »

Jo& wrote:
Fred wrote:Ik heb een Injen cold air intake en een RVS sport-uitlaat. Weet niet of dit veel verschil maakt aangezien ik de ATS zo gekocht heb.

Sprintje?
Heb je een sedan of een station?

In mijn voorstel topic staan ook foto's van de Injen en uitlaat.
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... c&&start=0

Ik heb wel een automaat, dus ik weet niet of ik het red met een sprintje. :D
Jo&

Post by Jo& »

en ik een station. Niet echt eerlijk dus :p
Locked