Accord Type S

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Accord Type S

Post by Jo& »

Wij hebben een Accord Type S. Is er iemand die hier wat meer verstand van heeft?
Het is dus een 2.4L met 190 pk. Dat vind ik relatief weinig uit een 2.4L. (Al gaatie wel als de brandweer :wink :)

Is hij misschien in zijn ECU begrenst? Zou het dan ook relatief makkelijk/simpel om doormiddel van een andere ECU of chiptuning een beetje op te krikken?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

It's just as easy and as expensive as modding your Ep3.

I always thought the K24 intake manifold in the Type S looked a bit restrictive.

Maybe replace it with an RBC and get a decent intake and exhaust manifold to go with it?

Or put a K20a head on it! :twisted:

Have a look on k20a.org for example.

A LOT OF OPTIONS!
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

SC :twisted:
vampire
Posts: 82
Joined: Fri Apr 03, 2009 5:32 pm

Post by vampire »

Complete K20a kop er op, en afstelling. Dat scheelt echt enorm.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Eenmaal op gang net zo snel als een DC2! Vanaf stilstand gaat het gewicht meetellen en redt de ATS het niet meer.

Ik heb destijds op de Maasvlakte wat gespeeld met mijn DC2 samen met een ATS van een kennis. Mooie wagens en dus snel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Idd een K20 kop erop.
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

x2
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Een K20 kop erop vind ik net ff wat te ingrijpend... Haha!
Khoef geen racemonster, maar jah een klein beetje kietelen waar het makkelijk kan....

Intake manifold is ook nog redelijk ingrijpend hmm.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Kop van je EP3 door de weeks erop...weekend weer in de EP3.... :lol: :lol:

Soms heb ik het gekke idee de EK swapklaar te maken voor een H22.
Trackday....H22 "lenen" van de ATR 8)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

LCR wrote:Kop van je EP3 door de weeks erop...weekend weer in de EP3.... :lol: :lol:

Soms heb ik het gekke idee de EK swapklaar te maken voor een H22.
Trackday....H22 "lenen" van de ATR 8)

Over beunen gesproken haha. Dont touch my EP3!
Als ik ff wil knallen/racen dan ga ik wel in mn EP3 zitten.

Type-S vond ik gewoon relatief weinig pks voor de auto dus vroeg me af of er misschien makkelijke en relatief goedkope oplossingen zijn.
Dus waar die restrictie zit.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik gok de luchtfilter.

Kijk maar eens onder de kap. Denk dat je daar makkelijk een paar PK's mee vrij kan krijgen.

Je kan ook proberen het gas dieper in te trappen..


























:mrgreen:
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Euro-R uit Japan halen :P dan heb je ook direct een K20a 8)
MHG
Posts: 313
Joined: Wed Apr 19, 2006 11:53 am
Contact:

Post by MHG »

Het schijnt dat een inlaatspruitstuk van een acura tsx 2.4 redelijk wat vermogenswinst zou brengen. Maar dit is ook alleen maar van horen zeggen en lezen op de forums.
vampire
Posts: 82
Joined: Fri Apr 03, 2009 5:32 pm

Post by vampire »

Jo& wrote:Een K20 kop erop vind ik net ff wat te ingrijpend... Haha!
Khoef geen racemonster, maar jah een klein beetje kietelen waar het makkelijk kan....

Intake manifold is ook nog redelijk ingrijpend hmm.


Als je dat te ingrijpend vindt, lekker stock houden. :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Hmm luchtfilter kan ik wel eens proberen.
MHG
Posts: 313
Joined: Wed Apr 19, 2006 11:53 am
Contact:

Post by MHG »

Ik heb bij onze 2.4 accord de originele inlegfilter vervangen door een K&N inlegfilter, maar heb niet echt het gevoel dat dat iets gedaan heeft aan het vermogen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

MHG wrote:Ik heb bij onze 2.4 accord de originele inlegfilter vervangen door een K&N inlegfilter, maar heb niet echt het gevoel dat dat iets gedaan heeft aan het vermogen.

Dat zal je waarschijnlijk ook niet echt merken.
Hmm misschien op een dyno dag een keer proberen.
MHG
Posts: 313
Joined: Wed Apr 19, 2006 11:53 am
Contact:

Post by MHG »

Luchtfilter geeft sowieso al een vertekend beeld van vermogenswinst. Je wisselt namelijk altijd een vervuild filter voor een schoon filter. Dat op zichzelf zal al beter zijn voor de motor.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

MHG wrote:Luchtfilter geeft sowieso al een vertekend beeld van vermogenswinst. Je wisselt namelijk altijd een vervuild filter voor een schoon filter. Dat op zichzelf zal al beter zijn voor de motor.


en het andere geluid geeft je vaak een verkeerd beeld
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

frederik wrote:....
en het andere geluid geeft je vaak een verkeerd beeld
\

Juust.. !

Een K&N ademt wel beter dan een standaard filter, no doubt.
Maar echte pk winsten heb je er niet van, misschien +1 ? :wink:
Het is meer het geluid dat je het gevoel geeft van... .. K&N powerrrrr :roll:

de 'minst' ingrijpende veranderingen die wel merkbare pk winsten geven is toch echt wat al genoemd is..
Locked