Civic Type R 2009 Limited Edition wat vinden we hiervan?
- CTR-Voorburg
Civic Type R 2009 Limited Edition wat vinden we hiervan?
Gezien,
http://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/civic/7347521
Graag reactie's op prijs, dealer, enz. enz.
- johnny1911
Re: Civic Type R 2009 Limited Edition wat vinden we hiervan?
CTR-Voorburg wrote:Gezien,
Dit is de demo van Honda Nederland, dus wel gereden door allerlei journalisten. Ook autoweek heeft hiermee nog gereden, zie:
http://www.autoweek.nl/video/1462/Rij-impressie-Honda-Civic-Type-R-Championship-Edition
Ik ben er ook wezen kijken, staat er op zich aardig bij. Wat plekjes op de voorkant en een bijgelakt plekje op de achterbumper.
In Duitsland waren ze inderdaad goed beschikbaar, maar volgens mij is het daar inmiddels ook aardig uitgedund.
Groetjes & succes!
John
Ik vind hem ook duur. Zou zelf in ieder geval nooit, nooit geen ex pers auto kopen. Dealers zelf gaan niet altijd netjes om met autos, journalisten volgens mij nooit.
Zo hoorde ik een verhaal van een vriend die al enkele jaren bij Audi als verkoper werkt dat de koppeling van een R8 door de pers binnen 2000 km afgefikt was.
Zo hoorde ik een verhaal van een vriend die al enkele jaren bij Audi als verkoper werkt dat de koppeling van een R8 door de pers binnen 2000 km afgefikt was.
- CTR-Voorburg
nieuw is hij €42.500
beetje onderhandelen en je hebt 10k afgeschreven in 1 jaar en 17k km's.
en je hebt iets wat maar heeeel weinig mensen hebben
afgetrapt is overigens niet waar.
de auto is eerst 6k ingereden voor hij overhandigt werd aan journalisten..
en serieus, een honda k20 motor afgetrapt na 17k?. carrosserieën roesten eerder dan dat de motoren vergaan..
deze dingen zijn gebouwd om op hun staart getrapt te worden.. en ja ook journalisten rijden warm..
beetje onderhandelen en je hebt 10k afgeschreven in 1 jaar en 17k km's.
en je hebt iets wat maar heeeel weinig mensen hebben

afgetrapt is overigens niet waar.
en serieus, een honda k20 motor afgetrapt na 17k?. carrosserieën roesten eerder dan dat de motoren vergaan..
deze dingen zijn gebouwd om op hun staart getrapt te worden.. en ja ook journalisten rijden warm..
- vtec vince
Het is een prachtige auto.
Je hebt nooit de garantie dat er rustig mee gereden is, pers of prive gebruik.
Lastig Wim , als de prijs goed is en hij voelt goed aan...waarom dan niet?
Misschien is het wel verstandig om toch eerst eens een of een paar andere te bekijken en een proefrit maken. ( geen idee hoeveel er nu te koop staan ) Of eerst eens bij een clubmember gaan kijken?
Je hebt nooit de garantie dat er rustig mee gereden is, pers of prive gebruik.
Lastig Wim , als de prijs goed is en hij voelt goed aan...waarom dan niet?
Misschien is het wel verstandig om toch eerst eens een of een paar andere te bekijken en een proefrit maken. ( geen idee hoeveel er nu te koop staan ) Of eerst eens bij een clubmember gaan kijken?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
- CTR-Voorburg
Ik denk dat met zo'n kilometerstand de auto echt wel ok moet zijn. Die paar keer doorrijden door de pers moet hij gewoon tegen kunnen. Jij koopt hem toch ook niet voor altijd onder de 3000 toeren over te schakelen.
De k20 is ontworpen voor dit soort dingen aan te kunnen. Als hij er gewoon goed uitziet en goed op je overkomt zou ik het feit dat de pers ermee gereden heeft geen struikelblok laten zijn.
Hoeveel mensen kopen wel niet een ex lease wagen met 100.000+ kilometers op de teller, en je weet hoe veel mensen met lease auto's omgaan...
De k20 is ontworpen voor dit soort dingen aan te kunnen. Als hij er gewoon goed uitziet en goed op je overkomt zou ik het feit dat de pers ermee gereden heeft geen struikelblok laten zijn.
Hoeveel mensen kopen wel niet een ex lease wagen met 100.000+ kilometers op de teller, en je weet hoe veel mensen met lease auto's omgaan...
iVTEC-fab wrote:afgetrapt is overigens niet waar.
Hoe weet je dat? Staat dat in de trekst van de bijgevoegde link? Heb het niet gelezen of gezien. Wellicht kan je de bron vermelden.
De k20 kan echt wel wat hebben. Wellicht dat mr. X de versnellingsbak, de remmen en onderstel bedoeld die mankementen kunnen vertonen. De FN2 staat toch al niet bekend als de meest betrouwbare auto in zijn geheel. Let wel, het valt nog mee in vergelijking met de meeste Europese auto's, maar dit terzijde.
Mathy M wrote:...
Hoe weet je dat? Staat dat in de trekst van de bijgevoegde link? Heb het niet gelezen of gezien. Wellicht kan je de bron vermelden.
Ik sprak vorig jaar iemand via mijn werk, zijn partner werkt bij Honda Nederland. Toen hij mijn auto zag begon hij een heel verhaal te vertellen precies over die Honda. en in dat verhaal vertelde hij dus ook dat zijn partner en hij ook wat rondjes mochten maken in dat ding omdat hij ingereden moest worden voor de media..
uiteraard is het een 'van-horen-zeggen' verhaal.
Die 6k die ik eerst zei klopt overigens niet.. Ik heb even wat gegoogeld en zag dat Autoweek hem reed op 2200km. :roll:
Overigens denk ik niet dat Honda nederland personeel de auto veel anders zou behandelen dan een journalist.. :wink:
Nogmaals, het verhaal dat ik schets over de R8 met een kapotte koppeling zegt toch genoeg over hoe mensen met een auto om kunnen gaan. Wellicht is hij warm gereden maar wie kan je garanderen dat de koppeling nog niet totaal verwoest is? Als iemand hem koopt en rijdt, zal misschien een paar keer de koppeling te lang vasthouden en wat extra slijtage teweeg brengen. Als je nu echter 100 mensen in die auto laat rijden die alle 100 even de auto moeten leren kennen en moeten proberen, wat kan en wat eigenlijk ook niet kan (denk aan terug schakelen nét boven het max toeren bereik, verkeersdrempels iets te hard nemen). Het is allemaal gemakkelijk genoeg kapot te krijgen..
Daarnaast, ookal hebben ze hem 6000 of voor mijn part 2000 km ingereden. Wie zegt dat ze dat wel goed gedaan hebben? Als je er een studentje in zet en zegt: schakel bij 3000 toeren, rustig rijden maar eens in de zoveel tijd kortstondig gas geven (geen enkel idee hoe je zo'n ding moet inrijden maar stel) hoeveel denk je dat zich daaraan zouden houden?
Nee nogmaals, als de prijs HEEL goed is zou ik het doen met duidelijke garantie voorwaarden op papier. Anders lekker laten lopen en er een uit Duitsland halen. Daar wil ik je graag mee helpen!
Daarnaast, ookal hebben ze hem 6000 of voor mijn part 2000 km ingereden. Wie zegt dat ze dat wel goed gedaan hebben? Als je er een studentje in zet en zegt: schakel bij 3000 toeren, rustig rijden maar eens in de zoveel tijd kortstondig gas geven (geen enkel idee hoe je zo'n ding moet inrijden maar stel) hoeveel denk je dat zich daaraan zouden houden?
Nee nogmaals, als de prijs HEEL goed is zou ik het doen met duidelijke garantie voorwaarden op papier. Anders lekker laten lopen en er een uit Duitsland halen. Daar wil ik je graag mee helpen!