Civic Type R 2009 Limited Edition wat vinden we hiervan?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
CTR-Voorburg

Civic Type R 2009 Limited Edition wat vinden we hiervan?

Post by CTR-Voorburg »

Gezien,

http://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/civic/7347521

Graag reactie's op prijs, dealer, enz. enz.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

Doen!
donkeykong

Post by donkeykong »

mooi! :) duur! :(
Arno

Post by Arno »

Ik zou eerst in Duitsland kijken, daar staan ze veel goedkoper!
johnny1911

Re: Civic Type R 2009 Limited Edition wat vinden we hiervan?

Post by johnny1911 »

CTR-Voorburg wrote:Gezien,

http://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/civic/7347521

Graag reactie's op prijs, dealer, enz. enz.

Dit is de demo van Honda Nederland, dus wel gereden door allerlei journalisten. Ook autoweek heeft hiermee nog gereden, zie:

http://www.autoweek.nl/video/1462/Rij-impressie-Honda-Civic-Type-R-Championship-Edition

Ik ben er ook wezen kijken, staat er op zich aardig bij. Wat plekjes op de voorkant en een bijgelakt plekje op de achterbumper.

In Duitsland waren ze inderdaad goed beschikbaar, maar volgens mij is het daar inmiddels ook aardig uitgedund.

Groetjes & succes!

John
Mathy M

Post by Mathy M »

Heb je interesse in een Nighthawk Black Pearl FN2 met LSD?
Nog geen 50.000km.
mr. X

Post by mr. X »

Ik vind hem ook duur. Zou zelf in ieder geval nooit, nooit geen ex pers auto kopen. Dealers zelf gaan niet altijd netjes om met autos, journalisten volgens mij nooit.

Zo hoorde ik een verhaal van een vriend die al enkele jaren bij Audi als verkoper werkt dat de koppeling van een R8 door de pers binnen 2000 km afgefikt was.
CTR-Voorburg

Post by CTR-Voorburg »

Alvast bedankt voor jullie reactie's weet al heel wat meer...

Jammer dat het een demo van Honda Nederland is en zoals Maarten al aangaf waarschijnlijk lekker "äfgetrapt" door de heren journalisten.

Ik was echt geinteresseerd in deze versie!
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

nieuw is hij €42.500
beetje onderhandelen en je hebt 10k afgeschreven in 1 jaar en 17k km's.
en je hebt iets wat maar heeeel weinig mensen hebben ;)

afgetrapt is overigens niet waar.
de auto is eerst 6k ingereden voor hij overhandigt werd aan journalisten..
en serieus, een honda k20 motor afgetrapt na 17k?. carrosserieën roesten eerder dan dat de motoren vergaan..

deze dingen zijn gebouwd om op hun staart getrapt te worden.. en ja ook journalisten rijden warm..
vtec vince

Post by vtec vince »

Het is een prachtige auto.
Je hebt nooit de garantie dat er rustig mee gereden is, pers of prive gebruik.
Lastig Wim , als de prijs goed is en hij voelt goed aan...waarom dan niet?
Misschien is het wel verstandig om toch eerst eens een of een paar andere te bekijken en een proefrit maken. ( geen idee hoeveel er nu te koop staan ) Of eerst eens bij een clubmember gaan kijken?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
itr assen

Post by itr assen »

mooie auto wim.
borghstede hoogeveen ruilt er waarschijnlijk binnenkort ook een in.
CTR-Voorburg

Post by CTR-Voorburg »

Ja Vincent zeker lastig, ga binnenkort eens een bezoekje afleggen bij deze dealer.

Eens "live" naar deze "R" kijken en misschien een proefrit maken en natuurlijk onderhandelen over de prijs met inruil van mijn "R"

Jan nog bedankt voor de tip ik hou het in de gaten.
Polini

Post by Polini »

Ik denk dat met zo'n kilometerstand de auto echt wel ok moet zijn. Die paar keer doorrijden door de pers moet hij gewoon tegen kunnen. Jij koopt hem toch ook niet voor altijd onder de 3000 toeren over te schakelen.
De k20 is ontworpen voor dit soort dingen aan te kunnen. Als hij er gewoon goed uitziet en goed op je overkomt zou ik het feit dat de pers ermee gereden heeft geen struikelblok laten zijn.
Hoeveel mensen kopen wel niet een ex lease wagen met 100.000+ kilometers op de teller, en je weet hoe veel mensen met lease auto's omgaan...
Mathy M

Post by Mathy M »

iVTEC-fab wrote:afgetrapt is overigens niet waar.
de auto is eerst 6k ingereden voor hij overhandigt werd aan journalisten..
en serieus, een honda k20 motor afgetrapt na 17k?. carrosserieën roesten eerder dan dat de motoren vergaan..

Hoe weet je dat? Staat dat in de trekst van de bijgevoegde link? Heb het niet gelezen of gezien. Wellicht kan je de bron vermelden.

De k20 kan echt wel wat hebben. Wellicht dat mr. X de versnellingsbak, de remmen en onderstel bedoeld die mankementen kunnen vertonen. De FN2 staat toch al niet bekend als de meest betrouwbare auto in zijn geheel. Let wel, het valt nog mee in vergelijking met de meeste Europese auto's, maar dit terzijde.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Mathy M wrote:...
Hoe weet je dat? Staat dat in de trekst van de bijgevoegde link? Heb het niet gelezen of gezien. Wellicht kan je de bron vermelden.

Ik sprak vorig jaar iemand via mijn werk, zijn partner werkt bij Honda Nederland. Toen hij mijn auto zag begon hij een heel verhaal te vertellen precies over die Honda. en in dat verhaal vertelde hij dus ook dat zijn partner en hij ook wat rondjes mochten maken in dat ding omdat hij ingereden moest worden voor de media..

uiteraard is het een 'van-horen-zeggen' verhaal.

Die 6k die ik eerst zei klopt overigens niet.. Ik heb even wat gegoogeld en zag dat Autoweek hem reed op 2200km. :roll:

Overigens denk ik niet dat Honda nederland personeel de auto veel anders zou behandelen dan een journalist.. :wink:
Roy

Post by Roy »

Ik zou er niet meer dan 30 k voir uitgeven.

6000 euro minder, voor een exemplaar die al bijna 18000 erop heb zitten.

Vind ik te veel.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Ik zou ook nooit een Pers auto kopen, vind hem ook nog te duur.

Even paar manden kijken misschien ook in Duitsland, vind je zeker een betere.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

DH

Post by DH »

Zit wel aan de prijs inderdaad.
Persoonlijk was ik met een zak geld naar Japan gegaan.. 8)
mr. X

Post by mr. X »

Nogmaals, het verhaal dat ik schets over de R8 met een kapotte koppeling zegt toch genoeg over hoe mensen met een auto om kunnen gaan. Wellicht is hij warm gereden maar wie kan je garanderen dat de koppeling nog niet totaal verwoest is? Als iemand hem koopt en rijdt, zal misschien een paar keer de koppeling te lang vasthouden en wat extra slijtage teweeg brengen. Als je nu echter 100 mensen in die auto laat rijden die alle 100 even de auto moeten leren kennen en moeten proberen, wat kan en wat eigenlijk ook niet kan (denk aan terug schakelen nét boven het max toeren bereik, verkeersdrempels iets te hard nemen). Het is allemaal gemakkelijk genoeg kapot te krijgen..

Daarnaast, ookal hebben ze hem 6000 of voor mijn part 2000 km ingereden. Wie zegt dat ze dat wel goed gedaan hebben? Als je er een studentje in zet en zegt: schakel bij 3000 toeren, rustig rijden maar eens in de zoveel tijd kortstondig gas geven (geen enkel idee hoe je zo'n ding moet inrijden maar stel) hoeveel denk je dat zich daaraan zouden houden?

Nee nogmaals, als de prijs HEEL goed is zou ik het doen met duidelijke garantie voorwaarden op papier. Anders lekker laten lopen en er een uit Duitsland halen. Daar wil ik je graag mee helpen!
Locked