Mr. X.. De EK9 wordt verkocht. Begin discussie @ pagina 7

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Dikke shit Maarten! :D , Als je hulp nodig hebt wil ik je graag helpen
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Goed bezig Maarten!! Ben benieuwt als hij eenmaal af is :D
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Post by D-Rex »

Lekkere lading, doe je goed! :thumbs:
V-tje integra
Posts: 383
Joined: Thu Mar 20, 2008 4:06 pm
Contact:

Post by V-tje integra »

goed bezig man :wink:
al die wagens da je hebt :lol: heb je ze nog wel allemaal op een rijtje Maarten :?: :lol: :razz: :lol: dit is gewwon gek :lol:
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

nice :)
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

goed bezig!

Heey Bartus! Long time no see... :wink:
R's Racing
Posts: 102
Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am

Post by R's Racing »

Goed bezig! Voor EK9 koplampen kan je eventueel bij maskertje terecht. :wink:
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Ernstig! Gaat een brute bak worden kerel... 8)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Hoe is het met de Rex Maarten, geef eens een update!
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

De CRX staat er nog bij zoals die is afgeleverd! Het enige dat ik heb gedaan is het hele interieur goed schoon gemaakt. Ik wil eerst nog een paar dingen voor de EK9 hebben. Inmiddels zijn er enkele mooie goodies binnen gekomen die nog niet geupdate zijn maar dat wilde ik in één keer gaan doen.

Ik besef nu dat ik niet alle auto's tegelijk kan doen dus werk ze één voor één af. Het enige dat me nog rest is een motor voor de 9 en wat klein spul. Echter nu ik niet meer full-time werk schiet het niet bepaald op.

Zodra ik wat gedaan heb komt er gelijk een update, beloofd!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Pas je woon plaats eens aan knul ;)
'98 JDM Integra Type-R
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ga jij eens slapen knul :D

Ik blijf een Dungenaar. Moet niks hebben van Driebergen. Ik sta er wel ingeschreven maar daar blijft het ook bij haha. Sinds ik weer bij BMW werk ben ik bijna ieder weekend thuis dus ik vind het nog wel kunnen. Besides, het is de woonplaats van al mijn Honda's!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Laurens en slapen?

ehmmm...

Image



:mrgreen:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

:mrgreen:
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Was het niet voordeliger om een kant en klare EK9 te kopen?
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ja zonder twijfel maar die discussie heb ik al vaker gevoerd.

Zometeen heb ik een EK9 waar ik zelf elk klein onderdeel in mijn handen heb gehad. Elk paneel, elk schroefje is door mij als het ware 'gekeurd'. Ik heb nu de mogelijkheid alleen de mooiste onderdelen te kopen (deuren zonder één krasje op het plastic, vloerkleed zonder slijt plekken etc). Niet alleen dat maar omdat ik de auto helemaal kaal heb kan ik ook alles controleren en aanpassen hoe ik dat wil.
Je moet eens weten hoe smerig een interieur is onder alle panelen. Nu heb ik de kans dat allemaal mooi schoon te maken en rubbertjes/clipjes/draadjes etc te vernieuwen. Alle wielkuipen worden opnieuw getectyleerd zoals ook de hele onderkant van de auto. Alles gaat eraf (remleidingen, clipjes, kabelboom etc etc) om hem helemaal netjes te beschermen aan de onderkant en in de motor ruimte. Onderstel wordt opnieuw gespoten en krijgt nieuwe rubbers, subframe wordt netjes gemaakt. Binnenin wil ik bijvoorbeeld de binnenkant van de wielkasten ook insmeren met tectyl omdat daar toch vaak roest komt alsook in de deuren om ook stiekem wat minder 'klankkast effect' te krijgen.
Daarbovenop is het doel richting 300km/h te gaan. Daarvoor wil ik gewoon zeker weten dat het goed is.
Als je een 'complete' EK9 koopt, zou je hem nooit meer zo ver uit elkaar halen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik dadelijk de mooiste EK9 van Nederland zal hebben die evengoed is als een nieuwe en nog jaren mee kan.

Het doel is simpelweg om dadelijk een auto te hebben die helemaal naar mijn wens is aangepast en ook jaren zal rijden zonder te roesten.

Hobby mag tijd en geld kosten. De auto heeft nu al bijna evenveel gekost als een complete EK9 en ben nog lang niet klaar. Het heeft voor mij geen haast en ik heb er plezier in. Als die af is, zullen jullie het allemaal begrijpen. Ik kan al niet wachten! 8)
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

als je zoveel tectyl erop smeert dan haal jij nooit de 300km/h
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

300km/h???
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Het doel is inderdaad 300. Ben alleen bang dat ik dat nooit zal halen met de 5 versnellingsbak icm een B18 waardoor ik naar een K20 met 6 bak moet en dat wil ik niet.
Realistisch zal het waarschijnlijk 270 km/h worden met 350 pk en s80 bak.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Jammer dat je straks alles van een EK9 hebt terwijl hij nooit de chassis verstevigingen zal hebben die een stock EK9 wel heeft. En dat zijn nou net de dingen die tellen.
Locked