
Mr. X.. De EK9 wordt verkocht. Begin discussie @ pagina 7
-
- Posts: 383
- Joined: Thu Mar 20, 2008 4:06 pm
- Contact:
-
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am
De CRX staat er nog bij zoals die is afgeleverd! Het enige dat ik heb gedaan is het hele interieur goed schoon gemaakt. Ik wil eerst nog een paar dingen voor de EK9 hebben. Inmiddels zijn er enkele mooie goodies binnen gekomen die nog niet geupdate zijn maar dat wilde ik in één keer gaan doen.
Ik besef nu dat ik niet alle auto's tegelijk kan doen dus werk ze één voor één af. Het enige dat me nog rest is een motor voor de 9 en wat klein spul. Echter nu ik niet meer full-time werk schiet het niet bepaald op.
Zodra ik wat gedaan heb komt er gelijk een update, beloofd!
Ik besef nu dat ik niet alle auto's tegelijk kan doen dus werk ze één voor één af. Het enige dat me nog rest is een motor voor de 9 en wat klein spul. Echter nu ik niet meer full-time werk schiet het niet bepaald op.
Zodra ik wat gedaan heb komt er gelijk een update, beloofd!
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Ja zonder twijfel maar die discussie heb ik al vaker gevoerd.
Zometeen heb ik een EK9 waar ik zelf elk klein onderdeel in mijn handen heb gehad. Elk paneel, elk schroefje is door mij als het ware 'gekeurd'. Ik heb nu de mogelijkheid alleen de mooiste onderdelen te kopen (deuren zonder één krasje op het plastic, vloerkleed zonder slijt plekken etc). Niet alleen dat maar omdat ik de auto helemaal kaal heb kan ik ook alles controleren en aanpassen hoe ik dat wil.
Je moet eens weten hoe smerig een interieur is onder alle panelen. Nu heb ik de kans dat allemaal mooi schoon te maken en rubbertjes/clipjes/draadjes etc te vernieuwen. Alle wielkuipen worden opnieuw getectyleerd zoals ook de hele onderkant van de auto. Alles gaat eraf (remleidingen, clipjes, kabelboom etc etc) om hem helemaal netjes te beschermen aan de onderkant en in de motor ruimte. Onderstel wordt opnieuw gespoten en krijgt nieuwe rubbers, subframe wordt netjes gemaakt. Binnenin wil ik bijvoorbeeld de binnenkant van de wielkasten ook insmeren met tectyl omdat daar toch vaak roest komt alsook in de deuren om ook stiekem wat minder 'klankkast effect' te krijgen.
Daarbovenop is het doel richting 300km/h te gaan. Daarvoor wil ik gewoon zeker weten dat het goed is.
Als je een 'complete' EK9 koopt, zou je hem nooit meer zo ver uit elkaar halen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik dadelijk de mooiste EK9 van Nederland zal hebben die evengoed is als een nieuwe en nog jaren mee kan.
Het doel is simpelweg om dadelijk een auto te hebben die helemaal naar mijn wens is aangepast en ook jaren zal rijden zonder te roesten.
Hobby mag tijd en geld kosten. De auto heeft nu al bijna evenveel gekost als een complete EK9 en ben nog lang niet klaar. Het heeft voor mij geen haast en ik heb er plezier in. Als die af is, zullen jullie het allemaal begrijpen. Ik kan al niet wachten! 8)
Zometeen heb ik een EK9 waar ik zelf elk klein onderdeel in mijn handen heb gehad. Elk paneel, elk schroefje is door mij als het ware 'gekeurd'. Ik heb nu de mogelijkheid alleen de mooiste onderdelen te kopen (deuren zonder één krasje op het plastic, vloerkleed zonder slijt plekken etc). Niet alleen dat maar omdat ik de auto helemaal kaal heb kan ik ook alles controleren en aanpassen hoe ik dat wil.
Je moet eens weten hoe smerig een interieur is onder alle panelen. Nu heb ik de kans dat allemaal mooi schoon te maken en rubbertjes/clipjes/draadjes etc te vernieuwen. Alle wielkuipen worden opnieuw getectyleerd zoals ook de hele onderkant van de auto. Alles gaat eraf (remleidingen, clipjes, kabelboom etc etc) om hem helemaal netjes te beschermen aan de onderkant en in de motor ruimte. Onderstel wordt opnieuw gespoten en krijgt nieuwe rubbers, subframe wordt netjes gemaakt. Binnenin wil ik bijvoorbeeld de binnenkant van de wielkasten ook insmeren met tectyl omdat daar toch vaak roest komt alsook in de deuren om ook stiekem wat minder 'klankkast effect' te krijgen.
Daarbovenop is het doel richting 300km/h te gaan. Daarvoor wil ik gewoon zeker weten dat het goed is.
Als je een 'complete' EK9 koopt, zou je hem nooit meer zo ver uit elkaar halen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik dadelijk de mooiste EK9 van Nederland zal hebben die evengoed is als een nieuwe en nog jaren mee kan.
Het doel is simpelweg om dadelijk een auto te hebben die helemaal naar mijn wens is aangepast en ook jaren zal rijden zonder te roesten.
Hobby mag tijd en geld kosten. De auto heeft nu al bijna evenveel gekost als een complete EK9 en ben nog lang niet klaar. Het heeft voor mij geen haast en ik heb er plezier in. Als die af is, zullen jullie het allemaal begrijpen. Ik kan al niet wachten! 8)
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm