EK20A wrote:ChristopheR wrote:iVTEC-fab wrote:Ikke niet, wat niet echt is kan je niet echt maken.
Ik persoonlijk houdt dus ook niet van 'nep'.
Als het geen R uit de fabriek is mag je hem geen R noemen, dat is mijn gedachte gang.
Je kan er nog alle toeters en bellen aanhangen en opspijkeren tot je het verschil niet meer ziet.. Toch is het geen R.
Een echte R is bij Honda serieus over nagedacht, wegligging, balans, karakteristiek, etc.
Natuurlijk kan je een nog betere versie maken als je de centen heb. eentje die nóg krachtiger, sneller, stoerder, ..., is dan een R.. maar dan nog is het geen R.
Zo denk ik ook over BMW's met M-spul, of Audi's met RS frutsels, of Mercedes met AMG toeters. nep is nep.
In dit geval vind ik het niet kunnen dat een officiële Honda dealer een 'neppe' R als een Type R probeert te verkopen.
Verkoop dan toch een gewone CR-Z en geef een accesoires lijst mee aan potentiële klanten.
volledig mee eens!!
Interessante stelling, zou Honda het erg vinden als ik mijn EK met een K20 en sequentiele 6 bak omdoop tot R?? Of is dat ook heilig schennis?? Want tja over mijn auto is natuurlijk totaal niet nagedacht...
Als je het zo gaat zien raak je de letterlijk weg kwijt met al die snelle Honda`s.
Laat staan bij andere merken..
SEAT/VW of Rover/MG?
Als de een Leon een VW wil noemen moet je het zeker doen.
Ergens een lijn trekken toch....
Wat heeft deze mooie club nog voor nut als er geen zichtbare lijn is?
Voldoet deze CR-Z type R?
Echt product of replica...
Nissan Micra GT-R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!