de bois

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
DH

Post by DH »

EK20A wrote:
ChristopheR wrote:
iVTEC-fab wrote:Ikke niet, wat niet echt is kan je niet echt maken.

Ik persoonlijk houdt dus ook niet van 'nep'.
Als het geen R uit de fabriek is mag je hem geen R noemen, dat is mijn gedachte gang.

Je kan er nog alle toeters en bellen aanhangen en opspijkeren tot je het verschil niet meer ziet.. Toch is het geen R.

Een echte R is bij Honda serieus over nagedacht, wegligging, balans, karakteristiek, etc.
Natuurlijk kan je een nog betere versie maken als je de centen heb. eentje die nóg krachtiger, sneller, stoerder, ..., is dan een R.. maar dan nog is het geen R.

Zo denk ik ook over BMW's met M-spul, of Audi's met RS frutsels, of Mercedes met AMG toeters. nep is nep.

In dit geval vind ik het niet kunnen dat een officiële Honda dealer een 'neppe' R als een Type R probeert te verkopen.
Verkoop dan toch een gewone CR-Z en geef een accesoires lijst mee aan potentiële klanten.

volledig mee eens!!

Interessante stelling, zou Honda het erg vinden als ik mijn EK met een K20 en sequentiele 6 bak omdoop tot R?? Of is dat ook heilig schennis?? Want tja over mijn auto is natuurlijk totaal niet nagedacht...

Als je het zo gaat zien raak je de letterlijk weg kwijt met al die snelle Honda`s.
Laat staan bij andere merken..
SEAT/VW of Rover/MG?
Als de een Leon een VW wil noemen moet je het zeker doen.
Ergens een lijn trekken toch....
Wat heeft deze mooie club nog voor nut als er geen zichtbare lijn is?
Voldoet deze CR-Z type R?
Echt product of replica...

Nissan Micra GT-R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AssItch

Post by AssItch »

ik vind het best knap dat jullie je daar druk om kunnen maken...
Hou in je achterhoofd dat honda ook de Type R bouwt met een gulden middenweg in gedachten... het is en blijft een straatauto...
DH

Post by DH »

AssItch wrote:ik vind het best knap dat jullie je daar druk om kunnen maken...
Hou in je achterhoofd dat honda ook de Type R bouwt met een gulden middenweg in gedachten... het is en blijft een straatauto...

Niet drukmaken. :lol:

Als je dat verschil niet wil maken moeten ze het zeker doen.
Maar een Skyline GTT een GT-R noemen is ergens ook liegen..
Maargoed word nog blij van het idee een R te rijden. :D

Als iemand de vergelijking maakt tussen een Del sol en een Dc2 zullen er toch best wat mensen een mening hebben..asswhoop!! :lol:

En een niet originele R zal ook niet onderdeel worden van onze club mag ik hopen.

Demian.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

EK20A wrote:Interessante stelling, zou Honda het erg vinden als ik mijn EK met een K20 en sequentiele 6 bak omdoop tot R?? Of is dat ook heilig schennis?? Want tja over mijn auto is natuurlijk totaal niet nagedacht...

Wat jij met je Honda doet, zal Honda niks interesseren.. :wink:

Zoals ik al zei als je genoeg centen hebt, of in jou geval je bent handig genoeg om bijv. een EK volledig om te toveren met een K20. Wat als gevolg heeft dat jou EK nog harder, strakker, sneller, .... gaat dan een R af fabriek. Prima!

Ik persoonlijk echter zou zo'n auto niet willen rijden. Dat is het enigste dat ik ermee wilde zeggen. Voor mij moet de Honda nogsteeds voldoen als daily drive met een maxicosi op de achterbank :wink:

*het onderwerp van dit topic ging meer over een honda dealer die een niet R als R verkoopt, niks meer of minder.

@Demian:Of je met een honda, die niet uit de fabriek rolde als een R, welkom bent bij deze club is een onderwerp die ik in het geheel niet wil aansnijden. Dat heeft er niks mee te maken en heb ik al helemaal niks over te zeggen. Persoonlijk ben ik van mening dat het juist positief is om van die ondernemende Honda bouwers in je club te hebben, kan altijd handig zijn :wink:
slydawg

Post by slydawg »

Dat over een niet oem R bij de club is al eens besproken en de uitspraak was wat mij betreft heel duidelijk,
"Een niet oem type R kan geen lid worden van de type R club".
Wel van het forum.

En wat de EK van EK20A betreft...doe mij die maar, R of geen R maakt me niets uit!
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Kunnen we dit niet ergens melden als misleidende reclame ?
Gezien we ook al kunnen bitchen over verpakkingen waarop de boer een varkentje knuffelt, zonder dat hij dit daadwerkelijk doet....

Want als we dit vergelijken met voorgaande TypeR modellen. Dan is er naast de rode logo's, het licht metaal en leren interrieur een hoop verschil.

Dit wekt nu de indrukking dat de bois dit ook aangepast heeft op deze CRZ, terwijl dit niet zo is :lol:
'98 JDM Integra Type-R
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

L4urenZ wrote:Kunnen we dit niet ergens melden als misleidende reclame ?
Gezien we ook al kunnen bitchen over verpakkingen waarop de boer een varkentje knuffelt, zonder dat hij dit daadwerkelijk doet....

Want als we dit vergelijken met voorgaande TypeR modellen. Dan is er naast de rode logo's, het licht metaal en leren interrieur een hoop verschil.

Dit wekt nu de indrukking dat de bois dit ook aangepast heeft op deze CRZ, terwijl dit niet zo is :lol:

:lol:
Valt alleen zo weinig te halen. het enige dat je bereikt is dat de Bois gedwongen de advertentie moet veranderen.. maar ik heb nou niet echt de zin noch de tijd om daar energie in te steken... :roll:
DH

Post by DH »

iVTEC-fab wrote:
EK20A wrote:Interessante stelling, zou Honda het erg vinden als ik mijn EK met een K20 en sequentiele 6 bak omdoop tot R?? Of is dat ook heilig schennis?? Want tja over mijn auto is natuurlijk totaal niet nagedacht...

Wat jij met je Honda doet, zal Honda niks interesseren.. :wink:

Zoals ik al zei als je genoeg centen hebt, of in jou geval je bent handig genoeg om bijv. een EK volledig om te toveren met een K20. Wat als gevolg heeft dat jou EK nog harder, strakker, sneller, .... gaat dan een R af fabriek. Prima!

Ik persoonlijk echter zou zo'n auto niet willen rijden. Dat is het enigste dat ik ermee wilde zeggen. Voor mij moet de Honda nogsteeds voldoen als daily drive met een maxicosi op de achterbank :wink:

*het onderwerp van dit topic ging meer over een honda dealer die een niet R als R verkoopt, niks meer of minder.

@Demian:Of je met een honda, die niet uit de fabriek rolde als een R, welkom bent bij deze club is een onderwerp die ik in het geheel niet wil aansnijden. Dat heeft er niks mee te maken en heb ik al helemaal niks over te zeggen. Persoonlijk ben ik van mening dat het juist positief is om van die ondernemende Honda bouwers in je club te hebben, kan altijd handig zijn :wink:

Tuurlijk zijn auto liefhebbers welkom.
mr. X

Post by mr. X »

Krijgen we deze discussie weer :D :

Ben je een liefhebber als je Type-R stickers op een auto plakt die het officieel niet is?
hardcorehonda

Post by hardcorehonda »

mr. X wrote:Krijgen we deze discussie weer :D :

Ben je een liefhebber als je Type-R stickers op een auto plakt die het officieel niet is?

Wel als je daar alles op en aan geschroeft hebt die het een R maakt....
Maargoed.....hier gaan we toch niet uitkomen vrees ik.
mr. X

Post by mr. X »

Wanneer je een auto op en over de specs van een R krijgt, zoals Bas nu doet met zijn EK, mag dat van mij een R genoemd worden hoewel ik er zelf nooit een sticker op zou doen als het er geen was.

Bas staat ook in mijn telefoon als 'Bas EK9' :D

Mijn EJ9 heeft echter best wat OEM 'R' spul aan boord maar never dat ik daar ooit een Type-R sticker op zou willen!
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Ik ga stiekem een CTDI logo op je ej9 plakken ^^
'98 JDM Integra Type-R
Jo&

Post by Jo& »

Pff waar je je druk om kan maken...

Binnen het bestuur is er wel eens over gesproken. Tot nu toe is er altijd besloten dat we een club zijn waarbij alleen mensen met een echte af fabriek R lid mogen worden.
Andere auto liefhebbers mogen uiteraard op het forum mee discussieren enz en zijn welkom bij niet member only meetings.

Het hele doel van een Type-R club is dat je een 'echte' Type-R hebt.
Anders worden we een 'Honda snelle modellen liefhebbers club'. Kan ook maar is een keuze...
slydawg

Post by slydawg »

Ennn als bv. Bas een diesel logo op zn EK plakt vind iedereen het geweldig, want dan is het een sleeper....maar een type R logo erop is weer not done.........
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Ik rij nog steeds met een 2.3i sticker rond... terwijl er een 2.2 in ligt.
Schandalig al zeg ik het zelf :)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

BZRKbb2 wrote:Ik rij nog steeds met een 2.3i sticker rond... terwijl er een 2.2 in ligt.
Schandalig al zeg ik het zelf :)

Image

BOOOH! BOOH!! BOOH!!!
jupke

Post by jupke »

EK20A wrote:Intrax set eronder, kuipen erin en ik zou het graag op de stoep hebben....

X2 ik wil hem ook wel
Er staat ook nergens in de advertentie dat het een Echte Type R is.het is een type R pakket. en type R staat in de advertentie niet voor niets tussen haakjes :wink:
Arno

Post by Arno »

Ik wil ook m3 stickers!
Roy

Post by Roy »

Mijn stelling is.

Je mag van mijn part Turbo, R, Vtec,Gti,RS of zelfs Ferarri erop plakken.

Als je maar waneer het stoplicht groen wordt genoeg pk snelheid kan maken om de scootmobiel naast je voor te zijn.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Hayvan

Post by Hayvan »

De Bois @ De Meern staat al wel bekend om zulke dingen.
Veel van de CRV Mugens e.d. komen ook vanaf daar maar ik twijfel dan wel of het een echte is :lol:

Ze zijn er ook van op de hoogte @ importeur en inderdaad zoals eerder gezegd, het wordt gewoon geaccepteerd omdat het (jammer genoeg) verkoopt...

Maatje van me werkt er, die heeft me alles haarfijn uitgelegd :P
Locked