koppeling vervangen.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
LCR

Post by LCR »

Gaskleppie wrote:nergens sporen van olie lekkage achter het vliegwiel?

Wat als er wel olie of niet schoon is als ik vragen mag?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dan ligt misschien de olie kering van je krukas eruit. Dan kan er olie op je plaat komen.
integra

Post by integra »

Even een intresse vraagje van mijn kant. ( want dat kon ik op de foto's van de plaat niet goed zien.) Was de as wel goed ingevet. Want dat waren ze bij mij vergeten. :cry:
En dan krijg je in combinatie met stof een zeer stroeve as.

Maar even over jou probleem.
Als het vliegwiel recht is. Moet het tocht de drukgroep zijn die de boel scheef drukt want die draaien immers met elkaar rond. En de plaat wil wel een beetje doorbuigen. Misschien verklaart dat ook het slippen, door het scheve
aandrukken pakt hij niet op de hele plaat.
boikel

Post by boikel »

Nou, veel vet heb ik niet gevonden. Niet bij de as, ook niet bij de release fork en druklager. Een heel klein beetje vet tussen de slave cylinder en release fork. De beruchte piep bij het indrukken van de koppeling was dan ook duidelijk aanwezig.

Wat je zegt over die drukgroep heb ik ook bedacht, het is ook heel moeilijk te meten of de drukgroep het goed doet, het is echt maar millimeter werk tussen een losse of klemmende drukgroep. Mijn nieuwe ACT plaat en drukgroep verwacht ik deze week, hopelijk net op tijd voor een trackday op Spa. :D
integra

Post by integra »

ACT is echt goed. ik denk dat je het verschil wel gaat merken.
Inderdaad wel even goed vetten.
LCR

Post by LCR »

ACT is the Sh*t, maar toch ging ik voor Exedy :(
Was maar 100 en nog wat duurder...
Ik heb nu stage 1 (omdat ik een beetje van file-rijden houd :roll: ) en het slipt soms bij vol optrekken...
Mobile Emotions

Post by Mobile Emotions »

Wij leveren regelmatig ACT aan onze klanten, zijn allemaal erg tevreden met deze koppeling.
boikel

Post by boikel »

ACT koppeling is binnen. tnx RSP! :D

Net pas de druk lager los gemaakt, na de zwarte meuk weg gehaald te hebben kwam ik deze slijtageplekken tegen.

Image

Image

Er zat geen vet op, slijtplekjes zijn 0.6mm diep. Lijkt me niet normaal voor een druklager van 5.000km oud. Of gebeurt dit altijd?

Oh. Vond net onderstaand ringetje op de grond, iemand een idee waar dit van kan zijn? :o ops: :o ops:

Image

Image
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ringetje zegt me niks. Beetje vage vorm. Het zou de afdichting van dat kleine toplagertje kunnen zijn wat in je vliegwiel zit. Rubber? staal?

Heeft je druklager wel goed in de vork gezeten? Er zijn hele volksstammen die hem niet goed doen waardoor ook niks goed werkt.
Rikky

Post by Rikky »

Gaskleppie wrote:Er zijn hele volksstammen die hem niet goed doen waardoor ook niks goed werkt.

:lol: lol, wel een goed iets om te onthouden zodat ik zelf niet ooit deze fout maak!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
integra

Post by integra »

Even in het WPHB kijken waar zo'n ringetje zit
hij komt mij ook niet bekend voor.
boikel

Post by boikel »

Heb het hele wphb doorgespit, niks gevonden over zo'n rubber ringetje. Hoeft ook niet van de ITR te komen, Patrol staat er ook regelmatig. Toch vreemd.

Over dat druklager, hoe zou je dat fout kunnen monteren? Kan toch maar op 1 manier?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Normaal gesproken wel. Maar er zijn er echt die het voor elkaar krijgen om de vork niet netjes achter de beugeltje te kijgen.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Heb een paar weken geleden nog de bak van Wendy haar DC2 er achter weg gehad, maar ook mij komt zo'n ringetje niet bekend voor. Voor het toplager zit het zeker niet......

Verder lijken die vlekken op het vliegwiel mij op sporen van olie, of vet!
Keung

Post by Keung »

Rubber ringetje lijkt op een pakking voor bougiegat in de kleppendeksel.
Locked