Stroker kit

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
cyrano
Posts: 16
Joined: Tue Feb 26, 2008 10:59 pm

Stroker kit

Post by cyrano »

Beste Forum leden

Ik ben van plan om mijn motorblok wat meer pit te geven, zo heb ik me al Skunk2 pro+ stage 2 nokkenassen met bijbehorende klepveren gekocht, echter voordat ik deze installeer wil ik meteen een gehele nieuwe stroker kit kopen zo kan ik namelijk het gehele blok in een keer reviseren!

Misschien kan iemand mij vertellen tot welke slag (stroke) ik kan gaan zonder dat de verbrandingskamer in de kop aangepast hoef te worden?
En zonder dat er iets de soep in kan draaien uiteraard :roll:

Hoor het graag als iemand weet waar ik die info kan krijgen

BVD Groetjes Cyrano
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Waarschijnlijk bij TCC of RSP ofzo.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Geen idee om wat voor motor het gaat, maar ik denk dat je met een stroker kit de verkeerde kant op gaat.

Je gaat de slag die de zuiger maakt verlengen en dus word de zuigersnelheid groter of zelfs te groot als je met dezelfde toerentallen blijft rijden........
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Jan Visser wrote:Geen idee om wat voor motor het gaat, maar ik denk dat je met een stroker kit de verkeerde kant op gaat.

Je gaat de slag die de zuiger maakt verlengen en dus word de zuigersnelheid groter of zelfs te groot als je met dezelfde toerentallen blijft rijden........


Daarom is het vaak interessanter om een Big bore te maken als je toeren wilt blijven draaien, een korte slag motor vind toeren namelijk erg fijn :) ....
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Wat voor motor?
Wat voor toepassing?
Wat is je doel?
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Ik denk dat het een B18C6 betreft, gezien meneer zijn voorstel topic :lol:
'98 JDM Integra Type-R
cyrano
Posts: 16
Joined: Tue Feb 26, 2008 10:59 pm

Post by cyrano »

L4urenZ wrote:Ik denk dat het een B18C6 betreft, gezien meneer zijn voorstel topic :lol:


Sorry, het gaat idd om een B18C6
cyrano
Posts: 16
Joined: Tue Feb 26, 2008 10:59 pm

Post by cyrano »

EK20A wrote:
Jan Visser wrote:Geen idee om wat voor motor het gaat, maar ik denk dat je met een stroker kit de verkeerde kant op gaat.

Je gaat de slag die de zuiger maakt verlengen en dus word de zuigersnelheid groter of zelfs te groot als je met dezelfde toerentallen blijft rijden........


Daarom is het vaak interessanter om een Big bore te maken als je toeren wilt blijven draaien, een korte slag motor vind toeren namelijk erg fijn :) ....


Wil meer compressie halen vandaar de grotere slag
cyrano
Posts: 16
Joined: Tue Feb 26, 2008 10:59 pm

Post by cyrano »

Gaskleppie wrote:Wat voor motor?
Wat voor toepassing?
Wat is je doel?


Motor: B18C6
Toepassing: straat
doel: meer vermogen
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Een stroker kit voor de B18c6 is zeker niet aan te bevelen. De B18 is eigenlijk al een gestroke'te B16B die al aan zn max van toeren zit.
Die stroken verplicht je bijna om minimaal 1000rpm lager te gaan draaien dan de stock B18c6. Schiet niet op dus.

Je blok laten resleven naar max 85mm is wel mogenlijk. Je krijgt dan een "bijna" 2 liter. Ik heb dat jaren geleden wel eens gedaan en daar haalde ik 251pk uit. Met dat blok kan je wel op de max B18 toeren blijven draaien. Let er wel op dat je zo veel mogenlijk gewicht probeert te besparen. Dus de duurdere drijfstangen, duurdere zuigers etc. Ik vrees dat een K20 swap tegenwoordig goedkoper kan.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Je bijna 2 liter had ook geen erg lang leven of had dat weinig te maken met het resleven?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

nee, dat had 100% te maken met dat de bouwer het blok na het sleeven niet goed nagespoeld had en er nog veel boorslijpsel achter was gebleven.
cyrano
Posts: 16
Joined: Tue Feb 26, 2008 10:59 pm

Post by cyrano »

Gaskleppie wrote:Een stroker kit voor de B18c6 is zeker niet aan te bevelen. De B18 is eigenlijk al een gestroke'te B16B die al aan zn max van toeren zit.
Die stroken verplicht je bijna om minimaal 1000rpm lager te gaan draaien dan de stock B18c6. Schiet niet op dus.

Je blok laten resleven naar max 85mm is wel mogenlijk. Je krijgt dan een "bijna" 2 liter. Ik heb dat jaren geleden wel eens gedaan en daar haalde ik 251pk uit. Met dat blok kan je wel op de max B18 toeren blijven draaien. Let er wel op dat je zo veel mogenlijk gewicht probeert te besparen. Dus de duurdere drijfstangen, duurdere zuigers etc. Ik vrees dat een K20 swap tegenwoordig goedkoper kan.


Klinkt logisch.. echter kan ik geen kits vinden met de standaard stroke van 87.2mm.. kan me daar iemand mee helpen dan?

Verder komt bij een big bore nog het een en ander extra kijken, nieuwe darton liners zijn dan ook nodig
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

cyrano wrote:
Gaskleppie wrote:Een stroker kit voor de B18c6 is zeker niet aan te bevelen. De B18 is eigenlijk al een gestroke'te B16B die al aan zn max van toeren zit.
Die stroken verplicht je bijna om minimaal 1000rpm lager te gaan draaien dan de stock B18c6. Schiet niet op dus.

Je blok laten resleven naar max 85mm is wel mogenlijk. Je krijgt dan een "bijna" 2 liter. Ik heb dat jaren geleden wel eens gedaan en daar haalde ik 251pk uit. Met dat blok kan je wel op de max B18 toeren blijven draaien. Let er wel op dat je zo veel mogenlijk gewicht probeert te besparen. Dus de duurdere drijfstangen, duurdere zuigers etc. Ik vrees dat een K20 swap tegenwoordig goedkoper kan.


Klinkt logisch.. echter kan ik geen kits vinden met de standaard stroke van 87.2mm.. kan me daar iemand mee helpen dan?

Verder komt bij een big bore nog het een en ander extra kijken, nieuwe darton liners zijn dan ook nodig


Daar zijn ook geen kits voor!
Als je zelf zo weinig kennis hebt om dat in te zien moet ik je adviseren dit volledig over te laten aan gespecialiseerde bedrijven ala Total car concept in Bleiswijk, maar er zijn er meer die het kunnen.
cyrano
Posts: 16
Joined: Tue Feb 26, 2008 10:59 pm

Post by cyrano »

Daar zijn ook geen kits voor!
Als je zelf zo weinig kennis hebt om dat in te zien moet ik je adviseren dit volledig over te laten aan gespecialiseerde bedrijven ala Total car concept in Bleiswijk, maar er zijn er meer die het kunnen.[/quote]

Zal uiteindelijk ook bij een bedrijf uit komen want ga het blok niet zelf bouwen, maar wil wel weten wat de opties zijn voordat ik iets laat doen eraan
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Maar is een b16a2 onderblok dan ook exact het zelfde als een b18c6
Op de krukas drijfstangen en zuigers na. Hoe zit het met de lagers enz.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

ik zei ook geen b16a2 maar b16b ;)
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

B16b daar was ik van op de hoogte maar het verschil tussen een b18c6 onderblok en b16a2 dan.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

B16a heeft geen krukas brug en is ongeveer 1cm lager dan de B18c.
Verder is het blok zelf nagenoeg gelijk.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Okee, Moet er toch maar eens wat geld voor sparen. :lol:
Locked