Stroker kit
Stroker kit
Beste Forum leden
Ik ben van plan om mijn motorblok wat meer pit te geven, zo heb ik me al Skunk2 pro+ stage 2 nokkenassen met bijbehorende klepveren gekocht, echter voordat ik deze installeer wil ik meteen een gehele nieuwe stroker kit kopen zo kan ik namelijk het gehele blok in een keer reviseren!
Misschien kan iemand mij vertellen tot welke slag (stroke) ik kan gaan zonder dat de verbrandingskamer in de kop aangepast hoef te worden?
En zonder dat er iets de soep in kan draaien uiteraard :roll:
Hoor het graag als iemand weet waar ik die info kan krijgen
BVD Groetjes Cyrano
Ik ben van plan om mijn motorblok wat meer pit te geven, zo heb ik me al Skunk2 pro+ stage 2 nokkenassen met bijbehorende klepveren gekocht, echter voordat ik deze installeer wil ik meteen een gehele nieuwe stroker kit kopen zo kan ik namelijk het gehele blok in een keer reviseren!
Misschien kan iemand mij vertellen tot welke slag (stroke) ik kan gaan zonder dat de verbrandingskamer in de kop aangepast hoef te worden?
En zonder dat er iets de soep in kan draaien uiteraard :roll:
Hoor het graag als iemand weet waar ik die info kan krijgen
BVD Groetjes Cyrano
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Jan Visser wrote:Geen idee om wat voor motor het gaat, maar ik denk dat je met een stroker kit de verkeerde kant op gaat.
Je gaat de slag die de zuiger maakt verlengen en dus word de zuigersnelheid groter of zelfs te groot als je met dezelfde toerentallen blijft rijden........
Daarom is het vaak interessanter om een Big bore te maken als je toeren wilt blijven draaien, een korte slag motor vind toeren namelijk erg fijn

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
EK20A wrote:Jan Visser wrote:Geen idee om wat voor motor het gaat, maar ik denk dat je met een stroker kit de verkeerde kant op gaat.
Je gaat de slag die de zuiger maakt verlengen en dus word de zuigersnelheid groter of zelfs te groot als je met dezelfde toerentallen blijft rijden........
Daarom is het vaak interessanter om een Big bore te maken als je toeren wilt blijven draaien, een korte slag motor vind toeren namelijk erg fijn....
Wil meer compressie halen vandaar de grotere slag
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Een stroker kit voor de B18c6 is zeker niet aan te bevelen. De B18 is eigenlijk al een gestroke'te B16B die al aan zn max van toeren zit.
Die stroken verplicht je bijna om minimaal 1000rpm lager te gaan draaien dan de stock B18c6. Schiet niet op dus.
Je blok laten resleven naar max 85mm is wel mogenlijk. Je krijgt dan een "bijna" 2 liter. Ik heb dat jaren geleden wel eens gedaan en daar haalde ik 251pk uit. Met dat blok kan je wel op de max B18 toeren blijven draaien. Let er wel op dat je zo veel mogenlijk gewicht probeert te besparen. Dus de duurdere drijfstangen, duurdere zuigers etc. Ik vrees dat een K20 swap tegenwoordig goedkoper kan.
Die stroken verplicht je bijna om minimaal 1000rpm lager te gaan draaien dan de stock B18c6. Schiet niet op dus.
Je blok laten resleven naar max 85mm is wel mogenlijk. Je krijgt dan een "bijna" 2 liter. Ik heb dat jaren geleden wel eens gedaan en daar haalde ik 251pk uit. Met dat blok kan je wel op de max B18 toeren blijven draaien. Let er wel op dat je zo veel mogenlijk gewicht probeert te besparen. Dus de duurdere drijfstangen, duurdere zuigers etc. Ik vrees dat een K20 swap tegenwoordig goedkoper kan.
Je bijna 2 liter had ook geen erg lang leven of had dat weinig te maken met het resleven?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:Een stroker kit voor de B18c6 is zeker niet aan te bevelen. De B18 is eigenlijk al een gestroke'te B16B die al aan zn max van toeren zit.
Die stroken verplicht je bijna om minimaal 1000rpm lager te gaan draaien dan de stock B18c6. Schiet niet op dus.
Je blok laten resleven naar max 85mm is wel mogenlijk. Je krijgt dan een "bijna" 2 liter. Ik heb dat jaren geleden wel eens gedaan en daar haalde ik 251pk uit. Met dat blok kan je wel op de max B18 toeren blijven draaien. Let er wel op dat je zo veel mogenlijk gewicht probeert te besparen. Dus de duurdere drijfstangen, duurdere zuigers etc. Ik vrees dat een K20 swap tegenwoordig goedkoper kan.
Klinkt logisch.. echter kan ik geen kits vinden met de standaard stroke van 87.2mm.. kan me daar iemand mee helpen dan?
Verder komt bij een big bore nog het een en ander extra kijken, nieuwe darton liners zijn dan ook nodig
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
cyrano wrote:Gaskleppie wrote:Een stroker kit voor de B18c6 is zeker niet aan te bevelen. De B18 is eigenlijk al een gestroke'te B16B die al aan zn max van toeren zit.
Die stroken verplicht je bijna om minimaal 1000rpm lager te gaan draaien dan de stock B18c6. Schiet niet op dus.
Je blok laten resleven naar max 85mm is wel mogenlijk. Je krijgt dan een "bijna" 2 liter. Ik heb dat jaren geleden wel eens gedaan en daar haalde ik 251pk uit. Met dat blok kan je wel op de max B18 toeren blijven draaien. Let er wel op dat je zo veel mogenlijk gewicht probeert te besparen. Dus de duurdere drijfstangen, duurdere zuigers etc. Ik vrees dat een K20 swap tegenwoordig goedkoper kan.
Klinkt logisch.. echter kan ik geen kits vinden met de standaard stroke van 87.2mm.. kan me daar iemand mee helpen dan?
Verder komt bij een big bore nog het een en ander extra kijken, nieuwe darton liners zijn dan ook nodig
Daar zijn ook geen kits voor!
Als je zelf zo weinig kennis hebt om dat in te zien moet ik je adviseren dit volledig over te laten aan gespecialiseerde bedrijven ala Total car concept in Bleiswijk, maar er zijn er meer die het kunnen.
Daar zijn ook geen kits voor!
Als je zelf zo weinig kennis hebt om dat in te zien moet ik je adviseren dit volledig over te laten aan gespecialiseerde bedrijven ala Total car concept in Bleiswijk, maar er zijn er meer die het kunnen.[/quote]
Zal uiteindelijk ook bij een bedrijf uit komen want ga het blok niet zelf bouwen, maar wil wel weten wat de opties zijn voordat ik iets laat doen eraan
Als je zelf zo weinig kennis hebt om dat in te zien moet ik je adviseren dit volledig over te laten aan gespecialiseerde bedrijven ala Total car concept in Bleiswijk, maar er zijn er meer die het kunnen.[/quote]
Zal uiteindelijk ook bij een bedrijf uit komen want ga het blok niet zelf bouwen, maar wil wel weten wat de opties zijn voordat ik iets laat doen eraan
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm