Honda toch weer F1

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Honda toch weer F1

Post by Roy »

Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Bwah! Dat zou de zooi daar lekker wakker schudden!
Porsche én Honda in de F1 én compleet nieuwe motoren. Dat beloofd wat. 8)
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Heb ik dat nu goed gelezen???
1.6 ltr turbo motoren in een F1 auto?

Op zich vin dik het leuk dat Honda weer een comeback gaat maken in de F1.
Alleen die motor inhoud...
Een F1 auto mag toch op zijn minst 700 pk eruit persen, anders kun je net zo goed naar het DTCC gaan kijken of DTM.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Uit een 1.6 kan je 700pk halen..
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

:shock: dat is niet misselijk dan...
Hoe betrouwbaar is die motor dan?
Ze mogen toch maar een x aantal motoren gebruiken per seizoen?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Inderdaad, daar pers je wel 700 PK uit! Hoe en hoelang het heel blijft wordt interessant om te zien.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Deden ze vroeger toch ook in de F1, 700-800 pk uit een 1.5 turboblokje?

Zie zelf liever de V10's terugkomen. 8)
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

A word een b-serie dan zeker. :lol: :lol:
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

het moeten 1.6 Turbo motoren met wel 850 pk worden.

Nou dat produceren de blokjes van de DTM, WTCC echt niet.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

integra wrote:A word een b-serie dan zeker. :lol: :lol:


Lol that would be awesome with a big F UR K sticker on the side...
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

bmw had kwalificatie motoren die 1 of 2 ronden 1500 pk hadden
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Dat klopt. Nelson Piquet reed in 1983 met zijn Brabham BMW naar pole position met zo`n 1.5 liter turbo motor tijdens de Grand prix van Nederland in Zandvoort. Hij won ook de race. Voor de kwalificatie reed hij met een speciale motor die met ik geloof iets van 5 bar turbodruk draaide, geschat vermogen tegen de 1500 pk. Goed voor drie ronden op het circuit, daarna was de motor schroot. Elke keer als Piquet binnenkwam na wat snelle ronden op het circuit stond er meteen een mannetje in de buurt met een brandblusser. Door de enorme hitte die van de turbo afkwam als de wagen stilstond kon het gebeuren dat sommige onderdelen van de carrosserie of de motor spontaan vlam vatten. In die tijd mocht men gedurende de race nog de turbodruk aanpassen als hen dat zo uitkwam. Dus als men een inhaalactie wilde doen werd op het recht stuk even aan de knop gedraaid en kwamen er zomaar 200-300 pk bij.
De brandstof die gebruikt werd voor deze motoren had naar verluid op het laatst een octaagehalte van 125 of zelfs meer. Voor de chemische samenstelling van deze brandstof deed men een beroep op de expertise van IG Bayer. Dit chemieconcern maakte in de oorlog de speciale brandstoffen voor de Messerschmidt bf109 en Focke Wulf he252 interceptor jachtvliegtuigen. Blijkbaar hadden ze de formules voor de brandstoffen nog in hun kluizen liggen.
Het was ook de allereerste F1 motor met electronische brandstofinspuiting.
Aangezien niemand ooit daarvoor zoiets had geprobeerd ontstond de eerste Siemens brandstofinspuiting voor een F1 motor letterlijk bij BMW ingenieur Paul Rosche op de keukentafel. Het gerucht ging dat ze zelfs de wasmachine bij hem sloopten om bepaalde electrische onderdelen te gebruiken. Het was in die tijd niet zo dat je zomaar de winkel kon binnenstappen om spullen te kopen.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

mooi verhaal
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

slydawg wrote:Uit een 1.6 kan je 700pk halen..

dat moet dan wel hele korte slag worden :-?
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

beheh, dikke B16B turbo erin met 7 a 800pk, dan swap ik direct zo eentje in men ek :D
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

x2

nadat ik een ek gekocht heb :razz:
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Spons wrote:x2

nadat ik een ek gekocht heb :razz:


Een EK vinden zal het minste probleem zijn dan :lol:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

En McLaren zou wel eens over willen stappen van motor 8)

Mercedes heeft zijn eigen team nu
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Katana wrote:En McLaren zou wel eens over willen stappen van motor 8)

Mercedes heeft zijn eigen team nu


Zou prachtig zijn. McLaren-Honda... nog ooit een winning team geweest.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

. nog ooit een winning team geweest.

Winning team? Verpletterend en vernederend team zal je bedoelen! lol!
Locked