Precies zoals Ben zei, we hadden het over het verschil EJ9/EK3/EK4 en EK9.
Ik zal binnenkort eens de lasnaden onder de loep nemen van mijn beide auto's en echt op de details gaan letten. Ik weet bijvoorbeeld dat een EK9 een dikker subframe achter heeft voor de dikke swaybar. Dit is volgens mij ook het enige punt waar een EK9 verschilt met een standaard EK. Heb genoeg foto's gezien waar een OEM EK subframe afscheurt (!!) wanneer je een OEM EK9 swaybar gebruikt zonder subframe-brace.
Zoals gezegd is inderdaad de DC2 gebaseerd op een EG en daardoor wat ouder qua onderstel. Dat wist ik.
Ik heb eenmaal in de EK9 van Ivo gereden en dat vond ik boven verwachting goed bevallen inderdaad. Zelfs bij de eerste paar bochten leek het in mijn beleving zo te zijn dat hij directer was en wellicht neutraler dan een DC2.
Verder vind ik, zoals ook gequote, de LCA van een OEM EK9 er wat 'gammel' uit zien vergeleken met een DC2/EG6 draagarm. Die laatste bestaat uit twee delen.
Mooi, die subtiele verschillen. 8)
Stéphane - CTR (EK9) Championship White
Dont think it makes much of a difference as long as you dont throw an H22a in there.
Hey keep us updated on your Lotus plans mate.
Will it be a MkI then? I love those!
Best combination ever, I heard with the K20a in there you can actually have an ever lower centre of gravity in an Ellie.
And with a SC, thats going to fly!
Where are you getting it done, Komo-tec?
Hey keep us updated on your Lotus plans mate.
Will it be a MkI then? I love those!
Best combination ever, I heard with the K20a in there you can actually have an ever lower centre of gravity in an Ellie.
And with a SC, thats going to fly!
Where are you getting it done, Komo-tec?
Benjdmin wrote:Dont think it makes much of a difference as long as you dont throw an H22a in there.
Hey keep us updated on your Lotus plans mate.
Will it be a MkI then? I love those!
Best combination ever, I heard with the K20a in there you can actually have an ever lower centre of gravity in an Ellie.
And with a SC, thats going to fly!
Where are you getting it done, Komo-tec?
I prefer the S2, because of a few practical things. I used to own an S1 and now have S2 135R. I've now come to like the S2 a bit better.
Didn't know about the lowering of the centre of gravity, but that's good news off coures

My plans are to buy a complete and already converted car. Then usually any problems have already been solved. On the other hand my option is an S2 Exige, then with the standard Yota-engine with 189bhp. Then indeed Komo-tec is an option for fitting an after-market SC but also Lotus offers them. In the last case it comes with a guarantee so that's always a good thing to keep peace of mind. I've been having some problems with previous cars that were tuned and I don't want to get into that again :-?
Sounds like a good plan, I was looking the other day at some Exige's in the UK.
There were a few for sale with a K20a swap in there already.
Heard a few horror story's though about cheap 2nd hand Lotus cars from England.
I guess you need to really check if the work has been done right. Maybe the people at komo-tec have some ex customer cars for sale also.
I thought you get warranty at Komo-tec as well?
Anyway, Im curious about this project at I've been quite intrigued by it myself.
There were a few for sale with a K20a swap in there already.
Heard a few horror story's though about cheap 2nd hand Lotus cars from England.
I guess you need to really check if the work has been done right. Maybe the people at komo-tec have some ex customer cars for sale also.
I thought you get warranty at Komo-tec as well?
Anyway, Im curious about this project at I've been quite intrigued by it myself.
- johnny1911
- Posts: 243
- Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm
mr. X wrote:Hoop ook dat hij alleen naar een liefhebber zal gaan en niet de eerste de beste sjonnie die met zijn gespaarde geld geen afgetrapte Subaru koopt maar zijn zinnen heeft gezet op dit raspaardje van Honda...
De Type-R's worden hoe langer hoe beter betaalbaar en dan kun je wel eens bestuurders zien waar je liever niet mee geassocieerd wil worden. (Wow, kudo's voor mezelf door het zo netjes uit te drukken)
Nou, uiteindelijk gaat de auto dus wél naar een "sjonnie" (officieel heet ik Johnny :P) maar geloof me dat deze erg goed voor de auto zal zorgen

Laat ik het zo zeggen, ik heb jaren gewacht met de aanschaf van een auto en jaren gehoopt om een mooie en bijzondere Type R aan te schaffen en dat moment is nu gekomen

Ik zal mijn voorsteltopic ook nog even updaten

Groetjes,
John