Stéphane - CTR (EK9) Championship White
Uhm...probleem. Vandaag op Zandvoort gereden en mijn koppeling heeft het begeven. Hoorde al hele tijd wel iets bij intrappen koppeling. Mogelijk vinger krom of iets die geluid maakte als drukgroep er tegenaan kwam - zoiets dacht de Wegenwacht man. Hoe dan ook: moet een nieuwe koppeling in en mogelijk zet ik er gelijk een ander light weight Spoon (4,3kg) vliegwiel op.
Kijk even op CCH Stéphane, er zijn een paar aanbieders die wat mooie setjes hebben liggen.
Ben toevallig de laatste dagen zelf ook bezig om mezelf erin te verdiepen voor een B16A2 die ik wil kopen voor de EJ9.
Staat gebruikt Spoon vliegwiel te koop maar er is veel mooi spul te koop. Spoon is niet het lichtste vliegwiel, ben vergeten welk merk maar er is er een die 3.7 kg weegt.
Ben toevallig de laatste dagen zelf ook bezig om mezelf erin te verdiepen voor een B16A2 die ik wil kopen voor de EJ9.
Staat gebruikt Spoon vliegwiel te koop maar er is veel mooi spul te koop. Spoon is niet het lichtste vliegwiel, ben vergeten welk merk maar er is er een die 3.7 kg weegt.
Bedankt voor de tip. Ik hoef ook niet persé het allerlichtste. Die jij bedoelt heb ik nu gereserveerd inderdaad, is nog nieuw en ongemonteerd.
Auto staat nu bij Honda Verhagen in Rotterdam. Michael Verhagen ben ik ook al 2 keer tegen gekomen met zijn groene race-S2000 (Extreme - Street) bij de Time Attack. Dus dat praat wel makkelijker dan een gewone Honda garage.
Auto staat nu bij Honda Verhagen in Rotterdam. Michael Verhagen ben ik ook al 2 keer tegen gekomen met zijn groene race-S2000 (Extreme - Street) bij de Time Attack. Dus dat praat wel makkelijker dan een gewone Honda garage.
Oh verrek, daar zat ik ook op te azen maar heb nog geen passende motor gevonden en om dan toch al een vliegwiel te kopen vond ik ook zoiets. Licht is ook niet altijd het meest wenselijke en Spoon is gewoon een hartstikke goed merk dus daarmee kan je ook niet de fout in gaan.
Goed om te weten dat er een liefhebber aan sleutelt met verstand van zaken. Dat is ook de reden waarom er niemand anders aan mijn auto komt dan alleen Keung.
Goed om te weten dat er een liefhebber aan sleutelt met verstand van zaken. Dat is ook de reden waarom er niemand anders aan mijn auto komt dan alleen Keung.
Katana wrote:Stéphane wrote:Sorry dan ]
Als je er niet op tijd aan komt en hulp nodig hebt laat het even weten dan bel ik Spoon even voor je.
Bedankt voor het aanbod! Ik heb waarschijnlijk ook nog wel een clutch disc nodig en daar wil ik eigenlijk ook een Spoon voor gebruiken in combinatie met het vliegwiel.
Ik ben vandaag bij Honda Verhagen in Rotterdam geweest om te horen wat er aan de hand was met de CTR. Er is een vinger afgebroken van de koppeling.
Echt ook mijn goede complimenten voor de perfecte service van Honda Verhagen. Echt de officiële JDM partnummers er bij voor de te vervangen onderdelen erbij gezocht en ook heel netjes alles uitgevoerd.
Er komt een nieuwe koppelingsplaat in en dan gelijk dus dat Spoon vliegwiel (4,3kg).

Echt ook mijn goede complimenten voor de perfecte service van Honda Verhagen. Echt de officiële JDM partnummers er bij voor de te vervangen onderdelen erbij gezocht en ook heel netjes alles uitgevoerd.
Er komt een nieuwe koppelingsplaat in en dan gelijk dus dat Spoon vliegwiel (4,3kg).
mr. X wrote:Arme auto, zomaar een vinger verliezen :wink:.
Hoeveel km heeft de motor erop zitten?
Ja, het is wel sneu. De motor heeft er 70.000 miles op, dus ongeveer 117.000km.
Hier overigens nog een film van toen hij nog wel reed:
http://youtu.be/0NCVvAO5d5U?hd=1
Ik was er wederom heel erg over te spreken. Echt een hele, hele fijne auto. Wat ik al eerder schreef voelde de EK9 erg goed aan. Nu dus nog een keer op de proef gesteld en de auto voelt heel neutraal aan. Dat betekent dus ook geen onderstuur of althans niet of weinig merkbaar.
Echt een hele indrukwekkende auto dus eigenlijk en heel fijn dat ik deze in bezit heb. Gaat waarschijnlijk zo zijn dat deze niet meer weg gaat, net zoals de Elise

Stéphane wrote:Joostb wrote:volgens mij slipte je koppeling in het time attack filmpje ook al behoorlijk of niet?
Slippen niet. Het is wel zo dat hij vrij laat op pakte als ik het zo mag noemen.
Sorry ik haal je door de war met nielsh die ook meedeed aan de time attack, zo te horen op zijn filmpje slipte die koppeling wel behoorlijk
Stéphane wrote:Niels wrote:Idd, mijne gaf kuren. Op de ring geen last van gehad (18 rondjes gereden in het weekend na JAF).
Rub it in :razz:Was van plan vandaag te gaan met de Elise, maar ik heb er toch maar even vanaf gezien vanwege kosten aan de CTR.
Hahaha, sorry! Volgend jaar maar een keer afspreken am ring :wink:
Niels wrote:Stéphane wrote:Niels wrote:Idd, mijne gaf kuren. Op de ring geen last van gehad (18 rondjes gereden in het weekend na JAF).
Rub it in :razz:Was van plan vandaag te gaan met de Elise, maar ik heb er toch maar even vanaf gezien vanwege kosten aan de CTR.
Hahaha, sorry! Volgend jaar maar een keer afspreken am ring :wink:
Lijkt me een goed plan. Heel misschien doe ik nog mee aan een dag van Driving Fun op 12 november, met een baan die helemaal open is.