ll
- Gaskleppie
-
Re: probleem ep3 tellerklok
ronaldhulshof wrote:Ik heb een honda civic type r ep3 uit 2002.
Ik heb het volgende probleem met de tellerklok.
De temp meter staat niet in het midden net iets hoger.
Benzinemeter staat hoger dat het moet wezen
De km teller wijkt 10-15 km af.
Iemand dit probleem eerder gehad?
Dit is normaal lijkt me...
Of is het iets te veel verschil?
Heb je een andere banden+velgmaat dan origineel?
Nou, lijkt me niet normaal dat de temp meter hoger dan het midden staat tenzij de auto aan het oververhitten is.
Km teller afwijking is nog in te komen, hoe ben je eigenlijk tot de conclusie gekoen dat ie 10-15km afwijkt? Als je vergelijkt met GPS is dat idd vrij normaal.
Dat van de benzine meter, zou eerlijk gezegt ook niet weten wat ie precies bedoelt met "staat hoger dan het moet wezen".
Km teller afwijking is nog in te komen, hoe ben je eigenlijk tot de conclusie gekoen dat ie 10-15km afwijkt? Als je vergelijkt met GPS is dat idd vrij normaal.
Dat van de benzine meter, zou eerlijk gezegt ook niet weten wat ie precies bedoelt met "staat hoger dan het moet wezen".
Temperatuur weet ik ook niet zeker. Want volgensmij staat mn EP3 altijd net onder het midden...
Km-teller wijkt in vrijwel elke auto een hoop af. Meestal km of 5-8 op lagere snelheden en kan oplopen tot 10 bij 120+ en hoger bij nog hogere snelheden.
Martijn vertelde mij dit weekend dat hij bij het afstellen van zn Hondata had gemerkt dat de toerenteller in de Ep3 best veel afwijkt.
Volgensmij als ik me Ep3 voltank staat de wijzer ook hoger dan vol... Maar das niet raar dat hebben veel auto's.
En als je een andere wielmaat hebt kan dit je km's beinvloeden!
Km-teller wijkt in vrijwel elke auto een hoop af. Meestal km of 5-8 op lagere snelheden en kan oplopen tot 10 bij 120+ en hoger bij nog hogere snelheden.
Martijn vertelde mij dit weekend dat hij bij het afstellen van zn Hondata had gemerkt dat de toerenteller in de Ep3 best veel afwijkt.
Volgensmij als ik me Ep3 voltank staat de wijzer ook hoger dan vol... Maar das niet raar dat hebben veel auto's.
En als je een andere wielmaat hebt kan dit je km's beinvloeden!
-
ik heb hier voor ook honda`s gehad. Maar de tellers van de benzine meter, temp meter en km teller staan lijkt het wel een stukje hoger dan het moet weten. Als de benzine meter net iets onder de helft is begint het benzine lampje al te branden. Km teller wijkt ong 15 km af op de navigatie vind ik behoorlijk veel vergeleken met mijn voorgaande honda`s en temp meter staat bij een honda meestal net iets onder het midden.
-
-
Inmiddels heb ik dus de EP3 van ronald over genomen en na nadere inspectie ook waar genomen dat de metertjes allemaal iets te hoog staan, stationair draait de auto op de wijzer 1000, als ik 140 rij op de teller zegt m'n navigatie 127km/per uur, de benzine meter (lampje) gaat bij 3/8 vol al branden dat er getankt moet worden, de temperatuur meter staat na goed half uur warm rijden constant op iets meer dan het midden! Dit alles lijkt me niet normaal, waar kan ik het beste zoeken of controleren?
Die spanningsregelaar waar kan ik die vinden? Of zou ik ook alle naalden in de unit terug kunnen zetten?
Tellerbak uitwisselen is ook 1 minuut werk maar dan moet je dus ook iemand weten met een type R, zou even niet weten wie in de buurt van limburg!
Hoor graag van jullie!
Die spanningsregelaar waar kan ik die vinden? Of zou ik ook alle naalden in de unit terug kunnen zetten?
Tellerbak uitwisselen is ook 1 minuut werk maar dan moet je dus ook iemand weten met een type R, zou even niet weten wie in de buurt van limburg!
Hoor graag van jullie!
-
-
-
Hey,,,,haha,,,,,vergelijken heb ik niet zoveel aan, ik weet dat het niet klopt gezien de tellers van andere EP3's , dus moet echt iemand hebben wat m even wil wisselen, bvb bij diegene thuis om uit te sluiten dat het de tellerbak zelf is, die tellerbak zit met 3 schroefjesvast, nog geen minuut werk!
Woon zelf in Wessem, limburg
Woon zelf in Wessem, limburg