ll

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
ronaldhulshof

ll

Post by ronaldhulshof »

ll
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Is de spanning van de accu/dynamo goed? Dit lijkt bijna op een rotte spanningsregelaar...
slydawg

Post by slydawg »

Is dit als je gewoon stilstaat en de auto stationair draait?
Volle tank benzine?
MLM

Post by MLM »

Had het ook, dacht dat het een ep3 kwaal was.
ronaldhulshof

Post by ronaldhulshof »

Dit is met lopende motor. Spanningsregelaar is goed. Alle wijzertjes staan te hoog lijkt wel. Behalve de toerenteller die werkt wel goed. Als die van contact af is staan wel alle wijzers op de goeie nulstand. Als de tank vol zit, staat de wijzer ruim boven het maxium streepje.
slydawg

Post by slydawg »

Hmmm, ik heb nog een tellerbak liggen warvan de kilometer teller hapert maar de overige het goed doen, wellicht even uitwisselen en dan kijken als het probleem nog steeds is.
Zo weet je tenminste waar het probleem ligt.
Jo&

Re: probleem ep3 tellerklok

Post by Jo& »

ronaldhulshof wrote:Ik heb een honda civic type r ep3 uit 2002.

Ik heb het volgende probleem met de tellerklok.

De temp meter staat niet in het midden net iets hoger.

Benzinemeter staat hoger dat het moet wezen

De km teller wijkt 10-15 km af.

Iemand dit probleem eerder gehad?

Dit is normaal lijkt me...
Of is het iets te veel verschil?
Heb je een andere banden+velgmaat dan origineel?
slydawg

Post by slydawg »

Nou, lijkt me niet normaal dat de temp meter hoger dan het midden staat tenzij de auto aan het oververhitten is.

Km teller afwijking is nog in te komen, hoe ben je eigenlijk tot de conclusie gekoen dat ie 10-15km afwijkt? Als je vergelijkt met GPS is dat idd vrij normaal.

Dat van de benzine meter, zou eerlijk gezegt ook niet weten wat ie precies bedoelt met "staat hoger dan het moet wezen".
Jo&

Post by Jo& »

Temperatuur weet ik ook niet zeker. Want volgensmij staat mn EP3 altijd net onder het midden...

Km-teller wijkt in vrijwel elke auto een hoop af. Meestal km of 5-8 op lagere snelheden en kan oplopen tot 10 bij 120+ en hoger bij nog hogere snelheden.

Martijn vertelde mij dit weekend dat hij bij het afstellen van zn Hondata had gemerkt dat de toerenteller in de Ep3 best veel afwijkt.

Volgensmij als ik me Ep3 voltank staat de wijzer ook hoger dan vol... Maar das niet raar dat hebben veel auto's.

En als je een andere wielmaat hebt kan dit je km's beinvloeden!
ronaldhulshof

Post by ronaldhulshof »

ik heb hier voor ook honda`s gehad. Maar de tellers van de benzine meter, temp meter en km teller staan lijkt het wel een stukje hoger dan het moet weten. Als de benzine meter net iets onder de helft is begint het benzine lampje al te branden. Km teller wijkt ong 15 km af op de navigatie vind ik behoorlijk veel vergeleken met mijn voorgaande honda`s en temp meter staat bij een honda meestal net iets onder het midden.
ronaldhulshof

Post by ronaldhulshof »

De wielmaat onder de civic is gewoon origineel
Jo&

Post by Jo& »

Klinkt idd wel erg veel. Ik kan je hier helaas niet mee helpen...
CTR-driver-limburg

Post by CTR-driver-limburg »

Inmiddels heb ik dus de EP3 van ronald over genomen en na nadere inspectie ook waar genomen dat de metertjes allemaal iets te hoog staan, stationair draait de auto op de wijzer 1000, als ik 140 rij op de teller zegt m'n navigatie 127km/per uur, de benzine meter (lampje) gaat bij 3/8 vol al branden dat er getankt moet worden, de temperatuur meter staat na goed half uur warm rijden constant op iets meer dan het midden! Dit alles lijkt me niet normaal, waar kan ik het beste zoeken of controleren?

Die spanningsregelaar waar kan ik die vinden? Of zou ik ook alle naalden in de unit terug kunnen zetten?

Tellerbak uitwisselen is ook 1 minuut werk maar dan moet je dus ook iemand weten met een type R, zou even niet weten wie in de buurt van limburg!

Hoor graag van jullie!
MLM

Post by MLM »

Waarom is dat starttopic helemaal verwijderd?
mr. X

Post by mr. X »

Ik gok vanwege de verkoop destijds. Normaliter ben ik er erg tegen maar gelukkig heeft Jo& hem dit keer gequote.
CTR-driver-limburg

mr. X wrote:Ik gok vanwege de verkoop destijds. Normaliter ben ik er erg tegen maar gelukkig heeft Jo& hem dit keer gequote.

ik volg het niet meer helemaal :roll: :roll:
mr. X

Post by mr. X »

Normaliter ben ik tegen overmatig quoten maar juist doordat Jo& gequote heeft kunnen we nu nog lezen wat de beste knul heeft gepost.
CTR-driver-limburg

kan iemand de start-titel veranderen? want alleen met ''II'' als titel zal niemand kijken....

iemand misschien een EP3 tellerbak of een EP3 waar ik een keer de teller van mag/kan proberen?
D_ToXx

Post by D_ToXx »

niet proberen wel vergelijken.

waar woont je huis? :D
CTR-driver-limburg

Hey,,,,haha,,,,,vergelijken heb ik niet zoveel aan, ik weet dat het niet klopt gezien de tellers van andere EP3's , dus moet echt iemand hebben wat m even wil wisselen, bvb bij diegene thuis om uit te sluiten dat het de tellerbak zelf is, die tellerbak zit met 3 schroefjesvast, nog geen minuut werk!

Woon zelf in Wessem, limburg
Locked