Stéphane - CTR (EK9) Championship White

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
boikel

Post by boikel »

Kan de tekening van het alu plaatje niet meer vinden.
Mocht je het echt dringend nodig hebben dan haal ik het wel uit mijn auto en kan je het gebruiken. Hoef je tenminste geen gaten te boren. Zou het kunnen opsturen, maar dan heb je natuurlijk niet de garantie dat het zaterdag binnen is. Ophalen kan altijd, woon wel "in the middle of f*cking nowhere".

Laat maar weten of dit je kan helpen.
Niels

Post by Niels »

Marcel heeft 'm bij mij gewoon op de vloer vast gemaakt, niet de meest subtiele oplossing, wel een stevige.
Stéphane

Post by Stéphane »

boikel wrote:Kan de tekening van het alu plaatje niet meer vinden.
Mocht je het echt dringend nodig hebben dan haal ik het wel uit mijn auto en kan je het gebruiken. Hoef je tenminste geen gaten te boren. Zou het kunnen opsturen, maar dan heb je natuurlijk niet de garantie dat het zaterdag binnen is. Ophalen kan altijd, woon wel "in the middle of f*cking nowhere".

Laat maar weten of dit je kan helpen.

Ik houd me aanbevolen voor deze optie. Breskens is alleen wel 2x 2u rijden, dus dat kost wel wat tijd :P

De optie van Niels kan ook nog.

@Niels: Heb je een foto met eventueel wat uitleg? Waar heb je hem gemonteerd en hoe - met staalschroeven of bout/moeren? Kan ook via mail op stephane kringelding 8200rpm punt com
Katana

Post by Katana »

Stéphane wrote:
Katana wrote:Mooie oplossing Michiel.

Bij mij ging dit niet. Gewoon in de vloer met bouten vast gezet.

@Stéphane, is het een AFFF blusser?

AFFF = Aqueous Film Forming Foam heb ik ontdekt. Dat is het niet. Het is een poederblusser. Ik weet van de problemen met blussers, aluminium en andere materialen, als dat de achtergrond van jouw vraag is.

Welke problemen bedoel je?
Stéphane

Post by Stéphane »

Katana wrote:Welke problemen bedoel je?

Dat poeder reageert met/op (als in chemische reactie) aluminium en staal, electronica beschadigt en dat het overal in kruipt.
Katana

Post by Katana »

Stéphane wrote:
Katana wrote:Welke problemen bedoel je?

Dat poeder reageert met/op (als in chemische reactie) aluminium en staal, electronica beschadigt en dat het overal in kruipt.

Yep, dat kan een groot probleem zijn. Poeder=zout en oxideert als een malle. (smaakt ook niet zo lekker)
Stéphane

Post by Stéphane »

Precies. Ik snap eigenlijk niet dat ze dat zo verkopen, maar goed. Ik denk dat ik morgen even met Biesheuvel ga bellen om te kijken of ze nog van die kleine Sparco blussers hebben. Is nu alleen voor de formaliteit voor Time Attack. Dan ruil ik hem zaterdagmorgen wel even om als dat eventueel nog kan.
boikel

Post by boikel »

Mocht je niet kunnen ruilen dan staat mijn aanbod nog. Zaterdag ben ik op mijn werk, (haven van Vlissingen) scheelt voor jou 3 kwartier enkele reis.
Stéphane

Post by Stéphane »

Ik bel Biesheuvel morgen. Als dat lukt doe ik de wissel zaterdagmorgen.

Anders maak ik heel graag gebruik van jouw aanbod. Komt zaterdag ook prima uit, want ik moet bij familie in West-Brabant langs.
Stéphane

Post by Stéphane »

boikel wrote:Mocht je niet kunnen ruilen dan staat mijn aanbod nog. Zaterdag ben ik op mijn werk, (haven van Vlissingen) scheelt voor jou 3 kwartier enkele reis.

Ik maak graag gebruik van jouw aanbod. De kleine Sparco blussers worden niet meer geleverd. Ik zal even contact met je op nemen in de loop van vandaag.
Katana

Post by Katana »

Stéphane wrote:
boikel wrote:Mocht je niet kunnen ruilen dan staat mijn aanbod nog. Zaterdag ben ik op mijn werk, (haven van Vlissingen) scheelt voor jou 3 kwartier enkele reis.

Ik maak graag gebruik van jouw aanbod. De kleine Sparco blussers worden niet meer geleverd. Ik zal even contact met je op nemen in de loop van vandaag.

Heb je hier al gebeld?

http://www.pro-racing.nl/

Dit is de importeur van Sparco in Nederland.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Katana

Post by Katana »

Wel lekker licht, werkt lang.

Maar moet van dicht bij en koelt niet.

Kijk even naar filmpje 3:

http://www.fireater.nl/index.php?video=3#video

De motorkap open doen om te blussen moet je trouwens absoluut nooit doen. Altijd tussen de kier door
vtec vince

Post by vtec vince »

Ziet er op zich wel handig uit.
Al lijkt het alsof het toch moeilijk blussen is met die brand in de motorruimte.

Nu heeft de beste man de kap al open, dus kan hij overal gemakkelijker bij.
Met de kap op een kiertje en dan proberen die brand te blussen zal nog wel iets lastiger zijn.

Gasveren aan de motorkap monteren en als je dan de kap ontgrendeld komt hij automatisch omhoog.
Lijkt me wel handig in zo'n situatie.
Alleen moet je hem dan nog van buiten ontgrendelen...
maar ook daar valt wel iets op te verzinnen.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Katana

Post by Katana »

vtec vince wrote:Ziet er op zich wel handig uit.
Al lijkt het alsof het toch moeilijk blussen is met die brand in de motorruimte.

Nu heeft de beste man de kap al open, dus kan hij overal gemakkelijker bij.
Met de kap op een kiertje en dan proberen die brand te blussen zal nog wel iets lastiger zijn.

Gasveren aan de motorkap monteren en als je dan de kap ontgrendeld komt hij automatisch omhoog.
Lijkt me wel handig in zo'n situatie.
Alleen moet je hem dan nog van buiten ontgrendelen...
maar ook daar valt wel iets op te verzinnen.

Nee, als je brand onder je motorkap hebt is het openen van de motorkap het laatste wat je moet doen. Dan komt er namelijk zuurstof bij.

Dus contact uit en van binnen uit je motorkap ontgrendelen en tussen de kier door spuiten.

Van de brandweer geleert en meerdere malen getest.

Sorry Stéphane, on topic :wink:
Niels

Post by Niels »

Dit soort off topic is toch wel de moeite, weer wat geleerd.
Stéphane

Post by Stéphane »

Nuttige off-topic inderdaad. Ik heb niet meer naar de kleine blussers gezocht omdat ze bij Biesheuvel meldden dat Sparco ze uit de handel had gehaald. Dat zal ook niet voor niets geweest zijn.

Zoals te zien was hebben we nu een oplossing gevonden. Blusser gaat er deze week weer uit en voor een volgende keer kan-ie er zo weer in.
boikel

Post by boikel »

Jammer dat mijn oplossing niet werkte voor een EK9 en dat je voor niks zover hebt moeten rijden. Hoe heb je het nog opgelost?
Stéphane

Post by Stéphane »

boikel wrote:Jammer dat mijn oplossing niet werkte voor een EK9 en dat je voor niks zover hebt moeten rijden. Hoe heb je het nog opgelost?

Tja, was inderdaad jammer. Ach ja, je kunt niet alles hebben.

We hebben het nu zo opgelost, waar we het ook al over hadden. Mijn oom heeft nu een mooie beugel gemaakt die vast zat aan het bevestigingspunt van het reservewiel. Met nog extra steunpunten erbij om het wat strakker vast te zetten. Is geen perfecte oplossing qua stevigheid, maar voor nu even acceptabel genoeg - en het heeft gewerkt.

Image
Rikky

Post by Rikky »

Is dat niet juist erg onhandig in de kofferbak??
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Locked