Stéphane - CTR (EK9) Championship White

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Niels

Post by Niels »

Marcel en ik gaan morgen eens kijken waar de brandblusser terecht kan bij die van mij.
Rikky

Post by Rikky »

Stéphane wrote:@Rikky: Ik heb wel wat ervaring, maar ik wil me niet als 'expert' of 'ik-weet-alles' opstellen. Ik heb al wel veel meegemaakt en van ervaring kun je leren.

Goede instelling! Van ervaringen leer je zeker! Ik weet zeker dat ik nooit meer een fietser vertrouw!

Stéphane wrote:Brandblusser op de A-stijl (dat is wat je bedoelt, denk ik) is no-go. Dat is gevaarlijk. Met zo'n klein Sparco-dingetje kan het wel. Maar daar heb je in de praktijk weer niets aan. Daar kun je net een sigaar mee blussen bij wijze van spreken. De brandblusser die ik heb is behoorlijk iets groter namelijk:
[img]foto[/img]

Dat was inderdaad met zo'n klein Sparco-dingetje gedaan...

Kan je geen beugel maken aan de voorkant van de stoel van de pasagier (die dan mee naar voor en achter kan) waar je de brandblusser op zet?
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Stéphane

Post by Stéphane »

Niels wrote:Marcel en ik gaan morgen eens kijken waar de brandblusser terecht kan bij die van mij.

OK. Houd mij op de hoogte! Heb jij dezelfde of een zelfde soort, Niels?

@Rikky: Dank je voor de woorden over de instelling! Wordt waarschijnlijk lastig om de beugel die bij de blusser zelf hoort (misschien slecht te zien op de foto) aan of op de stoel zelf vast te maken. Dat zou je waarschijnlijk alleen kunnen lassen, lijkt mij.
Rikky

Post by Rikky »

Kan je er geen beugel overheen maken die je dan vastbout met die beugel van de blusser ertussen? (weet niet of het duidelijk is) anders maak ik even een foto van wat ik bedoel :-)
Niels

Post by Niels »

Stéphane wrote:
Niels wrote:Marcel en ik gaan morgen eens kijken waar de brandblusser terecht kan bij die van mij.

OK. Houd mij op de hoogte! Heb jij dezelfde of een zelfde soort, Niels?

Ik heb deze:
http://biesheuvel.nl/store/product/684/ ... er_blusser

Zitten 2 beugels bij, lijkt hier op:
http://www.minisport.com/mini-spare-par ... 0-005.html
Alleen dan 2 losse steunen met elk zo'n metalen spanband.
boikel

Post by boikel »

Ik heb een aluminium plaatje laten maken die voor de bijrijdersstoel op de stoelbevestigingspunten gemonteerd zit. Daarom geen geboor in mijn bodemplaat. :D

Image

Image

Enig nadeel, stoel kan niet meer naar voren, maar who cares, ik zit daar nooit. :D
Rikky

Post by Rikky »

Ja dat bedoel ik! Dat kijkt gewoon netjes!! En je had hem ook kunnen laten maken boven op de rails dan had hij nog wel naar voren gekunt...
Stéphane

Post by Stéphane »

boikel wrote:Ik heb een aluminium plaatje laten maken die voor de bijrijdersstoel op de stoelbevestigingspunten gemonteerd zit. Daarom geen geboor in mijn bodemplaat. :D

Image

Image

Enig nadeel, stoel kan niet meer naar voren, maar who cares, ik zit daar nooit. :D

Perfect. Klinkt misschien brutaal, maar weet jij of iemand dat voor mij ook kan maken op redelijk korte termijn? Anderen die daarbij kunnen/willen helpen: graag!

Off-topic: Ik hoorde dat jij ook bevriend bent met Joy, Tommy en Alan ;)
boikel

Post by boikel »

Hmm, heb misschien de tekening nog ergens liggen, weet de hoeken niet meer precies. Zal eens zoeken vanavond. Anders moet ik de hoeken van het plaatje nog eens opmeten. Hoe snel is bij jou korte termijn?

[offtopic] Ja, die gasten ken ik zeker wel, paar jaar met Joy gewerkt en een paar keer op pad geweest met Tommy en Allen. Goeie gasten, wel oppassen dat je ze niet te vaak ziet, voor je het weet heb je een BMW gekocht. :D

Zie je hun ook regelmatig? Dan zorg ik dat ik er ook weer eens in Dordrecht ben. Ben echt benieuwd naar je EK9. [/offtopic]
Stéphane

Post by Stéphane »

boikel wrote:Hmm, heb misschien de tekening nog ergens liggen, weet de hoeken niet meer precies. Zal eens zoeken vanavond. Anders moet ik de hoeken van het plaatje nog eens opmeten. Hoe snel is bij jou korte termijn?

Korte termijn is vóór komende zondag in dit geval. Beetje heel erg kort dag, ik weet het, maar dan is de Time Attack waar je een brandblusser verplicht in je auto moet hebben. Als je ergens kunt helpen zou dat super zijn!

[offtopic] Ja, die gasten ken ik zeker wel, paar jaar met Joy gewerkt en een paar keer op pad geweest met Tommy en Allen. Goeie gasten, wel oppassen dat je ze niet te vaak ziet, voor je het weet heb je een BMW gekocht. :D

Zie je hun ook regelmatig? Dan zorg ik dat ik er ook weer eens in Dordrecht ben. Ben echt benieuwd naar je EK9. [/offtopic]

Zelfde voor mij. Ik ken Tommy en Joy al een jaar of 10 via allerlei dingen (fora, Ring, etc.). Allen laatste jaren ook via zijn Speedster en Caterham en we zijn ook al paar keer naar o.a. Londen en Frankrijk geweest op circuit rijden. We zien elkaar niet zo regelmatig, maar via o.a. Facebook wel bijna dagelijks contact met elkaar ;)
Katana

Post by Katana »

Mooie oplossing Michiel.

Bij mij ging dit niet. Gewoon in de vloer met bouten vast gezet.

@Stéphan, is het een AFFF blusser?
Stéphane

Post by Stéphane »

Katana wrote:Mooie oplossing Michiel.

Bij mij ging dit niet. Gewoon in de vloer met bouten vast gezet.

@Stéphane, is het een AFFF blusser?

AFFF = Aqueous Film Forming Foam heb ik ontdekt. Dat is het niet. Het is een poederblusser. Ik weet van de problemen met blussers, aluminium en andere materialen, als dat de achtergrond van jouw vraag is.
Stéphane

Post by Stéphane »

Heb nu de A048s er onder. Blijft toch echt wel briljant om te voelen hoeveel meer grip en tractie die semi-slicks geven. Echt ideaal.

Image
Rikky

Post by Rikky »

Stéphane wrote:Heb nu de A048s er onder. Blijft toch echt wel briljant om te voelen hoeveel meer grip en tractie die semi-slicks geven. Echt ideaal.

Image

Nice!! Mooie banden zijn dat :D Hoe zit het met warm rijden? kost dat veel tijd voor op de openbare weg?
Stéphane

Post by Stéphane »

Rikky wrote:Nice!! Mooie banden zijn dat :D Hoe zit het met warm rijden? kost dat veel tijd voor op de openbare weg?

Voor gewoon normaal rijden heb je al gelijk genoeg grip met deze temperaturen en ook meer grip dan standaard wegbanden. Je hoeft ze niet echt warm te rijden.

Als je op het circuit rijdt moet je wel even een half rondje tot een rondje warm rijden. Dan merk je het verschil wel tussen koud en warm.
Stéphane

Post by Stéphane »

Was nog vergeten. Stickers heb ik er ook al opgeplakt. Zouden eigenlijk nog volledige bestickering van horloge-merk wat mijn neef importeert op komen, maar daar hadden we niet genoeg tijd meer voor. Dan maar standaard Championship White :D

Image
Rikky

Post by Rikky »

Oh dat is niet verkeerd!!

Haha stickertje hangt er nu zielig alleen bij :razz:
EK20A

Post by EK20A »

Veel plezier met de bandjes!!
Stéphane

Post by Stéphane »

EK20A wrote:Veel plezier met de bandjes!!

Komt zeker goed, Bas! Wat ik al schrijf: het is echt zo prettig om te voelen hoe die banden het doen. Gelijk na monteren de snelweg op al een mooie doordraaier en heerlijk om dan te voelen hoe de auto aan het asfalt geplakt blijft.

Ik heb trouwens niet eens gekeken welke compound deze zijn, want daar zit ook nog verschil tussen.
Stéphane

Post by Stéphane »

Rikky wrote:Oh dat is niet verkeerd!!

Haha stickertje hangt er nu zielig alleen bij :razz:

Daarom ook maar een paar Spoon-stickers er op geplakt die ik nog had liggen.

Disclaimer: er zit nog weinig van Spoon op dus ik pretendeer niet een Spoon Civic te hebben. Maar ik heb afgelopen donderdag leuk telefoongesprek met mensen van Spoon Europe gehad :roll:
Locked