Japans Autosport Festival Assen 2009 [05-09-2010]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

En na 100.000 km heb je een dikke rekening van een revisie!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Meer blauw op straat nemen die Subaru rijders wel heel serieus...

Dat is inderdaad wel een erg grote stand. Na 5 van die frikandellen heb je ze allemaal wel gezien, then again, sommige vinden dat ook van onze auto's omdat wij niks aan het uiterlijk veranderen.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Hahaha.. die is wel goed, meer blauw op straat.
zullen we eens foto's bij de subaru stand afgeven , dat ze Type R ook in het blauw leveren ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

mr. X wrote:Meer blauw op straat nemen die Subaru rijders wel heel serieus...


Haha lol :lol:

mr. X wrote:Dat is inderdaad wel een erg grote stand. Na 5 van die frikandellen heb je ze allemaal wel gezien, then again, sommige vinden dat ook van onze auto's omdat wij niks aan het uiterlijk veranderen.


Bij me zus (waar ik echt geregeld kom) zit een Subaru garage in het dorp die ook aan echt "tunen" doen, maar ik geef je wel geleik ze lijken allemaal op elkaar... Maar het blijft een mening..
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
bvd
Posts: 56
Joined: Wed Jun 09, 2010 6:48 pm

Post by bvd »

Ok dan ben ik ook rond kwart voor 6 op de carpool
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

vtec vince wrote:En na 100.000 km heb je een dikke rekening van een revisie!


Andere klasse..
STi en EVO zitten echt op een ander nivo.
4x4 en veeeel meer pk.
Goede parij voor de NSX R.

Demian.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

een STI kan je er nog wel uitrijden op het circuit, helaas evo niet :)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

donkeykong wrote:een STI kan je er nog wel uitrijden op het circuit, helaas evo niet :)

Al meerdere keren gedaan hoor...
Wel met mn 2 liter blok, maar toch. Hij stond wel op de zelfde banden als ik.
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Post by Dirk V »

na een aantal keren overgeslagen te hebben ben ik ook weer van de partij.
Met een paar jappen op pad,

Subaru SVX
Toyota Supra
EP3 CTR 30th Anniversary
...en mijn ATR uiteraard!
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

donkeykong wrote:een STI kan je er nog wel uitrijden op het circuit, helaas evo niet :)


Zal wel ECHT aan de bestuurder liggen.
Tijdens Time Attack had ik alleen oog voor die rode Evo8. Hij stond naast mij en ik was erug nieuwsgierig wat ie op het circuit zou doen tegen een ATR......1 rondje beetje 'gespeeld' en daarna heb ik hem niet meer gezien in mijn spiegels....
User avatar
Johan FN2
Posts: 169
Joined: Thu Oct 25, 2007 1:42 pm

Post by Johan FN2 »

vtec vince wrote:En na 100.000 km heb je een dikke rekening van een revisie!


Is niet altijd het geval, ligt er natuurlijk ook aan hoe je met het materiaal omgaat. Heb genoeg Impreza's gezien die na 100.000km nog lopen als een trein zonder revisie. Moet wel zeggen dat ik er ook heb gezien waar het blok na ongeveer 50.000km plof zei... :mrgreen:
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

LCR wrote:
donkeykong wrote:een STI kan je er nog wel uitrijden op het circuit, helaas evo niet :)


Zal wel ECHT aan de bestuurder liggen.
Tijdens Time Attack had ik alleen oog voor die rode Evo8. Hij stond naast mij en ik was erug nieuwsgierig wat ie op het circuit zou doen tegen een ATR......1 rondje beetje 'gespeeld' en daarna heb ik hem niet meer gezien in mijn spiegels....


dan was ie heel zuinig op z'n evo :)
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Subaru is maar net hoe ermee omgegaan is.

Bij die auto is het echt extreem belangrijk dt je em netjes warrijd voordat je em begint te trappen en netjes laten afkoelen, juiste olie, olie koelling etc.

De blokken zijn hel gevoellig zodra er een beetje tuning aan te pas is gekomen.


Stock zijn ze nagenoeg onverwoestbaar, maar zodra je er meer pk's uithaalt dan de fabriek bedoeld had :(
User avatar
Johan FN2
Posts: 169
Joined: Thu Oct 25, 2007 1:42 pm

Post by Johan FN2 »

donkeykong wrote:
LCR wrote:
donkeykong wrote:een STI kan je er nog wel uitrijden op het circuit, helaas evo niet :)


Zal wel ECHT aan de bestuurder liggen.
Tijdens Time Attack had ik alleen oog voor die rode Evo8. Hij stond naast mij en ik was erug nieuwsgierig wat ie op het circuit zou doen tegen een ATR......1 rondje beetje 'gespeeld' en daarna heb ik hem niet meer gezien in mijn spiegels....


dan was ie heel zuinig op z'n evo :)


Of hij zag hem niet meer in z'n spiegels omdat ie voor hem reed... :lol:
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Winnen van een Evo8 doe je echt niet met een ATR...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

Rikky wrote:Winnen van een Evo8 doe je echt niet met een ATR...


Evo 8/9 en WRX STi C-Spec gaan op het cirquit nagenoeg gelijk aan de NSX-R met gelijke bestuurders (stock uiteraard).
Op papier hebben alle andere Honda`s geen schijn van kans.

Demian.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Dc5-Driver wrote:
Rikky wrote:Winnen van een Evo8 doe je echt niet met een ATR...


Evo 8/9 en WRX STi C-Spec gaan op het cirquit nagenoeg gelijk aan de NSX-R met gelijke bestuurders (stock uiteraard).
Op papier hebben alle andere Honda`s geen schijn van kans.

Demian.


Dat geloof ik wel... Maarja 4x4 tegen een achter wiel aandrijver...

Maar toch hou ik het bij Honda :roll:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Dir auto's komen elkaar wel tegen op een circuit maar het is eigenlijk totaal geen vergelijkings materiaal.

Een Nsx en alle andere R's zijn eigenlijk track georienteerd en een Sub of Evo is een rally auto.

Ik blijf het knap vinden dat een N/A honda toch een hoop moois kan doen tegen een geblazen sub en evo.
User avatar
Johan FN2
Posts: 169
Joined: Thu Oct 25, 2007 1:42 pm

Post by Johan FN2 »

Rikky wrote:

Dat geloof ik wel... Maarja 4x4 tegen een achter wiel aandrijver...

Maar toch hou ik het bij Honda :roll:


Een EVO is alleen een 'echte' AWD in de sneeuwstand, in alle andere standen gaat het meeste vermogen naar de achterwielen...
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Johan FN2 wrote:
Rikky wrote:

Dat geloof ik wel... Maarja 4x4 tegen een achter wiel aandrijver...

Maar toch hou ik het bij Honda :roll:


Een EVO is alleen een 'echte' AWD in de sneeuwstand, in alle andere standen gaat het meeste vermogen naar de achterwielen...


Never know that... Maargoed snelste of niet... Persoonlijk zou ik voor de NSX kiezen (al is een EVO8 erg leuk!)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Locked