Danny Integra | update p7

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mr. X

Post by mr. X »

RON98 is klopvaster. Dat houdt simpelweg in dat de benzine bestand is tegen een grotere compressie voordat deze zelf detoneert. De motor 'ziet' dit en stelt (bij auto's waar dit kan) de ontsteking zo af dat er meer vermogen gegenereerd wordt.

Onze motoren zijn afgesteld om op RON98 te rijden. Dat betekent dat ze de ontsteking niet genoeg kunnen compenseren voor de lagere klopvastheid. Hierdoor kán het zijn dat je vroegtijdige detonatie krijgt met alle gevolgen van dien voor de motor.

Hoop dat het een beetje duidelijk wordt.
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Rikky wrote:bij 95 word de mijne juist heel zenuwachtig en agresief op het gas... (ja helaas heb ik ooit nood gedwongen 95 moeten tanken...)

Die van mij loopt al niet lekker op V Power :(

Daarom altijd gewoon BP of Aral Super Plus als ik in Duitsland ben ( 102 ftw ! )
'98 JDM Integra Type-R
Rikky

Post by Rikky »

L4urenZ wrote:
Rikky wrote:bij 95 word de mijne juist heel zenuwachtig en agresief op het gas... (ja helaas heb ik ooit nood gedwongen 95 moeten tanken...)

Die van mij loopt al niet lekker op V Power :(

Daarom altijd gewoon BP of Aral Super Plus als ik in Duitsland ben ( 102 ftw ! )

Ja ik tank vortaan meer Aral in Duitsland dan BP 98 hier want daar loopt hij voor mijn gevoel het mooiste op :roll:

En mocht je bang zijn om niet optijd een 98 tegen te komen dan kan je nog altijd een flesje met octaan in je auto leggen :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
micronsil

Post by micronsil »

Aral FTW ja.

Dat tank ik ook in Elten :D

Het lekkerste is als je er een beetje Fuel ( race brandstof) bij kan mengen.

Race brandstof is volgensmij 115 octaan ( don't shoot me als ik het verkeerd heb).

Maar Fuel doet wonderen voor de auto.. en heeft echt een HEEEERLIJKE geur :D
mr. X

Post by mr. X »

Ik heb nog een vat (20 liter) RON120 thuis staan die een vriend met zijn kart vroeger gebruikte. Staat er al wat jaartjes dus denk dat hij niet veel prik meer zal hebben. Heb al vaker op het punt gestaan dat hele vat in de fik te zetten, zomaar, omdat het kan :lol:.
Rikky

Post by Rikky »

VOEP
micronsil

Post by micronsil »

X dan kom ik bij je langs :D hahaha

Tijd voor een bbQ hahah
boikel

Post by boikel »

Rikky wrote:En mocht je bang zijn om niet optijd een 98 tegen te komen dan kan je nog altijd een flesje met octaan in je auto leggen :wink:

Dat gaat niet werken, octaan zelf verbetert niks aan je RON. Iso-octaan (2,2,4-trimethylpentaan) heeft een klopvastheid van RON 100, dus dat toevoegen heeft ook geen zin. Dan kan je beter MTBE (methyl-tert-butylether) of TAME (tert-amylmethylether of 2-methoxy-2-methylbutaan) toevoegen. De petro industrie gebruikt dit ook om de klopvastheid te verhogen.
Rikky

Post by Rikky »

Hmm dat wist ik niet... Thanks voor de uitleg want dat is duidelijk toch maar eens zien te vinden dan! :thumbs:
boikel

Post by boikel »

Denk dat dit voor een particulier niet makkelijk te vinden is, misschien dat je het bij een groothandel van lab artikelen kan krijgen. Dan is het wel zeer zuiver, (lees: duur) dan kan je beter kant en klare racebenzine kopen.
Rikky

Post by Rikky »

boikel wrote:Denk dat dit voor een particulier niet makkelijk te vinden is, misschien dat je het bij een groothandel van lab artikelen kan krijgen. Dan is het wel zeer zuiver, (lees: duur) dan kan je beter kant en klare racebenzine kopen.

Het zal er toch een keer van komen dat de 98 verdwijnt... Dan moet er een oplossing komen??
boikel

Post by boikel »

Moet dit niet afgesplitst worden? We verpesten die jongen zijn draadje.
Rikky

Post by Rikky »

Ik was het net aan het denken! Ik heb geen toestemming om dat te doen... Misschien kan Frans Edit: Jo& ons even helpen met de afsplitsing (zal hem Edit: Haar een pbtje sturen)

@ Danny: sorry voor de offtopic :wink:
Danny

Post by Danny »

sow heb al een tijdje niet meer hier gekeken. en opeens 2 pagina´s erbij. haha

Dus het kan geen kwaad om 95 een keer te tanken in geval van nood.
Ik tank nu altijd vpower 98 in belgie en anders in NL 95 vpower. 98 kom je steeds minder tegen.

Maakt niet uit van offtopic . op CCH is mijn topic ook het grootste off topic haha
mr. X

Post by mr. X »

mr. X wrote:RON98 is klopvaster. Dat houdt simpelweg in dat de benzine bestand is tegen een grotere compressie voordat deze zelf detoneert. De motor 'ziet' dit en stelt (bij auto's waar dit kan) de ontsteking zo af dat er meer vermogen gegenereerd wordt.

Onze motoren zijn afgesteld om op RON98 te rijden. Dat betekent dat ze de ontsteking niet genoeg kunnen compenseren voor de lagere klopvastheid. Hierdoor kán het zijn dat je vroegtijdige detonatie krijgt met alle gevolgen van dien voor de motor.

Hoop dat het een beetje duidelijk wordt.

Maar nee hoor, tank vooral RON95 zo nu en dan.
Jo&

Post by Jo& »

Gewoon weer ontopic gaan, dan komt het weer goed.
Afsplitsen is nog niet nodig.
Polini

Post by Polini »

Loopt lekker :D

http://www.youtube.com/watch?v=rUiKqmIK9O4
Terugweg JAF

ff tanken
Image
Danny

Post by Danny »

nog wat picca´s.

Moet alleen ff zorgen dat die motorkap beter aansluit. gaapt nu een beetje en die lelijke antenne eens wegwerken ofzo.

Image

Image

Image
Joostb

Post by Joostb »

geen radio meer luisteren :razz:
Rikky

Post by Rikky »

Image

Schitterende foto en vooral die antenne doet het hem!!
Locked