FN2 uit productie!
Arno wrote:Lekker snelweg rijden dan :razz: Of is ie daarop afgesteld?
Is er helemaal op afgesteld.Heet zoals men zeggen een "vtec window". Als je in uw vtec zone een constante snelheid houd. Schakelt hij de vtec uit. Lijk je dan uw gaspedaal terug indrukt schiet de vtec direct terug aan. De FN2 krijg je in piek pk's niet zo hoog met de juiste updates. Maar als je het middengebied bekijkt van de 4000rpm tot de 8000rpm is er wel een verschil van +- 30pk
Ik zeg u honda had beter de auto van het begin zo afgesteld. Maakt de auto zuiniger! Klinkt zeer raar met tuningstukken hé.
Maar ben toch zeer content over de prestatie dat men fn2 nu heeft ze. Binnenkort men airbox van mugen nog ze en de laatste keer a fstellen en dan is het gedaan.
Vele hebben er echter een verkeerd beeld over. Maar moeten is met zo'n afgestelde fn2 meerijden. Ik heb me bewust in deze discussies wat aan de kant gehouden. Omdat er toch alleen maar het negatieve over de fn2 word gesproken.
Nick wrote:Met Hondata kan je hem zo instellen dat de Vtec pas inslaat bij plank gas, dus op de snelweg kan je gerust 4k rpm draaien zonder dat die in de Vtec jankten zodra je het gas vloert dan schiet ook gelijk de Vtec in
![]()
Ja dat is standaard ook.. dat is volgens mij sinds de "i"-VTEC motoren.
die rijden dan wat zuiniger omdat het motormanagement rekening houdt met de rechter voet, d8 ik.
Voor de volledigheid (volgens de boekjes)
FN2 standaard:
VTEC: 5400 rpm
Begrenzer: 8300
FN2 Hondata ECU:
VTEC Window: 3800-5400
Begrenzer: 8600
Die 300rpm meer is voor mij trouwens echt een verschil. Met originele ECU tikte ik regelmatig nét de begrenzer aan, met de Hondata ECU heb ik dat nooit meer.[/b]
Volgens mij is het VTEC punt bij de FD2 hetzelfde als de FN2, maar is deze pas begrensd op 9000rpm (Wesjes kan hier vast meer over vertellen)
FN2 standaard:
VTEC: 5400 rpm
Begrenzer: 8300
FN2 Hondata ECU:
VTEC Window: 3800-5400
Begrenzer: 8600
Die 300rpm meer is voor mij trouwens echt een verschil. Met originele ECU tikte ik regelmatig nét de begrenzer aan, met de Hondata ECU heb ik dat nooit meer.[/b]
Volgens mij is het VTEC punt bij de FD2 hetzelfde als de FN2, maar is deze pas begrensd op 9000rpm (Wesjes kan hier vast meer over vertellen)
Deus Ex Machina!
- ChristopheR
- Gaskleppie
- ChristopheR
iVTEC-fab wrote:Wel is al bekend gemaakt dat er een nieuwe Civic in de maak is.
Tegen die tijd is de CR-Z Type-R waarschijnlijk allang op de markt.
grote kans dat er daarna weer een Civic Type-R komt met de techniek van de CR-Z alleen .... more power perhaps ? :-)
Het Type-R concept is inderdaad gewoon met de Tijd mee gegaan.
Toen de EK9 op de markt kwam was het nog niet zo moeilijk een auto licht gewicht te houden a.d.h.v. de op dat moment geldende regelingen in veiligheid. Daarnaast bestond er toen nog geen navigatie, airco, etc. misschien waren elektrische ramen nog net een optie?
Kortom nu een Type-R uitvoering die weer echt zou concurreren aan een EK9.. verkoopt simpelweg niet.

mijn EK9 heeft standaard, elek ramen, elek spiegels, elek inklappende spiegels, airco, enz enzoverder, en in japan rijden ze al van 1990 op GPS hoor

zelfs r32 skylines van eind jaren 80 hebben airco, elek inkl spiegels enz enzoverder

hier in europa zaten ze toen zo ver nog niet in de "gewone" auto's en moest je al kijken naar een dikke bmw of dikke benz om zulke dingen te hebben, ik geloof zelfs dat in een civic 4th Gen 87-91 in een Sir al die dingen inzaten (twijfel aan de airco) maar zeker die spiegels en ramen