FN2 uit productie!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

8250 is correct.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

I stand corrected maar desalniettemin is de beleving vele malen minder dan in een DC2 als je mij vraagt. Op mijn oude EP3 teller was het namelijk strak op de 6000 erin en strak 8000 hield het op.
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Bij mijn fn2 schiet hij op 3800rpm erin tot 8700 ongeveer iets meer. Maar trek maar tot 8000rpm dan zakt de pk/rpm toch!

Standaard is het iets van 5800rpm ofzo.
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Lekker snelweg rijden dan :razz: Of is ie daarop afgesteld?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Type R CW wrote:Bij mijn fn2 schiet hij op 3800rpm erin tot 8700 ongeveer iets meer. Maar trek maar tot 8000rpm dan zakt de pk/rpm toch!

Standaard is het iets van 5800rpm ofzo.


Ja, met flash pro?

Dacht dat het bij de FN2 5600rpm was.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

begint standaard bij 5800 en ook door tot 8200, ookal voel je wel dat de piek op 7900 zit.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Sterker nog, ik denk dat het 5400rpm is bij de FN2.
Niet uitgaan van de toerenteller, deze wijken nogal af.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Met Hondata kan je hem zo instellen dat de Vtec pas inslaat bij plank gas, dus op de snelweg kan je gerust 4k rpm draaien zonder dat die in de Vtec jankt :) en zodra je het gas vloert dan schiet ook gelijk de Vtec in :)
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Arno wrote:Lekker snelweg rijden dan :razz: Of is ie daarop afgesteld?


Is er helemaal op afgesteld.Heet zoals men zeggen een "vtec window". Als je in uw vtec zone een constante snelheid houd. Schakelt hij de vtec uit. Lijk je dan uw gaspedaal terug indrukt schiet de vtec direct terug aan. De FN2 krijg je in piek pk's niet zo hoog met de juiste updates. Maar als je het middengebied bekijkt van de 4000rpm tot de 8000rpm is er wel een verschil van +- 30pk

Ik zeg u honda had beter de auto van het begin zo afgesteld. Maakt de auto zuiniger! Klinkt zeer raar met tuningstukken hé.
Maar ben toch zeer content over de prestatie dat men fn2 nu heeft ze. Binnenkort men airbox van mugen nog ze en de laatste keer a fstellen en dan is het gedaan.
Vele hebben er echter een verkeerd beeld over. Maar moeten is met zo'n afgestelde fn2 meerijden. Ik heb me bewust in deze discussies wat aan de kant gehouden. Omdat er toch alleen maar het negatieve over de fn2 word gesproken.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Nick wrote:Met Hondata kan je hem zo instellen dat de Vtec pas inslaat bij plank gas, dus op de snelweg kan je gerust 4k rpm draaien zonder dat die in de Vtec jankt :) en zodra je het gas vloert dan schiet ook gelijk de Vtec in :)


Ja dat is standaard ook.. dat is volgens mij sinds de "i"-VTEC motoren.
die rijden dan wat zuiniger omdat het motormanagement rekening houdt met de rechter voet, d8 ik.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Nee, is standaard niet zo.
De 'i' heeft te maken met je cam angles, niet wanneer de motor in de vtec gaat.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Is dit dan ook het einde van de Japanse CTR?
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

slydawg wrote:Nee, is standaard niet zo.
De 'i' heeft te maken met je cam angles, niet wanneer de motor in de vtec gaat.


óóó... zo leer je nog is wat :wink:
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Voor de volledigheid (volgens de boekjes)

FN2 standaard:
VTEC: 5400 rpm
Begrenzer: 8300

FN2 Hondata ECU:
VTEC Window: 3800-5400
Begrenzer: 8600

Die 300rpm meer is voor mij trouwens echt een verschil. Met originele ECU tikte ik regelmatig nét de begrenzer aan, met de Hondata ECU heb ik dat nooit meer.[/b]

Volgens mij is het VTEC punt bij de FD2 hetzelfde als de FN2, maar is deze pas begrensd op 9000rpm (Wesjes kan hier vast meer over vertellen)
Deus Ex Machina!
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Mijn fn2 trekt toch door tot 8800 rpm met flashpro
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

ChristopheR wrote:Mijn fn2 trekt toch door tot 8800 rpm met flashpro


Op de teller ja. Met mijn EP3 tik ik ook de 9 aan, maar is gee echte
9k rpm.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Mijn trekt door tot 9500rpm.
oja, dat is geen K serie... ;)
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Gangaran wrote:
ChristopheR wrote:Mijn fn2 trekt toch door tot 8800 rpm met flashpro


Op de teller ja. Met mijn EP3 tik ik ook de 9 aan, maar is gee echte
9k rpm.


nee, mijn max rpm staat ingesteld op 8800 bij de calibration
als ik mijn dyno kon laten zien deed ik
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Mijn begrenser van de B16A2 is door Rica op 9000 rpm gezet, maar mijn AVC-R geeft toch echt als hoogste waarde aan dat ik niet verder dan 8750 rpm kom en jokt de toerenteller vrolijk 9000 rpm.


Genesis
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

iVTEC-fab wrote:Wel is al bekend gemaakt dat er een nieuwe Civic in de maak is.
Tegen die tijd is de CR-Z Type-R waarschijnlijk allang op de markt.

grote kans dat er daarna weer een Civic Type-R komt met de techniek van de CR-Z alleen .... more power perhaps ? :-)


Het Type-R concept is inderdaad gewoon met de Tijd mee gegaan.
Toen de EK9 op de markt kwam was het nog niet zo moeilijk een auto licht gewicht te houden a.d.h.v. de op dat moment geldende regelingen in veiligheid. Daarnaast bestond er toen nog geen navigatie, airco, etc. misschien waren elektrische ramen nog net een optie?

Kortom nu een Type-R uitvoering die weer echt zou concurreren aan een EK9.. verkoopt simpelweg niet.


:o dat niemand je op je vingers getikt heeft snap ik nog niet :D

mijn EK9 heeft standaard, elek ramen, elek spiegels, elek inklappende spiegels, airco, enz enzoverder, en in japan rijden ze al van 1990 op GPS hoor :p zat wel niet in een ek9 standaard, maar toch :p

zelfs r32 skylines van eind jaren 80 hebben airco, elek inkl spiegels enz enzoverder :p

hier in europa zaten ze toen zo ver nog niet in de "gewone" auto's en moest je al kijken naar een dikke bmw of dikke benz om zulke dingen te hebben, ik geloof zelfs dat in een civic 4th Gen 87-91 in een Sir al die dingen inzaten (twijfel aan de airco) maar zeker die spiegels en ramen :)
Locked