Denk dat de CR-Z dan juist duurder word omdat de CR-Z dan geen belasting en BPM voordeel meer heeft.
Hmm dat zou kunnen.
Waarom is hij dan zo duur in verhouding tot de standaard Hatchback Civic... Vanwege de Hybride techniek die in die CRZ zit? En hij is €1000 duurder dan een Hybride Civic.
Belasting voordeel komt alleen ten laste van de koper, dat zijn gebruikskosten.
Alleen bpm heeft met mate invloed op de consumentenprijs, echter is dit waarschijnlijk aanzienlijk minder dan de productie en R&D kosten die in de hybride techniek gaan, waardoor een hybride auto toch duurder is in aanschaf dan benz. of diesel.
Maar dat mag, want dat verdien je terug in de lagere gebruikskosten.
Wat meer invloed kan hebben op de kostprijs is subsides die verleent worden bij de hybride techniek.
iVTEC-fab wrote:Belasting voordeel komt alleen ten laste van de koper, dat zijn gebruikskosten. Alleen bpm heeft met mate invloed op de consumentenprijs, echter is dit waarschijnlijk aanzienlijk minder dan de productie en R&D kosten die in de hybride techniek gaan, waardoor een hybride auto toch duurder is in aanschaf dan benz. of diesel.
Maar dat mag, want dat verdien je terug in de lagere gebruikskosten.
Wat meer invloed kan hebben op de kostprijs is subsides die verleent worden bij de hybride techniek.
Of.. is dit totaal niet wat je bedoelt? :silly:
Haha ja zo ongeveer precies wat ik bedoel.
En het dus ook niet weet haha.