Opel Astra OPC

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Opel Astra OPC

Post by iVTEC-fab »

300 pk?

http://www.autoweek.nl/autonieuws/14758 ... -Astra-OPC

Ik denk niet dat OPC dit gaat waarmaken, 300+ pk
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Tuurlijk wel...makkelijk te doen. Alleen de beheersbaarheid is ver te zoeken LOL!!
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

LCR wrote:Tuurlijk wel...makkelijk te doen. Alleen de beheersbaarheid is ver te zoeken LOL!!


Lijkt me inderdaad niet echt te hanteren, dat vermogen met een Opel onderstel :-?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

'Er wordt gerept over' uhuuh...
Dat ding gaat waarschijnlijk heel hard rechtdoor.
Ook in bochten waarschijnlijk.
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

iVTEC-fab wrote:
LCR wrote:Tuurlijk wel...makkelijk te doen. Alleen de beheersbaarheid is ver te zoeken LOL!!


Lijkt me inderdaad niet echt te hanteren, dat vermogen met een Opel onderstel :-?


Ze gebruiken tenminste een moderner onderstel dan dat er op de FN2 zit.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Jan Visser wrote:
"iVTEC-fab":1wbyqlh9 wrote:
LCR wrote:Tuurlijk wel...makkelijk te doen. Alleen de beheersbaarheid is ver te zoeken LOL!!


Lijkt me inderdaad niet echt te hanteren, dat vermogen met een Opel onderstel :-?


Ze gebruiken tenminste een moderner onderstel dan dat er op de FN2 zit.[/quote:1wbyqlh9]
Echt? Ouch that must hurt!
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Jo& wrote:
"Jan Visser":fu5d23xh wrote:
"iVTEC-fab":fu5d23xh wrote:
LCR wrote:Tuurlijk wel...makkelijk te doen. Alleen de beheersbaarheid is ver te zoeken LOL!!


Lijkt me inderdaad niet echt te hanteren, dat vermogen met een Opel onderstel :-?


Ze gebruiken tenminste een moderner onderstel dan dat er op de FN2 zit.[/quote:fu5d23xh]
Echt? Ouch that must hurt![/quote:fu5d23xh]

zucht..
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

:lol:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Toch is het een opel :(
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

Jan Visser wrote:
"iVTEC-fab":2nw8i16z wrote:
LCR wrote:Tuurlijk wel...makkelijk te doen. Alleen de beheersbaarheid is ver te zoeken LOL!!


Lijkt me inderdaad niet echt te hanteren, dat vermogen met een Opel onderstel :-?


Ze gebruiken tenminste een moderner onderstel dan dat er op de FN2 zit.[/quote:2nw8i16z]

maar is het ook beter?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

real187 wrote:
Jan Visser wrote:
"iVTEC-fab":3mz5om41 wrote:
LCR wrote:Tuurlijk wel...makkelijk te doen. Alleen de beheersbaarheid is ver te zoeken LOL!!


Lijkt me inderdaad niet echt te hanteren, dat vermogen met een Opel onderstel :-?


Ze gebruiken tenminste een moderner onderstel dan dat er op de FN2 zit.


maar is het ook beter?[/quote:3mz5om41]
Tsja dat is natuurlijk ook de vraag!
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Ik heb natuurlijk nog niet in de nieuwe OPC gereden, maar Opel maakt de laatste gewoon goed sturende auto's. Nieuwe astra included......

Bij Honda gaat het de laatste tijd een beetje de verkeerde kant op. EP3 was de laatste goede naar mijn mening. Vroeger stond Honda aan de top kwa onderstel technologie en rijkwaliteiten. In bij alle autotesten kwam Honda daar als beste, of als 1 van de besten naar boven.

Nu is het bijna gezakt het niveau ''gemiddeld''. Kijk maar eens naar de FN2..... Die heeft zoveel onderstuur dat ie rechtdoor de bocht uit gaat. Niet dat de oude Astra OPC beter was trouwens. Van hetzelfde laken een pak....

Beetje jammer vind ik het, want ze weten bij Honda wel hoe het moet. Kijk maar naar de FD2
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Ik vraag me alleen af waarom iedere auto mte de FN2 vergeleken moet worden. Er kan geen andere auto besproken worden hier en ja hoor nog geen 3 posts later wordt de FN2 er alweer bijgehaald.

Is de auto in jullie ogen dan zóó slecht alleen door de achterste wielophanging?

I.m.o. speelt er meer mee bij een goed onderstel, i.e.; stijfheid, laag zwaartepunt, wielbasis breedte, ...

Overigens; Top Gear, die ooo zo negatief was over de FN2, heeft nog is een raceje gehouden tussen de Golf GTI en de FN2. FN2 was 1,33 sec. sneller, met minder pk's.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

FN2 is de laatste R die geleverd wordt in NL dus ga je al snel daarmee vergelijken, toen de EP3 uitkwam was er ook genoeg commentaar en werd de EP3 gebruikt als vergelijkings materiaal, nu is het de beurt van de FN2 ;-)

De auto is niet slecht door alleen de achterwiel ophanging maar als dat al niet is wat het zou moeten zijn wordt de hele rijbeleving minder toch, is net een ketting reactie.
Maar denk ook dat deze goede/slechte eigenschappen pas op een circuit naar boven komen en niet als de auto gewoon een dagelijks vervoer middel is, dan zul je het echt niet merken.
Ik heb zelf ook een aantal keer de FN2 op straat gereden en voelde gelijk dat ie zwaarder was dan zijn voorganger, wel meer koppel onderin maar vermogen mocht zeker meer zijn om de boel een beetje te compenseren imo.

Over welke Gti heb je het? De V of VI? V met 200pk en FN2 met 201pk.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Niet alleen de wielophanging achter, maar ook het gewicht (What Sly said)...

Ook is de benzinetank gewoon te veer voor in de auto geplaatst wat onderstuur ook niet bepaald helpt.

Is gewoon de 'slowest Type R ever' maar dat betekend niet dat het geen goede auto is.

Trouwens de vergelijking tussen de GTi en de Fn2 zou ik graag zien, heb je daar een link of zo?
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Benjdmin wrote:...
Trouwens de vergelijking tussen de GTi en de Fn2 zou ik graag zien, heb je daar een link of zo?


Daar heb ik dus ook al naar gezocht, nog niet kunnen vinden.
Als ik hem heb post ik hem zeker.

Volgens mij was het tegen de nieuwste Golf, die heeft 210 pk. 2.0 TSi motor
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:
Benjdmin wrote:...
Trouwens de vergelijking tussen de GTi en de Fn2 zou ik graag zien, heb je daar een link of zo?


Daar heb ik dus ook al naar gezocht, nog niet kunnen vinden.
Als ik hem heb post ik hem zeker.

Volgens mij was het tegen de nieuwste Golf, die heeft 210 pk. 2.0 TSi motor

Er is toch ook een anniversary versie van de Golf met nog meer PK's?

Toen de EP3 uit kwam was er idd commentaar op de EP3 en werd die overal mee vergeleken. Zwaarder dan de Integra, minder hardcore etc.
Verschil was alleen dat de EP3 toen relatief gezien sneller is dan zijn concurrenten van dezelfde tijd dan de FN2 nu met zijn concurrenten. Denk aan Golf, Focus, Clio, Leon etc.
Ik weet niet hoe dat nu met de Golf, Clio en Leon zit, maar bijv. die Focus is nu een stuk duurder dan een FN2.

Wat ik al zei de FN2 is een echte R omdat Honda dat zo bepaald heeft. Hij zal vast veiliger en stiller zijn en meer luxe hebben dan een EP3. Dat kan ook betekenen dat een auto beter is. Hangt ervanaf wat je zoekt in een auto. Wat maakt een auto een goede auto...

Op dit forum zitten toevallig veel 'hardcore' autoliefhebbers. Dan krijg je al snel commentaar op accesoires en verbeteringen die de auto niet sneller of wendbaarder maken.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Ik ken niet wachten op het moment dat de eerste CR-Z Type-R eigenaar hier zich aanmeld :twisted:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik kan niet wachten tot dat model wordt uitgebracht. Al ben ik wel bang dat die erg duur zal zijn.
Goedkoopste Civic kost €19.900
Goedkoopste CRZ kost €24.990

Maar misschien als ze al die hybride techniek achterwegen laten dat de CRZ Type R dan toch relatief goedkoper is dan een FN2...
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

iVTEC-fab wrote:Ik vraag me alleen af waarom iedere auto mte de FN2 vergeleken moet worden. Er kan geen andere auto besproken worden hier en ja hoor nog geen 3 posts later wordt de FN2 er alweer bijgehaald.

Is de auto in jullie ogen dan zóó slecht alleen door de achterste wielophanging?


Ik noem in dit geval de FN2 omdat ten eerste eht Typ-R forum is en ten tweede dat het enigste model is wat Honda te bieden heeft als concurrent voor de Astra......

That's all

@Jo

Denk dat de CR-Z dan juist duurder word omdat de CR-Z dan geen belasting en BPM voordeel meer heeft.
Locked