Opel Astra OPC
Opel Astra OPC
300 pk?
http://www.autoweek.nl/autonieuws/14758 ... -Astra-OPC
Ik denk niet dat OPC dit gaat waarmaken, 300+ pk
http://www.autoweek.nl/autonieuws/14758 ... -Astra-OPC
Ik denk niet dat OPC dit gaat waarmaken, 300+ pk
-
Jan Visser wrote:"iVTEC-fab":1wbyqlh9 wrote:LCR wrote:Tuurlijk wel...makkelijk te doen. Alleen de beheersbaarheid is ver te zoeken LOL!!
Lijkt me inderdaad niet echt te hanteren, dat vermogen met een Opel onderstel :-?
Ze gebruiken tenminste een moderner onderstel dan dat er op de FN2 zit.[/quote:1wbyqlh9]
Echt? Ouch that must hurt!
Jo& wrote:"Jan Visser":fu5d23xh wrote:"iVTEC-fab":fu5d23xh wrote:LCR wrote:Tuurlijk wel...makkelijk te doen. Alleen de beheersbaarheid is ver te zoeken LOL!!
Lijkt me inderdaad niet echt te hanteren, dat vermogen met een Opel onderstel :-?
Ze gebruiken tenminste een moderner onderstel dan dat er op de FN2 zit.[/quote:fu5d23xh]
Echt? Ouch that must hurt![/quote:fu5d23xh]
zucht..
Jan Visser wrote:"iVTEC-fab":2nw8i16z wrote:LCR wrote:Tuurlijk wel...makkelijk te doen. Alleen de beheersbaarheid is ver te zoeken LOL!!
Ze gebruiken tenminste een moderner onderstel dan dat er op de FN2 zit.[/quote:2nw8i16z]
maar is het ook beter?
real187 wrote:Jan Visser wrote:"iVTEC-fab":3mz5om41 wrote:LCR wrote:Tuurlijk wel...makkelijk te doen. Alleen de beheersbaarheid is ver te zoeken LOL!!
Ze gebruiken tenminste een moderner onderstel dan dat er op de FN2 zit.
maar is het ook beter?[/quote:3mz5om41]
Tsja dat is natuurlijk ook de vraag!
-
Ik heb natuurlijk nog niet in de nieuwe OPC gereden, maar Opel maakt de laatste gewoon goed sturende auto's. Nieuwe astra included......
Bij Honda gaat het de laatste tijd een beetje de verkeerde kant op. EP3 was de laatste goede naar mijn mening. Vroeger stond Honda aan de top kwa onderstel technologie en rijkwaliteiten. In bij alle autotesten kwam Honda daar als beste, of als 1 van de besten naar boven.
Nu is het bijna gezakt het niveau ''gemiddeld''. Kijk maar eens naar de FN2..... Die heeft zoveel onderstuur dat ie rechtdoor de bocht uit gaat. Niet dat de oude Astra OPC beter was trouwens. Van hetzelfde laken een pak....
Beetje jammer vind ik het, want ze weten bij Honda wel hoe het moet. Kijk maar naar de FD2
Bij Honda gaat het de laatste tijd een beetje de verkeerde kant op. EP3 was de laatste goede naar mijn mening. Vroeger stond Honda aan de top kwa onderstel technologie en rijkwaliteiten. In bij alle autotesten kwam Honda daar als beste, of als 1 van de besten naar boven.
Nu is het bijna gezakt het niveau ''gemiddeld''. Kijk maar eens naar de FN2..... Die heeft zoveel onderstuur dat ie rechtdoor de bocht uit gaat. Niet dat de oude Astra OPC beter was trouwens. Van hetzelfde laken een pak....
Beetje jammer vind ik het, want ze weten bij Honda wel hoe het moet. Kijk maar naar de FD2
Ik vraag me alleen af waarom iedere auto mte de FN2 vergeleken moet worden. Er kan geen andere auto besproken worden hier en ja hoor nog geen 3 posts later wordt de FN2 er alweer bijgehaald.
Is de auto in jullie ogen dan zóó slecht alleen door de achterste wielophanging?
I.m.o. speelt er meer mee bij een goed onderstel, i.e.; stijfheid, laag zwaartepunt, wielbasis breedte, ...
Overigens; Top Gear, die ooo zo negatief was over de FN2, heeft nog is een raceje gehouden tussen de Golf GTI en de FN2. FN2 was 1,33 sec. sneller, met minder pk's.
Is de auto in jullie ogen dan zóó slecht alleen door de achterste wielophanging?
I.m.o. speelt er meer mee bij een goed onderstel, i.e.; stijfheid, laag zwaartepunt, wielbasis breedte, ...
Overigens; Top Gear, die ooo zo negatief was over de FN2, heeft nog is een raceje gehouden tussen de Golf GTI en de FN2. FN2 was 1,33 sec. sneller, met minder pk's.
FN2 is de laatste R die geleverd wordt in NL dus ga je al snel daarmee vergelijken, toen de EP3 uitkwam was er ook genoeg commentaar en werd de EP3 gebruikt als vergelijkings materiaal, nu is het de beurt van de FN2 ;-)
De auto is niet slecht door alleen de achterwiel ophanging maar als dat al niet is wat het zou moeten zijn wordt de hele rijbeleving minder toch, is net een ketting reactie.
Maar denk ook dat deze goede/slechte eigenschappen pas op een circuit naar boven komen en niet als de auto gewoon een dagelijks vervoer middel is, dan zul je het echt niet merken.
Ik heb zelf ook een aantal keer de FN2 op straat gereden en voelde gelijk dat ie zwaarder was dan zijn voorganger, wel meer koppel onderin maar vermogen mocht zeker meer zijn om de boel een beetje te compenseren imo.
Over welke Gti heb je het? De V of VI? V met 200pk en FN2 met 201pk.
De auto is niet slecht door alleen de achterwiel ophanging maar als dat al niet is wat het zou moeten zijn wordt de hele rijbeleving minder toch, is net een ketting reactie.
Maar denk ook dat deze goede/slechte eigenschappen pas op een circuit naar boven komen en niet als de auto gewoon een dagelijks vervoer middel is, dan zul je het echt niet merken.
Ik heb zelf ook een aantal keer de FN2 op straat gereden en voelde gelijk dat ie zwaarder was dan zijn voorganger, wel meer koppel onderin maar vermogen mocht zeker meer zijn om de boel een beetje te compenseren imo.
Over welke Gti heb je het? De V of VI? V met 200pk en FN2 met 201pk.
Niet alleen de wielophanging achter, maar ook het gewicht (What Sly said)...
Ook is de benzinetank gewoon te veer voor in de auto geplaatst wat onderstuur ook niet bepaald helpt.
Is gewoon de 'slowest Type R ever' maar dat betekend niet dat het geen goede auto is.
Trouwens de vergelijking tussen de GTi en de Fn2 zou ik graag zien, heb je daar een link of zo?
Ook is de benzinetank gewoon te veer voor in de auto geplaatst wat onderstuur ook niet bepaald helpt.
Is gewoon de 'slowest Type R ever' maar dat betekend niet dat het geen goede auto is.
Trouwens de vergelijking tussen de GTi en de Fn2 zou ik graag zien, heb je daar een link of zo?
iVTEC-fab wrote:Benjdmin wrote:...
Daar heb ik dus ook al naar gezocht, nog niet kunnen vinden.
Als ik hem heb post ik hem zeker.
Volgens mij was het tegen de nieuwste Golf, die heeft 210 pk. 2.0 TSi motor
Er is toch ook een anniversary versie van de Golf met nog meer PK's?
Toen de EP3 uit kwam was er idd commentaar op de EP3 en werd die overal mee vergeleken. Zwaarder dan de Integra, minder hardcore etc.
Verschil was alleen dat de EP3 toen relatief gezien sneller is dan zijn concurrenten van dezelfde tijd dan de FN2 nu met zijn concurrenten. Denk aan Golf, Focus, Clio, Leon etc.
Ik weet niet hoe dat nu met de Golf, Clio en Leon zit, maar bijv. die Focus is nu een stuk duurder dan een FN2.
Wat ik al zei de FN2 is een echte R omdat Honda dat zo bepaald heeft. Hij zal vast veiliger en stiller zijn en meer luxe hebben dan een EP3. Dat kan ook betekenen dat een auto beter is. Hangt ervanaf wat je zoekt in een auto. Wat maakt een auto een goede auto...
Op dit forum zitten toevallig veel 'hardcore' autoliefhebbers. Dan krijg je al snel commentaar op accesoires en verbeteringen die de auto niet sneller of wendbaarder maken.
-
iVTEC-fab wrote:Ik vraag me alleen af waarom iedere auto mte de FN2 vergeleken moet worden. Er kan geen andere auto besproken worden hier en ja hoor nog geen 3 posts later wordt de FN2 er alweer bijgehaald.
Ik noem in dit geval de FN2 omdat ten eerste eht Typ-R forum is en ten tweede dat het enigste model is wat Honda te bieden heeft als concurrent voor de Astra......
That's all
@Jo
Denk dat de CR-Z dan juist duurder word omdat de CR-Z dan geen belasting en BPM voordeel meer heeft.