hardcorehonda (08-2010 aangepaste uitlaat)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

No worries, zit in de 'operators houding'! :wink:

Genesis
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Vandaag was het dan zo ver,
Mijn eerste bezoek aan het pand van RSP, en teven mijn eerste ontmoeting met Kel en Ian.

Aangekomen, direct maar het kantoor in gevlogen en de grote kerel achter de laptop een hand gegeven.
Jij bent vast Ian.....
En droog antwoord daarop volgend.
Uhhhhh vannochtend nog wel...
Wuahahaha een man van weinig worden (net als ik) en vast de stillekacht achter het bedrijf!!!

Doorgelopen de werkplaat in trof ik Tonny aan.
Nogsteeds na al die jaren het enthousiastme en de passie voor auto's
Lekker staan kwebbelen...
Als ze dit zo vast kunnen houden komt het helemaal goed met deze Toko!!
Ook Bouli voor het eerst ontmoet.
Hij had een leuk klusje voor tonny bewaard..
Life's a bitch en op je klauwen slaan ook!!! Hehehehehehe

Plots een hoop vreemde geluiden en gekrijs vanuit de hoek bij het schijthuis...
Jawel het was de gekke AAP ... kel... slepend met zijn knokkels over de werkplaats... OEhhh OEHH OEHHH AHHHH AAAAHHH AAHHHHH..

En vreemd hoekje met allemaal buismateriaal, gasflessen en lasapparatuur. (Hier moest vast al die kunst vandaan zijn gekomen)

Een vreemde Gizmo op de werkbank bleek de ontstopper van het shijthuis te zijn. (ermm k#t... ik mocht je hiermee niet in verband brengen!!! heheheh)

Na wat passen en meten kwamen we tot de conclusie dat de demper iets schuin onder de auto vandaan moest komen!!!
Kel zette de slijptol in de schijtpijp en was de nieuwe eindemper al snel vereeuwigd aan het Buddyclub buizenstelsel. (iets wat idd 2,5" bleek te zijn)

Mijn verzoek om de BC eindtip her te gebruiken bleek moeilijker dan verwacht, maar na wat zweet druppels en een verbrande bovenlip was ook dit klusje vol tevredenheid geklaard door de kunst aap!!!

Mijn complimenten op het geleverde werk...
Zeker gezien de beperkingen kwa ruimte en budget heb je weer een mooi stukje werk geleverd.

De auto pakt nu stukken beter op en lijkt iets meer koppel te hebben.
Dit is merkbaar bij de hogere versnellingen en op hogere snelheid accelereren.

Helaas heb ik wel weer wat problemen geconstateerd onder de auto.
Het grootste daarvan zijn de trailingarm bushings....
En mijn andere (nette/rechte) velgen moeten snel onder de auto komen.

Natuurlijk nog wat verplichte foto's

Oud en nieuw
Image
slijpen in die schijtpijp
Image
Mr Ape doing his magic
Image

Image

Image

Image


FF quick 2 foto's van het resultaat
Image
jah jah.. ik weet het .. ik moet mijn achterbumper goed hangen
Image

Fucked up bushing (en beginned roest..blehhhhhhhh)
Image
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Netjes geworden! Mooi werk van APE.
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Thnx mate,

Dat kun je wel aan KEL overlaten.
Laatstaan als je hem z'n vrije hand geeft en een normaal budget met zijn eigen materiaal.

Hele rustige vriendelijke kerel ook!!!
Hij verdient echt een dikke veer in z'n r##t.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Top! Staat strak.
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

mr. X wrote:Top! Staat strak.


Dank je.!!
Normaal ben je redelijk kritisch (zeker wat mij aangaat)

even een vraag aan jou tussendoor.
Heb jij toevallig een DAP500 (DAP900)?
Ik las dat ook jij je recentelijk serieus aan het orienteren bent op de detail markt...

Wat zijn jouw ervaringen?
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Dat ziet er erg goed uit!! Kijkt erg netjes zo!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
iStreet
Posts: 68
Joined: Mon Aug 09, 2010 4:40 pm

Post by iStreet »

Prachtig gedaan =)

Die Kel kan er wat van 8)
Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

hardcorehonda wrote:
mr. X wrote:Top! Staat strak.


Dank je.!!
Normaal ben je redelijk kritisch (zeker wat mij aangaat)

even een vraag aan jou tussendoor.
Heb jij toevallig een DAP500 (DAP900)?
Ik las dat ook jij je recentelijk serieus aan het orienteren bent op de detail markt...

Wat zijn jouw ervaringen?


Oh! My bad, ik zie het al waar de opmerking in dat andere topic vandaan komt.

Ik heb deze post helemaal niet gezien. Ik heb soms weinig tijd gehad en als ik vluchtig door het forum blader skip ik meestal de voorstel topics omdat het simpelweg teveel is en het me niet zoveel interesseert. Enkele namen pik ik er tussenuit om even snel te kijken maar lees ze nooit allemaal. Ik ben nooit selectief kritisch, dus op een bepaald persoon meer dan op een ander. Ik zeg wat in me op komt ongeacht wie het is en of ik er al meerdere malen kritiek op heb geuit.

Excuses als dat wel zo op je over kwam. Soms lijk ik niet de makkelijkste hoewel ik in werkelijkheid best schappelijk ben.

Terug naar je vraag.
Over ongeveer een week wil ik weer een lading spul aanschaffen om machinaal te gaan poetsen. Echter heb ik dan ook een lakdieptemeter nodig. Zonder dat kan je gewoon niet veilig polijsten. Wil je een fatsoenlijke hebben, die met kleine marges werkt, kost je dat serieus een paar duiten.

Als ik alles heb wil ik een motokap laten spuiten en gaan proberen te wetsanden en polijsten met veel verschillende producten om het verschil te zien en om te kijken wat bepaalde producten voor effect geven.
Begint enigszins uit de hand te lopen, dat poetsen.
Ben me inderdaad al langer aan het oriënteren op de poetsmarkt :-)

Helaas zal het dus, door de lakdieptemeter, nog wel 2-3 maanden duren voor ik serieus aan de slag ga.
Zo'n ding kost je namelijk makkelijk € 1000,- tot € 2000,-. Toevallig was ik me er vandaag weer in aan het verdiepen. Je hebt genoeg goedkope meuk, maar dan is het ook serieus meuk.

Vanwaar je vraag? Ben altijd wel benieuwd naar andermans collectie/producten.
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Update.

ES masterkit.
reserve onderstel voor de masterkit (ontrubberen en poeder coaten)
OEM schijven voorzijde (Hart netjes spuiten samen met voorremklauwen).
Spuitbussen (voorrem revisie)

Nu de rest van de rubbers zien te bemachtigen :-)

afstellen en Apk komen er ook aan

Image

Image
Locked