No worries, zit in de 'operators houding'! :wink:
Genesis
hardcorehonda (08-2010 aangepaste uitlaat)
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
Vandaag was het dan zo ver,
Mijn eerste bezoek aan het pand van RSP, en teven mijn eerste ontmoeting met Kel en Ian.
Aangekomen, direct maar het kantoor in gevlogen en de grote kerel achter de laptop een hand gegeven.
Jij bent vast Ian.....
En droog antwoord daarop volgend.
Uhhhhh vannochtend nog wel...
Wuahahaha een man van weinig worden (net als ik) en vast de stillekacht achter het bedrijf!!!
Doorgelopen de werkplaat in trof ik Tonny aan.
Nogsteeds na al die jaren het enthousiastme en de passie voor auto's
Lekker staan kwebbelen...
Als ze dit zo vast kunnen houden komt het helemaal goed met deze Toko!!
Ook Bouli voor het eerst ontmoet.
Hij had een leuk klusje voor tonny bewaard..
Life's a bitch en op je klauwen slaan ook!!! Hehehehehehe
Plots een hoop vreemde geluiden en gekrijs vanuit de hoek bij het schijthuis...
Jawel het was de gekke AAP ... kel... slepend met zijn knokkels over de werkplaats... OEhhh OEHH OEHHH AHHHH AAAAHHH AAHHHHH..
En vreemd hoekje met allemaal buismateriaal, gasflessen en lasapparatuur. (Hier moest vast al die kunst vandaan zijn gekomen)
Een vreemde Gizmo op de werkbank bleek de ontstopper van het shijthuis te zijn. (ermm k#t... ik mocht je hiermee niet in verband brengen!!! heheheh)
Na wat passen en meten kwamen we tot de conclusie dat de demper iets schuin onder de auto vandaan moest komen!!!
Kel zette de slijptol in de schijtpijp en was de nieuwe eindemper al snel vereeuwigd aan het Buddyclub buizenstelsel. (iets wat idd 2,5" bleek te zijn)
Mijn verzoek om de BC eindtip her te gebruiken bleek moeilijker dan verwacht, maar na wat zweet druppels en een verbrande bovenlip was ook dit klusje vol tevredenheid geklaard door de kunst aap!!!
Mijn complimenten op het geleverde werk...
Zeker gezien de beperkingen kwa ruimte en budget heb je weer een mooi stukje werk geleverd.
De auto pakt nu stukken beter op en lijkt iets meer koppel te hebben.
Dit is merkbaar bij de hogere versnellingen en op hogere snelheid accelereren.
Helaas heb ik wel weer wat problemen geconstateerd onder de auto.
Het grootste daarvan zijn de trailingarm bushings....
En mijn andere (nette/rechte) velgen moeten snel onder de auto komen.
Natuurlijk nog wat verplichte foto's
Oud en nieuw
slijpen in die schijtpijp
Mr Ape doing his magic
FF quick 2 foto's van het resultaat
jah jah.. ik weet het .. ik moet mijn achterbumper goed hangen
Fucked up bushing (en beginned roest..blehhhhhhhh)

Mijn eerste bezoek aan het pand van RSP, en teven mijn eerste ontmoeting met Kel en Ian.
Aangekomen, direct maar het kantoor in gevlogen en de grote kerel achter de laptop een hand gegeven.
Jij bent vast Ian.....
En droog antwoord daarop volgend.
Uhhhhh vannochtend nog wel...
Wuahahaha een man van weinig worden (net als ik) en vast de stillekacht achter het bedrijf!!!
Doorgelopen de werkplaat in trof ik Tonny aan.
Nogsteeds na al die jaren het enthousiastme en de passie voor auto's
Lekker staan kwebbelen...
Als ze dit zo vast kunnen houden komt het helemaal goed met deze Toko!!
Ook Bouli voor het eerst ontmoet.
Hij had een leuk klusje voor tonny bewaard..
Life's a bitch en op je klauwen slaan ook!!! Hehehehehehe
Plots een hoop vreemde geluiden en gekrijs vanuit de hoek bij het schijthuis...
Jawel het was de gekke AAP ... kel... slepend met zijn knokkels over de werkplaats... OEhhh OEHH OEHHH AHHHH AAAAHHH AAHHHHH..
En vreemd hoekje met allemaal buismateriaal, gasflessen en lasapparatuur. (Hier moest vast al die kunst vandaan zijn gekomen)
Een vreemde Gizmo op de werkbank bleek de ontstopper van het shijthuis te zijn. (ermm k#t... ik mocht je hiermee niet in verband brengen!!! heheheh)
Na wat passen en meten kwamen we tot de conclusie dat de demper iets schuin onder de auto vandaan moest komen!!!
Kel zette de slijptol in de schijtpijp en was de nieuwe eindemper al snel vereeuwigd aan het Buddyclub buizenstelsel. (iets wat idd 2,5" bleek te zijn)
Mijn verzoek om de BC eindtip her te gebruiken bleek moeilijker dan verwacht, maar na wat zweet druppels en een verbrande bovenlip was ook dit klusje vol tevredenheid geklaard door de kunst aap!!!
Mijn complimenten op het geleverde werk...
Zeker gezien de beperkingen kwa ruimte en budget heb je weer een mooi stukje werk geleverd.
De auto pakt nu stukken beter op en lijkt iets meer koppel te hebben.
Dit is merkbaar bij de hogere versnellingen en op hogere snelheid accelereren.
Helaas heb ik wel weer wat problemen geconstateerd onder de auto.
Het grootste daarvan zijn de trailingarm bushings....
En mijn andere (nette/rechte) velgen moeten snel onder de auto komen.
Natuurlijk nog wat verplichte foto's
Oud en nieuw

slijpen in die schijtpijp

Mr Ape doing his magic




FF quick 2 foto's van het resultaat

jah jah.. ik weet het .. ik moet mijn achterbumper goed hangen

Fucked up bushing (en beginned roest..blehhhhhhhh)

-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
hardcorehonda wrote:mr. X wrote:Top! Staat strak.
Dank je.!!
Normaal ben je redelijk kritisch (zeker wat mij aangaat)
even een vraag aan jou tussendoor.
Heb jij toevallig een DAP500 (DAP900)?
Ik las dat ook jij je recentelijk serieus aan het orienteren bent op de detail markt...
Wat zijn jouw ervaringen?
Oh! My bad, ik zie het al waar de opmerking in dat andere topic vandaan komt.
Ik heb deze post helemaal niet gezien. Ik heb soms weinig tijd gehad en als ik vluchtig door het forum blader skip ik meestal de voorstel topics omdat het simpelweg teveel is en het me niet zoveel interesseert. Enkele namen pik ik er tussenuit om even snel te kijken maar lees ze nooit allemaal. Ik ben nooit selectief kritisch, dus op een bepaald persoon meer dan op een ander. Ik zeg wat in me op komt ongeacht wie het is en of ik er al meerdere malen kritiek op heb geuit.
Excuses als dat wel zo op je over kwam. Soms lijk ik niet de makkelijkste hoewel ik in werkelijkheid best schappelijk ben.
Terug naar je vraag.
Over ongeveer een week wil ik weer een lading spul aanschaffen om machinaal te gaan poetsen. Echter heb ik dan ook een lakdieptemeter nodig. Zonder dat kan je gewoon niet veilig polijsten. Wil je een fatsoenlijke hebben, die met kleine marges werkt, kost je dat serieus een paar duiten.
Als ik alles heb wil ik een motokap laten spuiten en gaan proberen te wetsanden en polijsten met veel verschillende producten om het verschil te zien en om te kijken wat bepaalde producten voor effect geven.
Begint enigszins uit de hand te lopen, dat poetsen.
Ben me inderdaad al langer aan het oriënteren op de poetsmarkt :-)
Helaas zal het dus, door de lakdieptemeter, nog wel 2-3 maanden duren voor ik serieus aan de slag ga.
Zo'n ding kost je namelijk makkelijk € 1000,- tot € 2000,-. Toevallig was ik me er vandaag weer in aan het verdiepen. Je hebt genoeg goedkope meuk, maar dan is het ook serieus meuk.
Vanwaar je vraag? Ben altijd wel benieuwd naar andermans collectie/producten.
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact: