Rolo - Integra DC5 - Track car @ Showoff Imports - update p4

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

donkeykong wrote:yes pls, hoor het graag van je....ook nog wat aftermarket spul??? air intake?


Er zit een AEM intake op.
Ik heb hem in het echt gezien.
Kwa onderdelen niet echt JDM ofzo.
De projectorlampen vond ik ook minder.
Maar de Mugen body,hood en spoiler zijn wel een pluspunt.
Er was duidelijk te zien dan het de baan op is geweest.
:wink:

Leuk dat jullie met deze auto door gaan.
Uiteraard de beste keuze. 8) :lol:
Ik vond het al raar dat er over een andere dc5 gesproken werd.
Hoe minder dc5s hoe beter. :D
Ik zal het project op de voet volgen.

Demian.
rolo
Posts: 42
Joined: Fri Aug 29, 2003 10:24 am

Post by rolo »

donkeykong wrote:yes pls, hoor het graag van je....ook nog wat aftermarket spul??? air intake?


Ja, ALLES wat erop zat gaat eraf. ook alle aftermarket delen zoals intake (AEM), spruitstuk, downpipe, catback, schroefkit (wellicht al verkocht). Serieus interesse? Dan graag mailen naar [email="ronald@showoffimports.nl"]ronald@showoffimports.nl[/email]


De rolkooi is ook gearriveerd inmiddels, morgen maar eens gaan puzzelen!
rolo
Posts: 42
Joined: Fri Aug 29, 2003 10:24 am

Post by rolo »

Maar weer eens een update, het is bij Showoff nogal druk de laatste tijd (luxe probleem, I know) dus het tempo van dit project lag wat laag maar we hebben nu weer de nodige uren ingepland.

Rolkooi verder afgemaakt:
Zie: http://www.projectdc5.com/garage/roll-cage-work-by-reinier

Image

Image


De motor is naar Engeland voor 'wat aanpassingen':
Zie: http://www.projectdc5.com/garage/engine-work-being-done

Image

Image

Image

Image




De langverwachte SPEC LIST, onder voorbehoud:
Zie: http://www.projectdc5.com/dc5-specs/showoff-dc5-new-spec-list

Image

Engine:
JDM K20A 2.0 Engine with 2.2 Liters Stroker Kit, upgraded by R-developments.com
Cosworth 90mm 12.5 :1 pistons
Cosworth Lightweight Connecting Rods
Cosworth Bearings
Darton MID ductile cast iron liners / sleeves
Upgraded Oil pump
Upgraded Injectors (RC)
Skunk2 Exhaust Cam Gear
Skunk2 Titanium Retainers
Skunk2 Spring Base Kit
Skunk2 Stage 2 PRO Camshafts
Skunk2 PRO Series Valve Springs
Skunk2 Timing Chain Tensioner
Skunk2 Composite Fuel Rail
Skunk2 PRO Series Intake Manifold or ITB’s
Skunk2 PRO Billet Throttle Body 70mm
R-Developments Oil Baffle Sump
Exedy Hyper Single Carbon Clutch/Flywheel
Fuel Pressure Regulator
Reinforced Engine Mounts
+ Some special modifications, inside information.

De rest van de specificaties zijn hier terug te vinden:
http://www.projectdc5.com/dc5-specs/showoff-dc5-new-spec-list

Tot zover weer.... will be continued...
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Post by Dirk V »

Maak me gek! Dit is/wordt een schitterende projectbak! Ga zo door en succes! :stampen:
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

yup yup nice eindelijk eens een serieus racemonster :)
rolo
Posts: 42
Joined: Fri Aug 29, 2003 10:24 am

Post by rolo »

Major update....

Zie http://www.projectdc5.com

Image

Image

[imghttp://www.projectdc5.com/wp-content/uploads/K20A-showoff-4.jpg[/img]

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Engine Specs:
JDM K20A 2.0 Engine with 2.2 Liters Stroker Kit
Cosworth 90mm 12.5 :1 pistons
Cosworth Lightweight Connecting Rods
Cosworth Bearings
Darton MID ductile cast iron liners / sleeves
Upgraded Oil pump
Upgraded Injectors (RC)
Skunk2 Exhaust Cam Gear
Skunk2 Titanium Retainers
Skunk2 Spring Base Kit
Skunk2 Stage 2 PRO Camshafts
Skunk2 PRO Series Valve Springs
Skunk2 Timing Chain Tensioner
Skunk2 Composite Fuel Rail
Skunk2 PRO Series Intake Manifold or ITB’s
Skunk2 PRO Billet Throttle Body 70mm
R-Developments Oil Baffle Sump
Exedy Hyper Single Carbon Clutch/Flywheel
Fuel Pressure Regulator
S2000 Oil Pump
Reinforced Engine Mounts
Black Edition Valve Cover
+ Some special modifications, inside information.

It has been named: K20A SR Black Edition Engine. Remember the ‘SR’ specification, which stands for Showoff-R-Developments, your new source for serious engine tuning!



Tevens wat rubbers aangepakt:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



And last but not least, some extra rollcage pictures....


Image

Image

Image

Image

Image



En zo gaan we maar weer wat verder :)


CHECK WWW.PROJECTDC5.COM !!!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ziet er goed uit! Ga zo door!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Nice! In iedergeval geen half werk :)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Die heeft geen Viagra meer nodig.

We zullen zien wat dit alles voor ronde tijden gaat rijden.
multiblade
Posts: 42
Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
Contact:

Post by multiblade »

Ook hier nog maar eens een update. Het is al een tijdje stil rond het DC5 project maar dat wil niet zeggen dat er niks gedaan wordt.
De deadline van Time attack hebben we helaas uit het raam moeten gooien, er moet simpelweg nog veel te veel gebeuren en we willen het natuurlijk ook allemaal in 1 keer zo goed mogelijk doen, dus maar ff door die zure appel heen en helaas dit jaar geen time attack meer voor de DC5, tijdens JAF hebben we natuurlijk wel voor wat anders gezorgd
http://www.japanseautosportfestival.nl/nl/news/item/314/526/hel_performance_evo_5__620_pk_.html

De laatste paar weken zijn we druk doende geweest met het passend maken van de bodykit, om ook het uiterlijk een fikse upgrade te geven is er gekozen voor een wide body.
We hebben ook kilo's kit uit de auto gehaald om maar zoveel mogelijk gewicht te besparen en hier en daar wat overbodige beugels en ijzerwerk verwijderd.
Dit zijn helaas allemaal niet zulke spannende dingen dus is er de laatste tijd weinig nieuws om te laten zien middels foto's.

Om na al die klote klusjes weer eens wat leuks te doen hebben we gister de wielophanging voor een groot deel weer gemonteerd zodat we eens konden bekijken wat voor wielen onder die wide body zouden moeten passen, kan jullie vertellen, de originele wielen zijn wat aan de smalle kant, whaha.

Omdat we de deadline het raam uit moesten gooien hebben we ook maar besloten de auto zo goed als helemaal weer op te bouwen, daarna alles weer uit elkaar en pas dan naar de spuiter. Op die manier kunnen we alles zoveel mogelijk voorbereiden en komen we niet voor verassingen te staan met een net gespoten auto.

Dus om jullie gerust te stellen, der wordt nog keihard gewerkt aan http://www.projectdc5.com :shock:
rolo
Posts: 42
Joined: Fri Aug 29, 2003 10:24 am

Post by rolo »

Ik zal de boel hier ook eens updaten....

En de site http://www.projectdc5.com heeft ook weer eens een update gekregen thanks to reinier!

Wide body

Daar we de suspension/wegligging goed willen aanpakken en o.a. de voorwielen naar buiten brengen (en naar voren) moest er wel plaats gemaakt worden. Daarom o.a. gekozen voor een wide body...

Image

Image

Image

De rest van de foto's + tekst: http://www.projectdc5.com/garage/testfi ... y#more-645



Black Gold Gewichtsbesparing

Als carbonfreak en enige nederlandse officiele importeur voor seibon (http://www.seibon.nl) kon CARBON natuurlijk niet uitblijven om de auto op vele plaatsen een stuk lichter te maken. carbon motorkap, carbon deuren, carbon achterklep, carbon vleugel en zo volgt er nog meer....

Tevens het glas vervangen door lexaan...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

De rest van de foto's + tekst: http://www.projectdc5.com/garage/save-w ... s#more-660




Er zit een gat in ;)

Image

Image




To be continued....

http://www.projectdc5.com @ Showoff Imports.nl
rolo
Posts: 42
Joined: Fri Aug 29, 2003 10:24 am

Post by rolo »

Weer een update: http://www.projectdc5.com/garage/chop-s ... n#more-677


Nog plaats gemaakt voor de uitlaat, die door een nieuw gefabriceerde tunnel komt, zodat de bodem compleet vlak kan worden!
Uitlaat zou gaan bestaan uit aantal Vibrant dempers en niet verder komen dan de 'achterbank' maar in overleg met Kel (APE) gaan we toch eens een alternatief zoeken zodat de auto zeker stil genoeg blijft voor wedstrijden.

Image

Image



Tevens de tank (gaat een kunstof tank worden ivm het gebruik van Bio-ethanol) een plaats gegeven, mooi tussen de veerpoten in achter, lekker laag, met in het achterhoofd een laag zwaartepunt en druk op de achteras:

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Meer info: http://www.projectdc5.com/garage/chop-s ... n#more-677 @ Showoff Imports
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Echt vet het project.......
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

yup yup, jullie pakken hem goed aan, word de mooiste DC5 in NL.
goed idee om de bodem vlak te houden :)

trouwens wel ff een officiele onthulling van deze dc5 plannen als ie af is he :)
en graag wil ik een keer je bijrijder zijn, of komt er maar 1 stoel in??
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Wel gaaf dat het N.A blijft.
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Goed bezig Ronald :)
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Heel erg netjes idd.

Kan niet wachten totdat ik deze machine weer voorbij hoor rijden op Time Attack
'98 JDM Integra Type-R
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dat zal serieus hard gaan en hoge ogen gooien. Ik ben benieuwd.
rolo
Posts: 42
Joined: Fri Aug 29, 2003 10:24 am

Post by rolo »

Kama ja ja jippie jippie jee!!!

We zijn al weer effe terug van de SEMA, de auto is dan ook gespoten nu!

Preview terwijl hij nog aan het drogen is in de spuitcabine:

Image

Image

Image

Image

Image

Image


See http://www.projectdc5.com

Volgende week beginnen met opbouwen! :drive2:
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

:thumbs:
Locked