Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Type-Q
Posts: 122 Joined: Sun Jul 27, 2008 8:12 pm
Post
by Type-Q » Sat Aug 07, 2010 7:56 pm
Een vriend van me heeft een EE8 voor op 't circuit en heeft vóór Integra schijven en klauwen met DS2500, achter alles origineel. Na 4 trackdays (8 sessies) zijn z'n Ferodo's zo goed als geheel versleten. Is dit normaal?
CyRaX
Posts: 929 Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm
Post
by CyRaX » Sat Aug 07, 2010 8:01 pm
Wat is normaal........dat ligt aan het rij- en remgedrag van de bestuurder.
Persoonlijk vind ik het geen vreemd slijtagepatroon aannemende dat hij op die dagen wel een behoorlijk aantal ronden heeft gereden.... :wink:
Gaskleppie
Posts: 4532 Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Post
by Gaskleppie » Sat Aug 07, 2010 8:12 pm
Ik heb ooit eens in 1 uur actief rijden een set Red stuff EBC blokken tot op het staal weggereden dus wat is snel slijten?
Valt wel mee dus.
Race blokken zijn een stuk zachter dan straat blokken. Daardoor remmen ze beter en kunnen ze beter tegen zware omstandigheden. Maar daardoor slijten ze ook harder. Lekker belangrijk...
Maskertje
Posts: 507 Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am
Post
by Maskertje » Sat Aug 07, 2010 9:28 pm
CyRaX wrote: Wat is normaal........dat ligt aan het rij- en remgedrag van de bestuurder.
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Martin.O
Posts: 758 Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm
Post
by Martin.O » Sun Aug 08, 2010 9:54 am
dat is zeker niet normaal, ik doe er twee trackday's mee
Katana
Posts: 5205 Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am
Post
by Katana » Sun Aug 08, 2010 10:32 am
Het lijkt me normaal.
Als je achter OEM hebt doe je het meeste (zeker als achter de boel heet wordt) met je voor remmen
Hoe lang was een "sessie"?
Type-Q
Posts: 122 Joined: Sun Jul 27, 2008 8:12 pm
Post
by Type-Q » Sun Aug 08, 2010 11:20 am
Per sessie +/- een kwartier actief rijden denk ik.
Katana
Posts: 5205 Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am
Post
by Katana » Sun Aug 08, 2010 11:33 am
Het is combinatie van factoren (circuit, welke schijven, voor en achter DS2500, etc)
Maar lijkt me normaal.
Op het circuit rijden kan je op geen enkele manier vergelijken met de openbare weg. (buiten het overige verkeer wat hetzelfde is)
Rikky
Posts: 3487 Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm
Post
by Rikky » Mon Aug 09, 2010 10:51 am
Martin.O wrote: dat is zeker niet normaal, ik doe er twee trackday's mee
Whaha :lol: de man met de dodelijke rem :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
wesjes
Posts: 1011 Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm
Post
by wesjes » Mon Aug 09, 2010 12:10 pm
Rikky wrote: Martin.O wrote: dat is zeker niet normaal, ik doe er twee trackday's mee
Whaha :lol: de man met de dodelijke rem :lol:
Hij zij tegen mij dat ik gewoon door moest trappen, en als ik vibratie voelde dat ik niet hard genoeg trap
Rikky
Posts: 3487 Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm
Post
by Rikky » Mon Aug 09, 2010 12:11 pm
Haha daarom juist :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
LCR
Posts: 2042 Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:
Post
by LCR » Mon Aug 09, 2010 3:54 pm
Hmmmmmmm....ik rij al jaren met de DS2500 (voor/achter) en ook een aantal vrijrijden gepakt.
De mijne zijn nog goed hoor...mss moet ik ECHT harder remmen :lol:
slydawg
Posts: 3684 Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm
Post
by slydawg » Mon Aug 09, 2010 7:33 pm
Same here meerdere trackday gedaan op zandvoort met DS2500 rondom en zit nu op iets minder dan de helft.
Auto is wel geen daily drive.
wesjes
Posts: 1011 Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm
Post
by wesjes » Mon Aug 09, 2010 8:32 pm
slydawg wrote: Same here meerdere trackday gedaan op zandvoort met DS2500 rondom en zit nu op iets minder dan de helft. Auto is wel geen daily drive.
Maar jij remt ook niet hard toch
Martin.O
Posts: 758 Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm
Post
by Martin.O » Mon Aug 09, 2010 9:06 pm
miquel ging wel samen met frank tegen de 200km/h over de speed-trap op het rechte stuk en die ligt +/- voor het 100 meter bord