DS2500 snel versleten?!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Type-Q
Posts: 122
Joined: Sun Jul 27, 2008 8:12 pm

DS2500 snel versleten?!

Post by Type-Q »

Een vriend van me heeft een EE8 voor op 't circuit en heeft vóór Integra schijven en klauwen met DS2500, achter alles origineel. Na 4 trackdays (8 sessies) zijn z'n Ferodo's zo goed als geheel versleten. Is dit normaal?
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Wat is normaal........dat ligt aan het rij- en remgedrag van de bestuurder.

Persoonlijk vind ik het geen vreemd slijtagepatroon aannemende dat hij op die dagen wel een behoorlijk aantal ronden heeft gereden.... :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik heb ooit eens in 1 uur actief rijden een set Red stuff EBC blokken tot op het staal weggereden dus wat is snel slijten?
Valt wel mee dus.
Race blokken zijn een stuk zachter dan straat blokken. Daardoor remmen ze beter en kunnen ze beter tegen zware omstandigheden. Maar daardoor slijten ze ook harder. Lekker belangrijk...
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

CyRaX wrote:Wat is normaal........dat ligt aan het rij- en remgedrag van de bestuurder.


Ik ben het hier helemaal mee eens.
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

dat is zeker niet normaal, ik doe er twee trackday's mee
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Het lijkt me normaal.

Als je achter OEM hebt doe je het meeste (zeker als achter de boel heet wordt) met je voor remmen

Hoe lang was een "sessie"?
Type-Q
Posts: 122
Joined: Sun Jul 27, 2008 8:12 pm

Post by Type-Q »

Per sessie +/- een kwartier actief rijden denk ik.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Het is combinatie van factoren (circuit, welke schijven, voor en achter DS2500, etc)

Maar lijkt me normaal.

Op het circuit rijden kan je op geen enkele manier vergelijken met de openbare weg. (buiten het overige verkeer wat hetzelfde is)
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Martin.O wrote:dat is zeker niet normaal, ik doe er twee trackday's mee


Whaha :lol: de man met de dodelijke rem :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Rikky wrote:
Martin.O wrote:dat is zeker niet normaal, ik doe er twee trackday's mee


Whaha :lol: de man met de dodelijke rem :lol:


Hij zij tegen mij dat ik gewoon door moest trappen, en als ik vibratie voelde dat ik niet hard genoeg trap :p
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Haha daarom juist :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Hmmmmmmm....ik rij al jaren met de DS2500 (voor/achter) en ook een aantal vrijrijden gepakt.
De mijne zijn nog goed hoor...mss moet ik ECHT harder remmen :lol:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Same here meerdere trackday gedaan op zandvoort met DS2500 rondom en zit nu op iets minder dan de helft.
Auto is wel geen daily drive.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

slydawg wrote:Same here meerdere trackday gedaan op zandvoort met DS2500 rondom en zit nu op iets minder dan de helft.
Auto is wel geen daily drive.


Maar jij remt ook niet hard toch ;)
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

miquel ging wel samen met frank tegen de 200km/h over de speed-trap op het rechte stuk en die ligt +/- voor het 100 meter bord
Locked