Te laag toerental ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
AlexG

Te laag toerental ATR

Post by AlexG »

Hallo,

Het toerental van mijn ATR is te laag, volgens de dealer is dit niet te stellen, maar moet er gezocht worden naar de oorzaak.
Weet iemand raad?
Voodoo

Re: Te laag toerental ATR

Post by Voodoo »

AlexG wrote:Hallo,

Het toerental van mijn ATR is te laag, volgens de dealer is dit niet te stellen, maar moet er gezocht worden naar de oorzaak.
Weet iemand raad?

Heb je ook een waarde voor het gemak?
AlexG

Re: Te laag toerental ATR

Post by AlexG »

Voodoo wrote:
AlexG wrote:Hallo,

Weet iemand raad?

Heb je ook een waarde voor het gemak?

Het eerst dikke streepje op de toerenteller, denk +/- 300-400 rpm. Er is net wel een nieuwe accu ingegaan, lees op het forum bij een ITR dat je dan de accu voor 5 min. los moet koppelen, daarna weer aansluiten en starten en dan 5 min. stationair laten draaien, zodat het toerental weer ingeleerd wordt. Is dit ook zo bij een ATR?
Lucas79

Post by Lucas79 »

Ik heb geen idee, maar kun je deze niet beter posten in het "Techniek" gedeelte, bereik je veel meer mensen. (en met een beetje geluk iemand die er verstand van heeft) :wink:
Deus Ex Machina!
AlexG

Post by AlexG »

unicorn wrote:Ik heb geen idee, maar kun je deze niet beter posten in het "Techniek" gedeelte, bereik je veel meer mensen. (en met een beetje geluk iemand die er verstand van heeft) :wink:

Misschien wel, maar zal eerst de accu loskoppelen voor min. 5 min en dan daarna stat.toerental weer inleren, probleem zal dan wel opgelost zijn.
Katana

Post by Katana »

- Klopt de toerenteller
- AICV klep vies
- ECU lampje aan?
- Controleer je aarde draaden rond de motor en de accu
AlexG

Post by AlexG »

Katana wrote:- Klopt de toerenteller
- AICV klep vies
- ECU lampje aan?
- Controleer je aarde draaden rond de motor en de accu

Hoi,

Is al opgelost. Had een nieuwe accu geplaatst. Nu eerst auto warm gereden, daarna uitgezet, accu voor 5 min. losgekoppeld, daarna weer aangesloten en gestart en vervolgens 5 min. stationair laten draaien. Loopt nu weer als een zonnetje En...kost niets. Dankzij het forumartikel van die Gast met die ITR, die al een vermogen heeft uitgegeven en klaarblijkelijk nog steeds niet luistert.
Katana

Post by Katana »

:lol: Goede zaak
LCR

Post by LCR »

Bij mij ook een aantala keren gehad,maar accu los en stationair laten draaien totdat fan inslaat etcetc.......opgelost.

Als je totaal verlost wil van het probleem....andere ECU :lol:
Rikky

Post by Rikky »

Whaha :lol: Goed om te weten dat het dus wel werkt :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Locked