Hallo,
Het toerental van mijn ATR is te laag, volgens de dealer is dit niet te stellen, maar moet er gezocht worden naar de oorzaak.
Weet iemand raad?
Te laag toerental ATR
Re: Te laag toerental ATR
AlexG wrote:Hallo,
Het toerental van mijn ATR is te laag, volgens de dealer is dit niet te stellen, maar moet er gezocht worden naar de oorzaak.
Weet iemand raad?
Heb je ook een waarde voor het gemak?
Re: Te laag toerental ATR
Voodoo wrote:AlexG wrote:Hallo,
Weet iemand raad?
Heb je ook een waarde voor het gemak?
Het eerst dikke streepje op de toerenteller, denk +/- 300-400 rpm. Er is net wel een nieuwe accu ingegaan, lees op het forum bij een ITR dat je dan de accu voor 5 min. los moet koppelen, daarna weer aansluiten en starten en dan 5 min. stationair laten draaien, zodat het toerental weer ingeleerd wordt. Is dit ook zo bij een ATR?
unicorn wrote:Ik heb geen idee, maar kun je deze niet beter posten in het "Techniek" gedeelte, bereik je veel meer mensen. (en met een beetje geluk iemand die er verstand van heeft) :wink:
Misschien wel, maar zal eerst de accu loskoppelen voor min. 5 min en dan daarna stat.toerental weer inleren, probleem zal dan wel opgelost zijn.
Katana wrote:- Klopt de toerenteller
- AICV klep vies
- ECU lampje aan?
- Controleer je aarde draaden rond de motor en de accu
Hoi,
Is al opgelost. Had een nieuwe accu geplaatst. Nu eerst auto warm gereden, daarna uitgezet, accu voor 5 min. losgekoppeld, daarna weer aangesloten en gestart en vervolgens 5 min. stationair laten draaien. Loopt nu weer als een zonnetje En...kost niets. Dankzij het forumartikel van die Gast met die ITR, die al een vermogen heeft uitgegeven en klaarblijkelijk nog steeds niet luistert.