Project b18c6: Nieuwe FOTO'S

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Lol :lol:

Thanks Slydawg Mr.X en CyRax :thumbs:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Weer tijd voor een update:

Na wederom schoonmaakwerkzaamheden heb ik weer verschillende dingen gemonteerd zoals:
- OEM ITR inlaatspruitstuk
- 4-1 JDM 2,5 inch RVS uitlaatspruitje
- VTEC solenoid

Verder zijn de volgende dingen onderweg:
- OEM ITR waterpomp
- OEM waterleiding achter op het blok
- OEM oliefilter
- OEM gaskabelsteun met de boutjes
- OEM uitlaatspruitstuksteuntje
- OEM thermostaathuis


Goed....hieronder een aantal foto's:

VTEC solenoid gemonteerd:
Image

Inlaatspruitstuk gemonteerd:
Image

Image

Uitlaatspruitstuk gemonteerd:
Image

Image


Op deze foto zie je dat er dus nog een steun op het uitlaatspruitstuk moet komen....de waterpomp nog mist alsmede het thermostaathuis. Ook het oliefilter moet nog worden geplaatst.
Image

Wordt vervolgd.......eerst naar m'n werk toe.... 8)
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

lekker bezig zo!!!

nu ben je haast wel verplicht om ook de internals compleet te reviseren. :-)
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

klein beetje offtopic maar kijk eens op wetblast .nl zitten in almere dus iedereen kan zijn spullen aan Miquel meegeven,het enige nadeel is dat hij (nog)niet grote onderdelen kan stralen


mooie opbouw,ziet er grondig en oem uit
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

IAT heeft een verkeerd stekkertje, waarschijnlijk van EACV, op gezeten, dan krijgt ie 12v ipv 5v en gaat ie bijna in rook op :wink:

Netjes bezig, doe je ook nog iets aan de binnenkant?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Martin.O wrote:maar kijk eens op wetblast .nl


Bedankt voor de link Martin!

8)
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Martin: Thanks voor de link!

Gerben: Als deze b18 weer moet draaien zal er gehoond enz moeten worden. Ik zit er wel aan te denken, echter dan heb ik 3 b18's staan.....dat gaat wel een beetje ver.... :-? :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Wat is er mis met die IAT sensor? Bij de ITR is die altijd wit.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Ding is verbrand / verkoold....zie pagina 2.

Ik dacht door bijvoorbeeld te hete inlaat-temperatuur door bv turbogebruik, echter het schijnt dus ook te kunnen gebeuren door verkeerde stekkertjes aan te sluiten...
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Leuk om te zien dat je alles zo netjes aanpakt :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Oei, is dit iets voor je?

Hier

Opnieuw laten honen, deze dingen erin en klaar! Ik weet dat er standaard overmaat zuigers zijn en het zou zomaar kunnen dat je het niet gaat redden maar het zou ideaal kunnen zijn. :wink:
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Ik weet niet op je zelf kan honen... maar als je wilt laten honen kan import-tuners dat wel doen.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

MrX: Na honen ga je volgens mij altijd naar overmaat toe.

Micronsil: Ik ben er nog niet over uit of er gaat worden gehoond. Zo ja, neem ik je tip zeker mee :wink:
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

micronsil wrote:Ik weet niet op je zelf kan honen... maar als je wilt laten honen kan import-tuners dat wel doen.


Sorry dat ik erop reageerd.
Maar ik begin me steeds meer te irriteren aan het feit dat je alles en iedereen doorverwijst naar Import-tuners.

Hij heeft zich voorgesteld, We weten wat hij kan.
Hoeft niet iedere keer gezegd te worden.

Verder even goeie vriendjes hoor :-)
'98 JDM Integra Type-R
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Je gaat niet altijd naar overmaat zuigers. Soms kan het zijn dat je hem heel licht oppoetst waardoor je niet naar een overmaat gaat.

Zoals ik misschien niet zo duidelijk zei maar wel bedoelde: Je hebt vaak standaard zuigers in 3 overmaten. Als dit de kleinste maat zuigers zijn uit de link kan je er niet mee uit de voeten maar als ze al iets groter zijn zou het een oplossing kunnen zijn. Dat bedoelde ik te zeggen.
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Leuk om dit soort opknapbeurten te volgen,ikzelf heb de technische knowhow van een Russisch ei :lol:

CyRaX,suc6 verder met je project!! :thumbs:
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

L4urenZ wrote:
micronsil wrote:Ik weet niet op je zelf kan honen... maar als je wilt laten honen kan import-tuners dat wel doen.


Sorry dat ik erop reageerd.
Maar ik begin me steeds meer te irriteren aan het feit dat je alles en iedereen doorverwijst naar Import-tuners.

Hij heeft zich voorgesteld, We weten wat hij kan.
Hoeft niet iedere keer gezegd te worden.

Verder even goeie vriendjes hoor :-)


Goed L4urenZ ..

Ik zeg er helemaal niest meer van...

De enige reden waarom ik doorverwijs is omdat het een vriend van me is en ik w eet dat hij het een en ander kan doen en graag ook mensen ermee helpt maar hij vrijwel nooit online is.

eveneens als iemand iets zou zeggen over fotoshoppen zou ik ook zeggen check of L4urenZ dat kan..

Zei ik toen ook al over het fotoshoppen van de boxer van rik.

Een 3d / Autocad tekening zou ik ook zeggen check eens ff bij Rik.

'K zeg het alleen om een ander te helpen.
Ik bedoel het goed.

Maar goed...

Verwijzen doen ik dan niet meer.
Dan stoor jij en niemand zich eraan.


Bedankt voor je reactie. ( Dan weet ik tenminste dat het storend is)
Ik let erop en komt niet meer voor.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

mr. X wrote:Je gaat niet altijd naar overmaat zuigers. Soms kan het zijn dat je hem heel licht oppoetst waardoor je niet naar een overmaat gaat.

Zoals ik misschien niet zo duidelijk zei maar wel bedoelde: Je hebt vaak standaard zuigers in 3 overmaten. Als dit de kleinste maat zuigers zijn uit de link kan je er niet mee uit de voeten maar als ze al iets groter zijn zou het een oplossing kunnen zijn. Dat bedoelde ik te zeggen.


:thumbs:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

NickR: Thnx......ben zelf in dit geval ook lerende.... :wink:
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

micronsil wrote:Bedankt voor je reactie. ( Dan weet ik tenminste dat het storend is)
Ik let erop en komt niet meer voor.


Ik weet ook wel dat je het goed bedoelt.
Maar dan nog kunnen dat soort dingen storend overkomen.

Een keer iemand doorverwijzen is niks mis mee. Alleen ik zie dat je dit naar Import Tuner, in mijn ogen, erg vaak deed.

Vandaar dat ik erover begon.
'98 JDM Integra Type-R
Locked