Project b18c6: Nieuwe FOTO'S

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Project b18c6: Nieuwe FOTO'S

Post by CyRaX »

Project b18c6:

Wat gaat er gebeuren: Een b18c6 opknappen!
Waarom: Omdat het kan... :wink: , om te leren, een beetje hobbyen, en misschien het blok te gaan bouwen.

Wat is de planning? Ben begonnen met allerlei randspullen te regelen zoals:
- Motorbok
- Remmenreiniger
- WD-40
- Koperborstels
- Doeken
- Enzovoorts

Reeds gekochte spullen voor het blok:
- Een glimmie nieuw OEM kleppendeksel
- Oliefilter
- Wat los nieuw klein spul

Wat heb ik in ieder geval nog nodig:
- Een compleet inlaatspruitstuk

Wat is al heel ver in de planning, of gaat er zeer binnenkort aankomen:
- Een RVS uitlaatspruitstuk

Ondertussen gaan zoeken naar een b18c en er uiteindelijk 1 gevonden bij GDM in Belgie. Ben daar vandaag naartoe gereden en de spullen opgehaald.
Het blok ligt behoorlijk uit elkaar, en ik zal het dus eerst gaan opknappen, en dan weer in elkaar gaan zetten.

Heb het zojuist op de motorbok geschroefd, en ga binnenkort beginnen met opknappen (lees: netjes maken).
Hieronder wat foto's hoe het er nu bij staat.
Ik zal zoveel mogelijk foto's gaan plaatsen van het gehele project, en hoop af en toe ook advies te verkrijgen hier als ik iets niet weet.... :wink: Maar goed.....voorlopig even genoeg getypt....dus hieronder foto's van hoe het er nu bijstaat:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Benji likes this! :thumbs:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Maarten ook.

Zoiets wilde ik eigenlijk ook nog eens doen. Ben benieuwd, zeker veel foto's maken en posten!
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

dit is veel leuker dan modelbouwen!!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Haha dat is wel waar ja :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Goed bezig!
Als je vragen hebt hoor ik ze wel ;)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Cool!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Thnx guys!
En Frank: Vragen gaan er zeker komen :wink:

Update: Vandaag een nieuwe OEM ITR oliedop kunnen bemachtigen.
Komt nu deze kant op. 8)
Verder begonnen met schoon maken van het blok, dus al het vuil/vet eraf halen, en de witte aanslag.

Ik ga de foto's zodirect plaatsen....uno momento svp :!:

De oliedop voor de foto :wink:
Image
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ziet er goed uit!! :D

WS 2500 aan proberen te komen dit is machinereiniger, daarmee maken ze machine kasten schoon die bij.v al 10 jaar in de olie staan en met schoon bedoel ik eetbaar schoon...

Alleen niet aan lak komen want het vreed in :-)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Zo, vandaag begonnen met schoonmaken. En daar wordt je echt vies van.....overal spetters en vuil... :shock:

Zo zag het blok eruit net nadat ik was begonnen. Veel vuil, zand, vet en witte aanslag:
Image


Eerst eens begonnen met al het zand uit de kieren en gaten frotten, en hierbij véél remmenreiniger en WD-40 gebruikt.
Image


Daarna met een koperborstel op de boormachine gaan polijsten / poetsen.
Image


Na een tijdje borstelen....WD-40-en en remmenreiniger sproeien:
Image


Tussentijdse opvang:
Image


Even uitdruppelen:
Image


Carterpan eraf en overzichts foto:
Image


Nog een tussentijdse foto:
Image


En het eindresultaat voor vandaag: Moet eerst weer remmenreiniger en WD-40 gaan halen.....want een bus is er snel doorheen :wink:
Image
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

wow. dat ziet er indrukwekkend uit.

Zeker vakantie aan het vieren, dat je hier tijd voor hebt ;)
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Nop....geen vakantie maar ploegendienst :wink:
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Dat had ik kunnen weten...
'98 JDM Integra Type-R
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Mag ik je een tip geven.

DASTY geel.
verkrijgbaar bij de wibra dacht ik.

Ik maak er ALLES kwa smeer/vuil/vet mee schoon.
Alleen oxide krijg je er niet mee weg.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Staalborstel is niet het beste om daarvoor te gebruiken. Heb dit vroeger veel gedaan op scooter motorblokken maar je krijgt die vegen die de staaldraden maken bijna niet meer weg. Dat zul je inmiddels ook wel gezien hebben en niet overal gaat het even hard glimmen omdat je niet overal goed bij kan.

Stralen is eigenlijk de enige manier om het écht mooi nieuw te krijgen.
Waar gebruik je eigenlijk WD-40 voor? Ik zou je eerder adviseren om Remmenreiniger te gebruiken.

Ik ben wel jaloers op je vloer! En poster :wink:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Anthony: Ga morgen toch al even op pad om een lading remmenreinger te halen.....loop dan meteen even langs een Wibra.

Maarten: Ik gebruik geen staalborstels maar koperborstels....zijn al een stuk zachter.
Stralen is misschien ook een goede manier.....(echter, ik ben geen fan van de vervuiling die stralen met zich meebrengt)......maar ik ga het eerst zelf proberen. Verder zal het zeer lastig worden om het oppervlak mooi glimmend te houden aangezien aluminium in de buitenlucht meteen zal oxideren.
Misschien als de oppervlaktegesteldheid van goede aard is gaat het mooi blijven.....ik zie het nog wel even aan.

Ben zelf ook blij met de vloiestofdichte vloer = ideaal!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

CyRaX wrote: Verder zal het zeer lastig worden om het oppervlak mooi glimmend te houden aangezien aluminium in de buitenlucht meteen zal oxideren.
Misschien als de oppervlaktegesteldheid van goede aard is gaat het mooi blijven.....ik zie het nog wel even aan.



Misschien kan je het dan een hip kleurtje geven ;)
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Goed.....wat is eigenlijk het eerste doel waar ik naar streef??
Aangezien foto's meer zeggen dan woorden....hierbij een aantal voorbeeld fototjes van hoe het ongeveer gaat worden:

Image
Foto: Anthony van Hamond – www.hamond.nl

Image
Foto: Anthony van Hamond – www.hamond.nl

Image
Foto: Anthony van Hamond – www.hamond.nl

Image
Foto: Anthony van Hamond – www.hamond.nl
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

L4urenZ wrote:
CyRaX wrote: Verder zal het zeer lastig worden om het oppervlak mooi glimmend te houden aangezien aluminium in de buitenlucht meteen zal oxideren.
Misschien als de oppervlaktegesteldheid van goede aard is gaat het mooi blijven.....ik zie het nog wel even aan.



Misschien kan je het dan een hip kleurtje geven ]

Wil de kleur OEM hebben.....dus dan wordt het al snel Motip zilver ofzo....maar eigenlijk wil ik het blok helemaal niet spuiten!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Oem is ook hip :lol:

In kleur, blijft het wel langer mooi volgens mij.
'98 JDM Integra Type-R
Locked