Vandaag was de planning om de civic eens een flinke schoonmaakbeurt onder de motorkap te geven.
Helaas toen ik met mijn rateltje buiten stond begon het hevig te regenen.
Ik heb toen maar de bestuurdersstoel uit de civic gehaald en ben daarop los gegaan.
Door mijn gewicht hebben deze stoelen de afgelopen 8 jaar een zwaar leven gehad en was de linkerrails van de bestuurderstoel kapot.
1 veer was eruit gelopen en alle kogeltjes spoorloos.
(De stoelen zijn van EUGENE geweest dus al dat geneuk op de stoelen zal ook meegeholpen hebben)
Ik heb de stoel compleet uit elkaar gehaald en alle stoffering verwijderd.
(hoofdsteun laten zitten)
Ik had nog de oude passagierstoel van Randalls delsol staan.
Deze verkeerde in nieuwstaat . (vraag me niet hoe ik eraan kom)
Helaas is en delsol passagiersstoel niet bruikbaar als bestuurderstoel omdat de gordelpunten anders zitten en de rugleuningen niet symetrisch zijn opgebouwd.
Ik heb de zitting overgezet en heb van de kapotte Civic rails en de goede delsol rails een werkende rail gemaakt en gemonteerd.
De rugleuning was een ander verhaal.
mijn versleten stoel het ik voorzien van goede delen schuum die ik met spuitlijm ingelijmt heb.
kritieke naden zijn verstevigd met vast gelijmt katoen en de vorm weer terug gebracht in de wangen van de stoel.
Het hele rugvlak van de stoel en de "nieuwe" bekeding heb ik ingespoten met spuitlijm en na 10minuten met wat moeite terug geplaatst waarbij ik veel ruzie heb gehad met de uitelkaargenomen ritsluitingen.
De goede bekleding van de passagierstoel heb ik op zijn plaatst geklopt en alle spanoogjes opnieuw gemaakt met geplaatst met tywraps als hulpmiddel.
Ik ben nu 4,5 uur verder en de stoel staat te drogen.
Helaas heb ik tijdens het repareren geen foto's gemaakt omdat ik teveel werk om handen had om ook nog eens met plakvingers foto's te schieten.
Hier even wat quick compactcam foto's
Weer een stapje verder en hopen op morgen beter weer!!!