hardcorehonda (08-2010 aangepaste uitlaat)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Benjdmin wrote:Mijn klauwen achter zijn ook aan een opknap beurt toe.

Wat heb ik er allemaal voor nodig?

Weet jij of Dc2 kauwen achter op de Eg6 passen?

Good stuff anyway!


Ben..

Naar mijn weten kun je DC2 klauwen op een EG6 monteren mits je alles compleet hebt (brackets etc)
Het probleem zit hem meer in de juiste schijf zien te vinden.

Er zijn genoeg civics die rijden met redrilled 5lug schijven, maar ik ben er persoonlijk niet zo'n voorstander van.


mr. X wrote:Dat zijn toch wel nieuwe schijven hoop ik?

:shock:


Ik snap je vraag niet helemaal denk ik.
Kijk eens naar die foto :D
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

Ben, dc2 klauwen passen op EG6 alleen je moet een ITR schijf dan herboren naar 4x100... op zich geen probleem, misschien dat er Rover 4x100 varianten zijn maar dat weet ik niet zo uit mijn hoofd
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

hontec wrote:Ben, dc2 klauwen passen op EG6 alleen je moet een ITR schijf dan herboren naar 4x100... op zich geen probleem, misschien dat er Rover 4x100 varianten zijn maar dat weet ik niet zo uit mijn hoofd


Dat zeg ik.. GAMMA!!!!!
:-)
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Klaar is keessie..... weer een dood beessie!!!!
Remmen zijn afgebakken (kleur is iets donkerder geworden)

Alles netjes inelkaar gezet.
Wel enorm ruzie gehad met de stofseal en de zuiger.
Truukjes doos moeten openen.

Hier het resultaat..

Image

Image

Hier nog even een vergelijk...

Before
Image
After

Image
itr03627
Posts: 182
Joined: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm

Post by itr03627 »

netjes :shock:
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Zo dan, puik werk zeg!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

inlijst werk! :thumbs:
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Bedankt voor de leuke reacties....
Het was opzich best een grappig werkje om te doen.
Waarschijnlijk binnenkort ook maar de voorste remmen aanpakken!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Dat ziet er goed uit en je hebt ook een erg mooie kleur gekozen!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Dit is echt porno, mooi werk! 8)
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Thanks for the feedback guys!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ziet er echt goed uit!! Goed bezig.
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Zaterdag weer lekker bezig geweest.

Rob (genesis) zou naar mij komen om samen zijn stuurkogels te vervangen, en ik had mijn achteremmen en wat onderhoud in de planning staan.
Eer dat ik wakker en aanspreekbaar was, had rob zijn eigen auto al klaar.

Hij is toen naar mij gekomen en we hebben op ons gemakkie de remmen terug gezet nadat ik de oude borgschroef restanten had verwijderd/uitgeboord.
FF de leidingen doorgespoelt met nieuwe remvloeistof en de boel samen ontlucht.

De oudste man van het Hondaperformance forum is in zijn apenpakkie geklommen en in een noodvaart onder me auto door getijgerd.

We hebben de olieververst+filter en tevens de bakolie vervangen.
Bougies eruit gehaald en gecheked.

Kortom een heel plezierig productieve middag waarbij ik met verbazing heb gekeken naar de energie en positiviteit van rob.

Rob die inmiddels een kleine alcoholische versnapering had genuttigd vond het een goed plan om zijn eigen coupe nog even uit te laten.
Ik was daarbij wederom de BOB en heb genoten van 2 uur rijplezier in een 300+ pk civic. :drive2:

Een persoonlijk snelheid record in een honda van 247kmh echte kilometers. Iets wat na enig aandringen van Rob tot stand kwam :)
160km en een halve tank benzine opgestookt zijn we weer huiswaards gegaan.

Wat een heerlijk voldaan gevoel...

Fotografisch bewijs.

De oudste kerel van het HP forum onder mijn auto.
Image

En een matige foto van de "nieuwe" remmen achter.
Image
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

NICE, remmen zijn mooi geworden 8)
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Foto's van de gereviseerde remmerij teruggemonteerd op de Honda, zoals jullie zien ziet het er keurig uit. :wink:

Image

Image

Genesis

P.s.: Binnen enkele dagen krijg ik de Borescoop (niet endelscoop, viezerik! :mrgreen: ) binnen, dan kunnen we eens in de harten van onze motoren kijken.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Damn ziet er goed uit :D
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Gisteren heb ik een compressie meter gekocht omdat ik toch wel erg benieuwd was naar de staat van mijn motor.

Ik heb de injectorclips losgetrokken en alle 4 de bougies eruit gehaald.
De motor was handwarm (temp meter van de olie en koelwater gaven niets aan) (auto heeft 3 uur stilgestaan)

Stuk voor stuk ben ik gaan meten waarbij ik de motor 5X rond heb laten gaan (per test) met de gasklep vol open.

dit zijn de waardes van links naar rechts (1 naar 4)

cilinder 1 = 180PSI ongv 12,5 BAR
cilinder 2 = 181PSI ongv 12,5 BAR
cilinder 3 = 180PSI ongv 12,5 BAR
cilinder 4 = 181PSI ongv 12,5 BAR

morgen mits het droog is nog even met een boro/endoscoop spelen zodat ik de cilinders ook vanbinnen kan zien.

Tevens heb ik van Kel (APE garage) gehoord dat de spullen voor de uitlaat modificatie onderweg zijn en waarschijnlijk deze week nog arriveren.

Daarna gaan Frank en ik de boel eens grondig nalopen (ontsteking/klepspeling) temp van de runners.
En dan vervolgens afstellen.
Kijken ofdat we iets kunnen maken van die overrated b16.
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Vandaag was de planning om de civic eens een flinke schoonmaakbeurt onder de motorkap te geven.
Helaas toen ik met mijn rateltje buiten stond begon het hevig te regenen.

Ik heb toen maar de bestuurdersstoel uit de civic gehaald en ben daarop los gegaan.
Door mijn gewicht hebben deze stoelen de afgelopen 8 jaar een zwaar leven gehad en was de linkerrails van de bestuurderstoel kapot.
1 veer was eruit gelopen en alle kogeltjes spoorloos.
(De stoelen zijn van EUGENE geweest dus al dat geneuk op de stoelen zal ook meegeholpen hebben)

Ik heb de stoel compleet uit elkaar gehaald en alle stoffering verwijderd.
(hoofdsteun laten zitten)

Ik had nog de oude passagierstoel van Randalls delsol staan.
Deze verkeerde in nieuwstaat . (vraag me niet hoe ik eraan kom)
Helaas is en delsol passagiersstoel niet bruikbaar als bestuurderstoel omdat de gordelpunten anders zitten en de rugleuningen niet symetrisch zijn opgebouwd.

Ik heb de zitting overgezet en heb van de kapotte Civic rails en de goede delsol rails een werkende rail gemaakt en gemonteerd.

De rugleuning was een ander verhaal.
mijn versleten stoel het ik voorzien van goede delen schuum die ik met spuitlijm ingelijmt heb.
kritieke naden zijn verstevigd met vast gelijmt katoen en de vorm weer terug gebracht in de wangen van de stoel.

Het hele rugvlak van de stoel en de "nieuwe" bekeding heb ik ingespoten met spuitlijm en na 10minuten met wat moeite terug geplaatst waarbij ik veel ruzie heb gehad met de uitelkaargenomen ritsluitingen.

De goede bekleding van de passagierstoel heb ik op zijn plaatst geklopt en alle spanoogjes opnieuw gemaakt met geplaatst met tywraps als hulpmiddel.

Ik ben nu 4,5 uur verder en de stoel staat te drogen.
Helaas heb ik tijdens het repareren geen foto's gemaakt omdat ik teveel werk om handen had om ook nog eens met plakvingers foto's te schieten.

Hier even wat quick compactcam foto's

Image

Image

Image

Weer een stapje verder en hopen op morgen beter weer!!!
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Hee kerel, blijft er nog wel wat over om samen te doen als ik weer terug ben?! :slaan: (stoel ziet er weer super uit! 8) )

Genesis
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

genesis wrote:Hee kerel, blijft er nog wel wat over om samen te doen als ik weer terug ben?! :slaan: (stoel ziet er weer super uit! 8) )

Genesis


Ik kan de bak wel even laten ploffen....
Die zit er ook aan te komen.. wuahahaaha

Gekkigheid.... ik hoop dat de bak het nog even volhoud totdat ik wat anders klaar heb liggen.
Lijkt me ook geen fijn klusje op straat. :-)

Niet te hard werken daarzo op de noordzee!!!
Locked