Dunlop SP Sport FastResponse of Toyo R1R???

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Type-Q

Dunlop SP Sport FastResponse of Toyo R1R???

Post by Type-Q »

Ik ben binnenkort toe aan 4 nieuwe banden voor mijn DC2 en helaas is er geen enkele Potenza meer te krijgen in de maat 195-55-R15 dus moet ik over op een ander merk. Mijn oog is gevallen op de Dunlop SP Sport FastResponse, de SP Sport FastResponse XL (Stuggere wang???) of de Toyo R1R. Menig R-rijder zal waarschijnlijk voor de R1R gaan maar heb m'n twijfels over deze band bij nat weer. Anybody got some advice?
Gr
trebboR

Post by trebboR »

De SP Sport Fast Response heb ik onder mijn Civic gehad, leuke banden maar niet voor een DC2. (wang is te slap) De XL ken ik niet.
Joostb

Post by Joostb »

De R1R is ook goed geschikt voor nat wegdek minst je rijdt met beleid, ga niet sportief rijden want dat resulteert al snel in onderstuur
Rikky

Post by Rikky »

Ik rij er geregeld mee in nat weer en ik vind ze perfect... Je voelt ze perfect aan en de auto blijft heel goed handelbaar... Sportief rijden kan maar je moet uitkijken met plassen water.

Persoonlijk zou ik voor de R1R gaan... Kies wel een maatje groter voor de voorbanden om het vele onderstuur te compenseren :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mr. X

Post by mr. X »

Bredere band = groter oppervlak = minder druk per cm2.

Een winterband wordt niet voor niets in een maat of twee kleiner genomen. Met sneeuw of nat weer heb je meer voordeel met een smallere band.

Je rijdt er dagelijks mee dus een semi-slick valt af. Dan zou mijn voorkeur denk ik uit gaan naar een Yokohama S drive.
Type-Q

Post by Type-Q »

@ Mr. X: bedankt, zal 's wat info gaan inwinnen over de S drive! Gr
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Heb net vandaag de Dunlop SP Sport bestelt voor de Eg6...

Hoorde juist dat de S - Drives crap zijn!
Locked