Ik ben binnenkort toe aan 4 nieuwe banden voor mijn DC2 en helaas is er geen enkele Potenza meer te krijgen in de maat 195-55-R15 dus moet ik over op een ander merk. Mijn oog is gevallen op de Dunlop SP Sport FastResponse, de SP Sport FastResponse XL (Stuggere wang???) of de Toyo R1R. Menig R-rijder zal waarschijnlijk voor de R1R gaan maar heb m'n twijfels over deze band bij nat weer. Anybody got some advice?
Gr
Dunlop SP Sport FastResponse of Toyo R1R???
Ik rij er geregeld mee in nat weer en ik vind ze perfect... Je voelt ze perfect aan en de auto blijft heel goed handelbaar... Sportief rijden kan maar je moet uitkijken met plassen water.
Persoonlijk zou ik voor de R1R gaan... Kies wel een maatje groter voor de voorbanden om het vele onderstuur te compenseren :wink:
Persoonlijk zou ik voor de R1R gaan... Kies wel een maatje groter voor de voorbanden om het vele onderstuur te compenseren :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Bredere band = groter oppervlak = minder druk per cm2.
Een winterband wordt niet voor niets in een maat of twee kleiner genomen. Met sneeuw of nat weer heb je meer voordeel met een smallere band.
Je rijdt er dagelijks mee dus een semi-slick valt af. Dan zou mijn voorkeur denk ik uit gaan naar een Yokohama S drive.
Een winterband wordt niet voor niets in een maat of twee kleiner genomen. Met sneeuw of nat weer heb je meer voordeel met een smallere band.
Je rijdt er dagelijks mee dus een semi-slick valt af. Dan zou mijn voorkeur denk ik uit gaan naar een Yokohama S drive.