CR-Z komt eraan!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:bliksem dik. Dat moet toch geweldig zijn om te doen..

x2

Gewoon even een nieuwe droom voor vele mensen bouwen... Hoe gaaf is dat gewoon
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
HONDA

Post by HONDA »

Mooie auto's in elkaar schroeven, verkocht zien worden en zelf naar huis rijden in je Civic City 1.4. Fijn... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
R's Racing

Post by R's Racing »

HKS CR-Z GT SUPER CHARGER DYNO TEST :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=XQydT529Nfc
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Versneld afgespeeld is dat ding best snel! ;)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Wie begrijpt wat hier gebeurt?

Image

Zit het nou nog niet vast ofzo?
slydawg

Post by slydawg »

Moet nog vast volgens mij, lijkt wel het subrame.
DH

Post by DH »

Ik heb er niet veel verstand van maar volgens mij moet er een hoop aan gedaan worden wil hij in het R rijtje passen als ik het zo zie..superchargers enzo...
Ik vind hem nog steeds wel leuk en sportief maar niet gRRRRRRRR!!!!

Verkoopt het een beetje Maarten?

Demian.
mr. X

Post by mr. X »

Volgens mij zoals M zegt zal dit het subframe zijn. Rare bout/revet? overigens. Misschien heeft Keung het al eens los gehaald.

Verkopen doet het niet echt. Laten we eerlijk zijn, hij kost een aardige duit centen en valt helaas buiten de 14% bijtelling waardoor het zakelijk ook niet storm loopt. In de twee maanden dat ik er nu werk is er nog maar een verkocht en dat was de demo van een collega.
Jo&

Post by Jo& »

Ik snap echt niet waarom ze er niet voor gezorgd hebben dat hij in de 14% regeling past.
micronsil

Post by micronsil »

Zal ook niet echt verkopen op de zakelijke markt omdat het geen practiosche auto is.

Je kan niet met 2 business partners de straat op.
Dan moet je iemand op de " achterbank" proppen.

Een vierdeurs auto zal het altijd wel beter doen.

De auto is eigenlijk meer gericht op een persoon in de 20 hoog tot een jaar of 35 die de CRX kan herinneren en om nostalgische reden koopt.

Het struikelblok van dit voertuig is de prijs.

Als de auto in de 16 tot 21 duizend klasse zou liggen zou het het erg goed doen omdat dat nog een bedrag is wat men enigsinds wil opbrengen voor een " sportieve " auto die 2.5 persoon kwijt in kan.
Jo&

Post by Jo& »

micronsil wrote:Zal ook niet echt verkopen op de zakelijke markt omdat het geen practiosche auto is.

De auto is eigenlijk meer gericht op een persoon in de 20 hoog tot een jaar of 35 die de CRX kan herinneren en om nostalgische reden koopt.

Als de auto in de 16 tot 21 duizend klasse zou liggen zou het het erg goed doen omdat dat nog een bedrag is wat men enigsinds wil opbrengen voor een " sportieve " auto die 2.5 persoon kwijt in kan.

Ik denk niet dat het zakenauto voor iemand is die regelmatig business partners mee neemt, maar meer als sportief woonwerk verkeer wagentje.
Leeftijd 18-30 ofzo.
Rikky

Post by Rikky »

ik vind de leeftijds catogorie juist meer voor de 50 a 65 +

Al moet ik wel bekennen zoals de wegligging is is het toch meer iets voor de 18-30 leeftijd...
micronsil

Post by micronsil »

Jo& wrote:
micronsil wrote:Zal ook niet echt verkopen op de zakelijke markt omdat het geen practiosche auto is.

Ik denk niet dat het zakenauto voor iemand is die regelmatig business partners mee neemt, maar meer als sportief woonwerk verkeer wagentje.
Leeftijd 18-30 ofzo.

En daarom ook mijn punt.

Al zouden ze het in de 14 % bijtelling gooien gaan de zakelijke markt of de leaserijders deze auto toch niet nemen.

Het is gewoon niet de meest practische auto voor een lease rijder.

En een gewoon iemand die koopt voor dat geld een auto waar hij of zij wat meer aan heeft.

CR-Z is een pracht ding... maar zal nooit hier in nederland goed verkopen.
De markt is er gewoon niet voor omdat de prijs zo hoog is.
mr. X

Post by mr. X »

Vergis je niet dat heel veel lease auto's niet gebruikt worden voor personen vervoer. Dat is puur een vervoersmiddel voor vaak een persoon door het hele land. Laatst ook een jongen, reed 40.000 km per jaar in zijn eentje. Ideaal toch? Krijg van heeeel veel mensen de reactie dat ze wel geïnteresseerd zouden zijn als hij in de 14% klasse zou vallen.

Beter dan een van de 100.000 zijn in je stoere Civic Hybrid :lol:

Feit is gewoon dat hij met € 24.990,- instap aardig aan de prijs zit. Vergelijk dat met een Civic Hybrid Executive (de meest luxe Hybrid) van € 25.490,- dan zie je bijna geen prijs verschil, deze val in de 14% klasse, is voller, goedkoper, er passen meer personen in en is verre weg een verstandigere keus..
De onpraktische kant van een CR-Z zou gecompenseerd moeten worden met de prijs of de bijtelling had op 14% moeten zitten. Dan zou die auto niet aan te slepen zijn.

Feit is ook dat dit bedrag hem lekker exclusief houdt en er zo niet zoveel afgetrapte leasebakken van rond zullen rijden over een paar jaar.
micronsil

Post by micronsil »

Het probleem van de prijs en de tegen vallende verkoop aantallen is dat straks honda benelux ervoor kiest om dit model niet meer aan te bieden als ze allemaal verkocht zijn.

Is erg jammer...

Ik hoop dat er wat meer verkocht gaan worden.
daxcer

Post by daxcer »

Heb er onkangs kunnen mee proef rijden en moet zeggen dat ik aardig verrast was maar langs de andere kant ook aardig telleurgesteld in prijs en ruimte.

de auto rijdt echt prima ziet er ook heel goed uit zeker binnen is hij heel tof tot aan de achterbank daar gaat hij echt compleet in de mist.
VEEL te klein, is kleiner dan de crx van weleer, je kan er amper kinderen in kwijt laat staan volwassenen en dan die prijs.
Met wat leuke opties zit je zo boven de 25.000 euro en dat voor een kleine auto die ook nog eens niet echt super sportief is zoals de crx was.

heel jammer van de uitstoot had deze lager gelegen dan had je er fiscaal serieus bij gewonnen en werd hij betaalbaar voor hetgeen hij je brengt.

want hij heeft zeker potentieel maar door zijn prijs en weinig ruimte ga je deze niet veel tegen komen Jammer :cry:
Lucas79

Post by Lucas79 »

Rikky wrote:ik vind de leeftijds catogorie juist meer voor de 50 a 65 +

En bedankt hè! :slaan:

de achterbank daar gaat hij echt compleet in de mist. VEEL te klein, is kleiner dan de crx van weleer

Hoe lang is het geleden dat je een CRX gereden (of van binnen gezien hebt? De achterbank is inderdaad niet echt nuttig, maar een stuk groter dan die van de CRX. De CR-Z is ook hoger. Het enige probleem is de beenruimte.

Is die 14% bijtelling een europese regel? Zo niet dan snap ik wel dat Honda hier niet specifiek rekening mee gehouden heeft. (ik denk dat de ontwerpers niet eens van Nederland gehoord hebben, Honda had voor de Civic Hybrid maar een markt aandeel van 3% (de rest van europa gemiddeld 8% hoe de verhoudingen nu liggen weet ik niet.)

Je moet de CR-Z niet vegelijken met een R. Toegegeven, hij zou best 30pk meer kunnen hebben om er net iets leuker mee te rijden, maar dan komt denk ik zelfs de 20% bijtelling in gevaar.

Ik gebruik de CR-Z voornamelijk voor zakelijke kilometers. Ik kies mijn lease auto voor mijzelf en niet voor anderen. Ik rijd de CR-Z met veel plezier van A naar B. Het is echt lachen als mensen om de auto heen lopen op zoek naar logo's, of er voor gaan rijden en dan weer even terugzakken, omdat ze geen idee hebben wat voor auto het is.

Dit gezegd te hebben, denk ik inderdaad dat deze auto niet heel veel verkocht gaat worden. Nederlanders willen een zo groot mogelijke auto, maar dan met een 1.2l motor, 14% bijtelling, wieldoppen en zo kaal mogelijk, want dan is hij goedkoper. (en dan ook nog opscheppen over de non-mobiel tegenover buurman/familie/enz)

grtz
Deus Ex Machina!
daxcer

Post by daxcer »

De crx heb ik 4 jaar geleden gereden en bijna 15 jaar lang. :wink:

Dr CR-Z heeft heel veel raakvlakken naar de CRX toe, ziet er even speciaal uit en rijdt ook nog eens heel goed alleen met iets minder vaart dan weleer.
Zowel vanbinnen als vanbuiten beantwoord hij dus volledig aan mijn wensen.
qua motor had het wel iets vlugger mogen zijn maar is zeker voldoende zo !

Dat er geen passagiers op de achterbank mee kunnen met benen ! dat stoort me wel heel erg.
Heb 2 kindjes en deze geraken er nu nog maar net in. dat vind ik toch wel heel erg krap. en ook is die achterbank groter en heb je meer hoofdruimte waar leg je dan de benen ?
Dat samen met de niet onsmakelijke hoge aanschafprijs was voor mij toch net een stap te hoog.

Heel jammer want zat hier echt op te wachten en vind het nog steeds een heerlijk mooie auto die idd lekker onbekend overkomt en veel hoofdjes laat draaien :lol:
Jo&

Post by Jo& »

daxcer, ik heb je dubbelpost ff voor je gedelete.
Rikky

Post by Rikky »

unicorn wrote:
Rikky wrote:ik vind de leeftijds catogorie juist meer voor de 50 a 65 +

En bedankt hè! :slaan:

Haha sorry niet persoonlijk bedoelt maar het is niet echt een betaalbaar jeugdig waagentje en dan komt het al vlug in de catogorie midlife crisis terecht :o ops:
Locked