HONTEC EK Circuit project..

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

EK20A wrote:
Stéphane wrote:Heel mooi, Bas! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden. Misschien dat ik (als ik welkom ben) anders binnenkort even langs rijd met mijn EK.


Stuur me maar even een mail wanneer je langs wil komen, ben erg benieuwd naar de ek9! Prijsje van de lotus banden volgt zsm!

OK. Ik wacht even tot het papierwerk van de EK9 geregeld is, dus zal minimaal weekje of 2 duren.

Met de banden komt het ook goed. Was van plan naar Zolder te gaan eind van de maand, maar dat gaat om verschillende redenen (EK9, werk, etc.) niet door.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Bas de bandenboer :D
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Today we did some work on the car: http://www.r-developments.com/nieuws/

Today we finally did some work on the Civic :lol: . After some planning and collecting parts it was time to put the car together. Kel from Ape garage offert me to help me finish the car. And we got quite some work done! First we applied a rubber coating on the under body and the wheel arches as i am not running inner fenders and i want to prevent stone chips / rust.

Image

Image

In the mean time i installed all the door rubbers so we could test fit the lexan windows i recently bought and became distributer of.

Image

Image

After that we fitted the steering collum and all the rubber grommets included, we also found out we need to lower the steering collum a bit so we are making spacers to lower it a bit more. Futhermore we test fitted the seat and did some measuring on the brake system, steering collum lenght and the tank filler which is going to be really special!

Image

The direct link for more pictures:
http://www.r-developments.com/2010/07/building-coating/
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

:shock:

netjuss!!
:thumbs:
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Nice ziet er goed uit!!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Zo, tijd voor een grote update. Zoals jullie hebben gelezen ben ik naar de lexaan fabriek geweest voor zaken. Maar er zat ook een hoge "pleasure" factor aan mijn bezoekje aan de UK. Mijn motor is namelijk klaar :-). Dus het kloppend hart van mijn build is weer thuis. De specificaties:

Cilinderkop:

* “Trojan specâ€￾ biryllium copper valve guides
* Lightweight valves
* R-developments Springs and retainers
* R-developments prototype camshafts

Blok:

* Darton liners in the engine
* R-developments lightweight 86mm stroke crank
* Cosworth 90mm 12,5:1 ratio pistons (custom R-developments spec)
* Cosworth lightweight rods (custom R-developments spec)
* Cosworth bearings

Wat foto's:

Image

Image

Image

Meer info en foto's zijn hier te vinden:

http://www.r-developments.com/2010/08/speechless/
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Dat ziet er weer allemaal keurig uit en klinkt veelbelovend!!!
Mooi hoor!!!

Ik ga ff op me gemakkie al je foto's bekijken.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

NAISE!
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

porn!! :shock:
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

The force will be with you, always...
DCTom
Posts: 6
Joined: Fri Jul 09, 2010 8:12 pm

Post by DCTom »

Mooi werk.

Ben benieuwd hoe die gaat lopen...
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

DCTom wrote:Mooi werk.

Ben benieuwd hoe die gaat lopen...


hard? :lol:

Mooi werk!
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

ik denk... SNEL
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Mwa, de versnellingsbak is de limiterende factor (224 km/h bij 9k rpm in 6...)
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Dat betekend dat je met een bloedvaart op die snelheid zit...
:-)
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

hardcorehonda wrote:Dat betekend dat je met een bloedvaart op die snelheid zit...
:-)


Das wel de bedoeling ja :) .... Man o man wat kribelt het nu om te rijden maar wil het zorgvuldig afwerken dus moet nu niet "de bocht" gaan afsnijden en halve stappen gaan nemen...
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

EK20A wrote:Mwa, de versnellingsbak is de limiterende factor (224 km/h bij 9k rpm in 6...)


Kun je de gear ratio niet veranderen van je versnellingsbak? :dunno:

Het is elke keer weer met verbazing kijken naar je updates, prachtig werk!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Bizar.

@ Vincent
Hij heeft juist de hele bak laten bouwen op zijn specificaties. Als het goed is stond er ook een uitdraai een paar pagina's terug wat het bereik is van elke versnelling.

Het enige woord voor deze build is nogmaals bizar. Wat zal dat ding 'af' gaan.

Bas, zoals je zelf aan geeft neem lekker je tijd en haast je niet. Het belangrijkste is om nu de rust te bewaren om dingen net zo zorgvuldig te blijven afbouwen als je de afgelopen twee jaar hebt gedaan hoe erg het ook kriebelt.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Damn ziet er zoals altijd weer super uit!!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Dit gaat heel erg gaaf worden als deze eenmaal rijdt ^^
'98 JDM Integra Type-R
Locked