Geratel..

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Geratel..

Post by DH »

Hey mensen..

Ik hoor geratel waneer ik rijd en met de koppeling ingetrapt lijkt het te stoppen.
Het komt van het rechtervoorscherm weg.
Als hij een dag heeft gestaan heeft hij de eerste 20m veel trillingen.
Ik hoop dat jullie misschien weten wat het is want het zit mij totaaaaal niet lekker. :-?
Alvast bedankt..

Demian.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Kijk even of je airco nog wel helemaal vast zit... Was bij mij het geval precies het zelfde idee...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Kan zo veel zijn........

Maar het eerste wat mij te binnen schiet is een stukkene homokineet, dus controleer de hoezen van de homokineten even of ze nog heel zijn.

Banden kunnen trouwens de eerste meters ook aardig hobbelen. Vooral platte banden hebben daar veel last van, dus controleer ook even je bandenspanning.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Gebruikt altijd OEM hoezen.
De mijne waren na een jaar stuk :evil!!!!! Gelukkig dat ik het op tijd heb opgemerkt. De gasten die mijn KW hadden geinstalleerd hadden blijkbaar Brezantroep gemonteerd
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Als je je stuur compleet rechts of links stuurt en gas geeft hoor je dan getik?

Of een koppeling die niet goed ontkoppeld, maar dan zou je het juist horen als je ontkoppeld.
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

Jo& wrote:Als je je stuur compleet rechts of links stuurt en gas geeft hoor je dan getik?

Of een koppeling die niet goed ontkoppeld, maar dan zou je het juist horen als je ontkoppeld.


Sturen maakt niet uit.

Het geratel verdwijnt waneer de koppeling is ingetrapt.
Op de dc5 owners site word gezegt dat het misshien een hitte schild is.
Of de plastiek kap op de k20a...kan er even niet op komen.

Demian.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

kan van alles zijn ja, hitteschild meestal rond een bepaald aantal toeren, vooral laag dacht ik. ik wist nog wel dat jouw koppeling heel anders aanvoelde dan die van mij, remember
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Best omhoog zetten op een brug :p Dan zie en hoor je alles veel beter.. Bij mij was het een hitteschild dat ratelde.
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Ik ben niet zo technisch maar ik heb dit probleem met mijn Golf V gehad. Dit was een drukveer bij de koppeling. Zodra ik de auto in z'n vrij zette hoorde ik allerlei getik. Koppeling indrukken en het was weg. Drukveer vervangen en het was weg. Misschen heb je hier iets aan.
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

donkeykong wrote:kan van alles zijn ja, hitteschild meestal rond een bepaald aantal toeren, vooral laag dacht ik. ik wist nog wel dat jouw koppeling heel anders aanvoelde dan die van mij, remember


Klopt het geratel is rond de 2500/3000 toeren.

Klopt ja mijn koppeling is ook veel soepeler als andere dc5`s :-? .
Na een dag rijden voelt hij ook iets anders aan en kraakt hij iets bij het intrappen.
Ik weet niet of Johan iets is opgevallen...

Demian.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Kraken doen alle Honda's vroeger of later. Dat is niet je zorg. Geen problemen met koppelen of volgas optrekken in een lage versnelling? Ik zou ook aan een resonantie geluid denken zoals een hitteshild. Even ergens op een brug en alles controleren. Begin maar met de hitteschildjes rondom de uitlaat.
Honda-ATR
Posts: 157
Joined: Sun Sep 26, 2004 8:19 pm

Post by Honda-ATR »

Dc5-Driver wrote:Ik weet niet of Johan iets is opgevallen...

Niet echt iets opgevallen, voelde niet echt anders...
Als ik jou was zou ik eens naar het hitteschild kijken bij de aandrijfas (linkje wat ik je stuurde van het DC5 forum).
Die staat erom bekend om los te komen, alleen moet je hem niet verwijderen maar even nieuwe ringetjes ertussen doen. En ook even aan al de andere hitte schildjes voelen (4-2, 2-1), maar vaak is het die van de aandrijfas.
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

Was net even langs AKR gereden..
Het was precies wat er op het Dc5 forum gemeld werd.
Dusss even schrikken en dan blijkt het wat kleins te zijn... :wink:
Hij is nu wel een tikkie sneller door een paar gram te besparen hehe!

Demian.
Honda-ATR
Posts: 157
Joined: Sun Sep 26, 2004 8:19 pm

Post by Honda-ATR »

Als je maar niet het hitteschild verwijderd heb bij je aandrijfas. Deze moet je echt laten zitten. Gewoon nieuwe boutjes en ringetjes en anders een nieuw hitteschild (€20).

Als je op het DC5 forum zoekt kom je meerdere mensen tegen die na het verwijderen van het hitte schild problemen met het lager bij de aandrijfas kregen.
Honda-ATR
Posts: 157
Joined: Sun Sep 26, 2004 8:19 pm

Post by Honda-ATR »

Even een linkje
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

Honda-ATR wrote:Even een linkje


Not a good idea Lee, they are only £28 plus vat. The heat shield is there to protect the drive shaft bearing from cooking due to the heat from the exhaust. The bearing will give up the ghost.

Ik las het...kan die weer terug LOL! :lol:

Demian.
Honda-ATR
Posts: 157
Joined: Sun Sep 26, 2004 8:19 pm

Post by Honda-ATR »

Je weet in ieder geval wat de oorzaak is :D
Post Reply