Geratel..
Geratel..
Hey mensen..
Ik hoor geratel waneer ik rijd en met de koppeling ingetrapt lijkt het te stoppen.
Het komt van het rechtervoorscherm weg.
Als hij een dag heeft gestaan heeft hij de eerste 20m veel trillingen.
Ik hoop dat jullie misschien weten wat het is want het zit mij totaaaaal niet lekker. :-?
Alvast bedankt..
Demian.
Ik hoor geratel waneer ik rijd en met de koppeling ingetrapt lijkt het te stoppen.
Het komt van het rechtervoorscherm weg.
Als hij een dag heeft gestaan heeft hij de eerste 20m veel trillingen.
Ik hoop dat jullie misschien weten wat het is want het zit mij totaaaaal niet lekker. :-?
Alvast bedankt..
Demian.
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Kan zo veel zijn........
Maar het eerste wat mij te binnen schiet is een stukkene homokineet, dus controleer de hoezen van de homokineten even of ze nog heel zijn.
Banden kunnen trouwens de eerste meters ook aardig hobbelen. Vooral platte banden hebben daar veel last van, dus controleer ook even je bandenspanning.
Maar het eerste wat mij te binnen schiet is een stukkene homokineet, dus controleer de hoezen van de homokineten even of ze nog heel zijn.
Banden kunnen trouwens de eerste meters ook aardig hobbelen. Vooral platte banden hebben daar veel last van, dus controleer ook even je bandenspanning.
Jo& wrote:Als je je stuur compleet rechts of links stuurt en gas geeft hoor je dan getik?
Of een koppeling die niet goed ontkoppeld, maar dan zou je het juist horen als je ontkoppeld.
Sturen maakt niet uit.
Het geratel verdwijnt waneer de koppeling is ingetrapt.
Op de dc5 owners site word gezegt dat het misshien een hitte schild is.
Of de plastiek kap op de k20a...kan er even niet op komen.
Demian.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
donkeykong wrote:kan van alles zijn ja, hitteschild meestal rond een bepaald aantal toeren, vooral laag dacht ik. ik wist nog wel dat jouw koppeling heel anders aanvoelde dan die van mij, remember
Klopt het geratel is rond de 2500/3000 toeren.
Klopt ja mijn koppeling is ook veel soepeler als andere dc5`s :-? .
Na een dag rijden voelt hij ook iets anders aan en kraakt hij iets bij het intrappen.
Ik weet niet of Johan iets is opgevallen...
Demian.
Kraken doen alle Honda's vroeger of later. Dat is niet je zorg. Geen problemen met koppelen of volgas optrekken in een lage versnelling? Ik zou ook aan een resonantie geluid denken zoals een hitteshild. Even ergens op een brug en alles controleren. Begin maar met de hitteschildjes rondom de uitlaat.
Dc5-Driver wrote:Ik weet niet of Johan iets is opgevallen...
Niet echt iets opgevallen, voelde niet echt anders...
Als ik jou was zou ik eens naar het hitteschild kijken bij de aandrijfas (linkje wat ik je stuurde van het DC5 forum).
Die staat erom bekend om los te komen, alleen moet je hem niet verwijderen maar even nieuwe ringetjes ertussen doen. En ook even aan al de andere hitte schildjes voelen (4-2, 2-1), maar vaak is het die van de aandrijfas.
Als je maar niet het hitteschild verwijderd heb bij je aandrijfas. Deze moet je echt laten zitten. Gewoon nieuwe boutjes en ringetjes en anders een nieuw hitteschild (€20).
Als je op het DC5 forum zoekt kom je meerdere mensen tegen die na het verwijderen van het hitte schild problemen met het lager bij de aandrijfas kregen.
Als je op het DC5 forum zoekt kom je meerdere mensen tegen die na het verwijderen van het hitte schild problemen met het lager bij de aandrijfas kregen.
Honda-ATR wrote:Even een linkje
Not a good idea Lee, they are only £28 plus vat. The heat shield is there to protect the drive shaft bearing from cooking due to the heat from the exhaust. The bearing will give up the ghost.
Ik las het...kan die weer terug LOL! :lol:
Demian.