Sven wrote:mr. X wrote:"ITR DC2":jhb0szrv wrote:He Maarten,
Dat is erg leuk inderdaad. Wat een mazzel
Maaruh... niet over een half jaar zo'n mannetje worden met foute verkooppraatjes he :razz:
Good luck with the job...
Nooit.
Ben maar niet bang. Een echte liefhebber onderbouwt zijn merk met feiten, niet met leugens.
Helaas lijkt het lastig om een andere liefhebber aan de andere kant van de tafel te krijgen. Veelal lease rijders die het zien als vervoersmiddel, niet een Honda logo met een auto er omheen maar ook die heeft het merk nodig om te overleven.
Ik herken hier veel in...
Heb in totaal 3 jaar bij 2 verschillende Honda dealers in de showroom gestaan. Daar is het meestal echt vechten voor een order, ondaks het product (was nog net voor de hybrid tijd). Ik merk dat dat bij de vag groep toch wat anders ligt, berijders hebben vaak hun keuze al gemaakt alvorens de showroom te betreden.
Dat maakt het bij Honda toch wat uitdagender om een Jazz aan de man te brengen ipv een Polo.
Daarnaast heb je veel baat bij de "oldskool" honda rijder.[/quote:jhb0szrv]
Zeker waar. Het is mensen echt overtuigen waarom ze voor een Insight of Civic Hybrid moeten gaan in plaats van een Prius. Laatst kwam er iemand terug van een proefrit en vond dat de auto toch echt iets teveel geluid maakte :-?. Een of andere kut smoes om niet serieus verder te moeten praten over die auto waarschijnlijk want als dat echt een dusdanig belangrijk criteria is tegenwoordig om een auto op af te schrijven, ja.. sla mij dan maar dood om het eerlijk te zeggen
Mijn sterkste kant zal dan ook boven komen als een liefhebber binnen komt en begint te praten over zijn EG5 die hij vroeger nieuw heeft gekocht. Dan komen de verhalen pas en zodra die man merkt dat je er werkelijk wat om geeft en niet simpel een rekensommetje kan maken is het jouw order. Zoals het ook hoort. Als ik wat meer moet betalen voor een auto maar hem dan wel bij een liefhebber kan kopen, zou ik dat zeker doen. Puur omdat ik die misselijke verkopers helemaal niet moet, die niks van het merk afweten buiten de brochures om.