Alle gebruikers van HELL remleidingen opgelet!!!

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Alle gebruikers van HELL remleidingen opgelet!!!

Post by slydawg »

User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

linke soep!
Misschien is het toch verstandiger om iets dieper in de buidel te tasten voor een paar stalen remleidingen!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

:roll:

Was dus bijna voor een setje HEL leidingen gegaan.
Laat maar even zitten...
'98 JDM Integra Type-R
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Khad deze post ook al gezien, maar hetzelfde geld voor goodridge..
Mocht dit gebeuren krijg je gewoon nieuwe.
Guest

Post by Guest »

bekend merk = kwaliteit? perfecte voorbeeld hier..
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

crxke wrote:bekend merk = kwaliteit? perfecte voorbeeld hier..

Dat wordt er niet gezegd.

Hier word je nu enkel gewezen op de fouten in een product.
Zoals wesje ook al zegt, gebeurt bij Goodridge ook.
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Hoe bedoel je, krijg je gewoon nieuwe???
Als je in de achterkant van een ander voertuig zit omdat je er niet tijdig achter bent gekomen dat je remleidingen naar de klote zijn, binnen 1 jaar al, heb je niet veel aan nieuwe remleidingen lijkt me.
Remmen zijn serieuze shit en moeten imo gewoon 100% betrouwbaar zijn, ik moet niet twijfelen als ik deze keer wel ga stoppen als je begrijp wat ik bedoel.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Bij Hell kon je zien dat de aansluitingen net niet ok zijn.
Goodridge is wat mij betreft beter....maar ja, die heeft ook mankementen lees ik nu
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

slydawg wrote:Hoe bedoel je, krijg je gewoon nieuwe???
Als je in de achterkant van een ander voertuig zit omdat je er niet tijdig achter bent gekomen dat je remleidingen naar de klote zijn, binnen 1 jaar al, heb je niet veel aan nieuwe remleidingen lijkt me.
Remmen zijn serieuze shit en moeten imo gewoon 100% betrouwbaar zijn, ik moet niet twijfelen als ik deze keer wel ga stoppen als je begrijp wat ik bedoel.


Begrijp je helemaal, ik zou mezelf ook niet veilig voelen als ineens me remmen het niet meer doen.

Maar hetzelfde geld voor Goodridge dit is ook al een keer eerder naar voren gekomen.

Ik zal het topic eens opzoeken waar het uitgelegd staat.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Mss krijgt je het mankement alleen als je trackdays pakt??
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

The whole plastic outer skin can be completely remove and it won't affect the performance or make be become weaker as the crimping is only securing the metal fitting together, the outer skin is for add on colour and prevent rust. If you can see the plastic skin coming out then you can always get another one for free, all you need to do is contact HEL hq and they will send the new fittings to your nearest HEL manufacture outlet and they should be get them to replace and fit it for you foc.


Hierboven een Quote van DC5 forum,

Anyways je leven hangt er wel vanaf, ik rij nu al 2 jaar rond met de HEL remleidingen zonder problemen. ik check ze ook regelmatig.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Is het dan zo'n groot verschil tussen een 'normale remleiding ' en stalen remleidingen?
Ik lees dat normale remleidingen gaan uitzetten bij sportief gebruik van de remmen...
Stalen remleidingen kunnen dit uiteraard minder doen..maar er komt dan dus wel een flinke druk op te staan ( en sommige scheuren dan zelfs ) .
Is er niks op de markt dat deze faillure kan beperken d.m.v. b.v. iets dat de overdruk laat afnemen in de remleidingen??
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Ik heb ze ook, wel kut om dit te lezen....zal ze gaan bekijken
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

vtec vince wrote:Is het dan zo'n groot verschil tussen een 'normale remleiding ' en stalen remleidingen?
Ik lees dat normale remleidingen gaan uitzetten bij sportief gebruik van de remmen...
Stalen remleidingen kunnen dit uiteraard minder doen..maar er komt dan dus wel een flinke druk op te staan ( en sommige scheuren dan zelfs ) .
Is er niks op de markt dat deze faillure kan beperken d.m.v. b.v. iets dat de overdruk laat afnemen in de remleidingen??


Normaal gesproken is er niks aan de hand hoor met Stalen remleidingen er zitten altijd wel human errors tussen.. maar goed dit zou niet mogen gebeuren imo moet er strengere controles worden uitgevoerd, maar dit zou ook kunnen komen door de leidingen niet goed zijn gefit!

als een normale remleiding uitzet tijdens sportief / race gebruik dan gaat je rempedaal sponzig aanvoelen wat namelijk erg gevaarlijk is.

Dit heb je gewoonweg bijna / niet met stalen remleidingen..
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

wesjes wrote:
The whole plastic outer skin can be completely remove and it won't affect the performance or make be become weaker as the crimping is only securing the metal fitting together, the outer skin is for add on colour and prevent rust. If you can see the plastic skin coming out then you can always get another one for free, all you need to do is contact HEL hq and they will send the new fittings to your nearest HEL manufacture outlet and they should be get them to replace and fit it for you foc.


Hierboven een Quote van DC5 forum,

Anyways je leven hangt er wel vanaf, ik rij nu al 2 jaar rond met de HEL remleidingen zonder problemen. ik check ze ook regelmatig.


Die in mijn link zijn ook gescheurd, toeval? kan...
Maar zoals je zelf aangeeft, regelmatig controleren, doe ik ook.
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Mn broer had laatst ook Goodridge onder de zijne geplaatst... bleek rechtvoor lek te zijn! Weet niet of dit bij de garage is gebeurd door montage of dat ze al kapot waren. Ik weet wel, doe de mijne ook goed checken met bandenwissel etc!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Wow dit is wel even heel heftig!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Als je nu Hell leidingen, goodride of whatever hebt.
Zo een dingen controleer je nu eenmaal op zen minst bij iedere smeerbeurt.
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

apk word dat ook gedaan
Honda-ATR
Posts: 157
Joined: Sun Sep 26, 2004 8:19 pm

Post by Honda-ATR »

DC2TYPER wrote:Als je nu Hell leidingen, goodride of whatever hebt.
Zo een dingen controleer je nu eenmaal op zen minst bij iedere smeerbeurt.

Juist, met normale remleidingen kunnen ook problemen komen.
Goodridge heeft dezelfde soort problemen gehad een paar jaar geleden :wink:
Locked