Alle gebruikers van HELL remleidingen opgelet!!!
- vtec vince
Hoe bedoel je, krijg je gewoon nieuwe???
Als je in de achterkant van een ander voertuig zit omdat je er niet tijdig achter bent gekomen dat je remleidingen naar de klote zijn, binnen 1 jaar al, heb je niet veel aan nieuwe remleidingen lijkt me.
Remmen zijn serieuze shit en moeten imo gewoon 100% betrouwbaar zijn, ik moet niet twijfelen als ik deze keer wel ga stoppen als je begrijp wat ik bedoel.
Als je in de achterkant van een ander voertuig zit omdat je er niet tijdig achter bent gekomen dat je remleidingen naar de klote zijn, binnen 1 jaar al, heb je niet veel aan nieuwe remleidingen lijkt me.
Remmen zijn serieuze shit en moeten imo gewoon 100% betrouwbaar zijn, ik moet niet twijfelen als ik deze keer wel ga stoppen als je begrijp wat ik bedoel.
slydawg wrote:Hoe bedoel je, krijg je gewoon nieuwe???
Begrijp je helemaal, ik zou mezelf ook niet veilig voelen als ineens me remmen het niet meer doen.
Maar hetzelfde geld voor Goodridge dit is ook al een keer eerder naar voren gekomen.
Ik zal het topic eens opzoeken waar het uitgelegd staat.
The whole plastic outer skin can be completely remove and it won't affect the performance or make be become weaker as the crimping is only securing the metal fitting together, the outer skin is for add on colour and prevent rust. If you can see the plastic skin coming out then you can always get another one for free, all you need to do is contact HEL hq and they will send the new fittings to your nearest HEL manufacture outlet and they should be get them to replace and fit it for you foc.
Hierboven een Quote van DC5 forum,
Anyways je leven hangt er wel vanaf, ik rij nu al 2 jaar rond met de HEL remleidingen zonder problemen. ik check ze ook regelmatig.
- vtec vince
Is het dan zo'n groot verschil tussen een 'normale remleiding ' en stalen remleidingen?
Ik lees dat normale remleidingen gaan uitzetten bij sportief gebruik van de remmen...
Stalen remleidingen kunnen dit uiteraard minder doen..maar er komt dan dus wel een flinke druk op te staan ( en sommige scheuren dan zelfs ) .
Is er niks op de markt dat deze faillure kan beperken d.m.v. b.v. iets dat de overdruk laat afnemen in de remleidingen??
Ik lees dat normale remleidingen gaan uitzetten bij sportief gebruik van de remmen...
Stalen remleidingen kunnen dit uiteraard minder doen..maar er komt dan dus wel een flinke druk op te staan ( en sommige scheuren dan zelfs ) .
Is er niks op de markt dat deze faillure kan beperken d.m.v. b.v. iets dat de overdruk laat afnemen in de remleidingen??
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
-
vtec vince wrote:Is het dan zo'n groot verschil tussen een 'normale remleiding ' en stalen remleidingen?
Normaal gesproken is er niks aan de hand hoor met Stalen remleidingen er zitten altijd wel human errors tussen.. maar goed dit zou niet mogen gebeuren imo moet er strengere controles worden uitgevoerd, maar dit zou ook kunnen komen door de leidingen niet goed zijn gefit!
als een normale remleiding uitzet tijdens sportief / race gebruik dan gaat je rempedaal sponzig aanvoelen wat namelijk erg gevaarlijk is.
Dit heb je gewoonweg bijna / niet met stalen remleidingen..
wesjes wrote:The whole plastic outer skin can be completely remove and it won't affect the performance or make be become weaker as the crimping is only securing the metal fitting together, the outer skin is for add on colour and prevent rust. If you can see the plastic skin coming out then you can always get another one for free, all you need to do is contact HEL hq and they will send the new fittings to your nearest HEL manufacture outlet and they should be get them to replace and fit it for you foc.
Hierboven een Quote van DC5 forum,
Anyways je leven hangt er wel vanaf, ik rij nu al 2 jaar rond met de HEL remleidingen zonder problemen. ik check ze ook regelmatig.
Die in mijn link zijn ook gescheurd, toeval? kan...
Maar zoals je zelf aangeeft, regelmatig controleren, doe ik ook.