eventjes voorstellen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

dit is mooi geprijsd

Link
Freakaziot
Posts: 12
Joined: Wed May 26, 2010 9:59 pm

Post by Freakaziot »

ik ga komende tijd maar is de websites afslenteren bedankt voor de reply's

Grz Ramon
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

succes kerel
Freakaziot
Posts: 12
Joined: Wed May 26, 2010 9:59 pm

Post by Freakaziot »

Dit is meer iets in mijn prijs klasse.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

srry voor de lange link
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

het is niet duur maar voor dat geld staat hij nog niet in NL
en bij de advertentie staat 30th

het is geen anniversary en het lijkt me sterk dat het het 30ste model is :wink:
maar verder mooi ding :)
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Is geen 30th...
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

wat ik dus dacht :razz:
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Waar je op moet letten is niet heel anders als bij alle auto's. Gewoon van alle kanten goed bekijken, een proefrit maken en zoveel mogelijk de historie navragen.

Beurten voor de EP3 zijn volgens Honda-richtlijnen om de 20k KM, afwisselend klein/groot. De wielophanging, stuurrichting en versnellingsbak heb ik zelf nooit problemen mee gehad dus daar kan ik je weinig over vertellen. Het enige wat ik tot nu toe heb gehad is een gescheurde motorophangingsrubber welke vervangen moest worden.

Om bij een delaer een mooie te vinden voor minder dan 10k ex. BPM wordt denk ik lastig, maar je kan natuurlijk geluk hebben. Ik heb het zelf ook overwogen maar uiteindelijk de mijne toch maar in NL gekocht. Hou internet gewoon in de gaten dan kom je ze vanzelf tegen, al kan het soms even duren...

Of je koopt gewoon die van Ben... is de mooiste EP3 die momenteel te koop staat imo. 8)
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

klopt ding van ben is super

zelf heb ik de rubbers ook kapot gehad!
Freakaziot
Posts: 12
Joined: Wed May 26, 2010 9:59 pm

Post by Freakaziot »

Beste mensen ik heb op het moment een ep3 uit duitsland op het oog maaaar....
70.000 km op de teller 2003 model
maar deze auto heeft 4 eigenaren gehad :shock:
hij ziet er wel super netjes uit.
maar ik ben bang dat deze ep3 als "rag bak" is gebruikt
hij is voor de rest niet getuned etc.
maar ik ben bang dat hij motorisch klappen heeft gehad.
hoe (afrag) gevoelig zijn de ep3 tjes? bijv elke ochtend met koude motor de vtec ff lekker laten brullen.

heeft iemand ervaring hier mee :D ?


Mvg Ramon
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Ramon,

Je kan de vtec niet laten brullen met koude motor.

Water en olie dienen eerst een bepaalde temperatuur bereikt te hebben voordat de vtec werkzaam is.


en ja voor de rest een afgeragged blok volet de auto vaak traag en niet gretig om aan het gas te hangen.
Freakaziot
Posts: 12
Joined: Wed May 26, 2010 9:59 pm

Post by Freakaziot »

Weer wat geleerd !
Dus de ep3 heft een beveiliging tegen het misbruiken van de motor?
Dan moet ik Maar een afspraak maken voor een proefrit
Ik lAat het jullie wel weten.

Grz ramon
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Als je 2e hands koopt... loop je altijd een risico.
Een proefrit van enige tijd (met een koel hoofd) zegt je vaak genoeg over de algehele staat..
Onderhouds history...
Het blijft echter altijd een risico.
Je moet alleen de risico's kunnen incalculeren.
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

Hoe goed onderhouden een 2e hands ook is, je hebt altijd normale slijtage. Zelfs al zou je een nieuwe kopen dan ben je niet uitgesloten van risico's, nou heb je de mazzel dat je een Honda gaat kopen en geen Opel of iets Engels :D
Freakaziot
Posts: 12
Joined: Wed May 26, 2010 9:59 pm

Post by Freakaziot »

Beste crxke bedankt voor je tips.
maar bedoel je een integra of een EP3?

offtopic ik probeer om de discussie tussen jullie 2 :P
te negeren en te focusse op de jacht naar een mooie ep3

Grz Ramon
Sven
Posts: 109
Joined: Wed Apr 28, 2010 10:35 pm

Post by Sven »

Als je iemand kent die iets meer verstand van zaken heeft dan jijzelf, vraag die dan mee.

Lijkt mij dat er in de buurt van de verkopende partij vast wel een garage zit om hem/haar even op de brug te zetten en de auto grondig te inspecteren.

Daarnaast is er inderdaad al heel veel af te lezen aan de hand van de staat van de auto.
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

ik zeg alleen als je er een slecht gevoel bij hebt de auto gewoon lekker laten staan..
er zijn meer ep's op de markt
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

@ramon:

vier eigenaren kan wel een goede zijn maar ik zou het niet doen.

www.mobile.de

zelf importeren/invoeren. ( het goedkoopste) weinig werk hoor tegenwoordig en er staan er zat bij een erkende honda dealers
gewoon een dag vooruit plannen en met een aanhanger die kant uit knallen.

als je er een hebt gevonden in de buurt van venlo (+-30 km) wil ik wel
eens gaan kijken of het wat is, is in de buurt.

@crxke:
-olieverbruik off course, de ergste. als ie warm staat is goed gassen en erna vinger in uitlaatpijp steken en is ruiken

:roll:

zoek aub een andere hobby.
ik snap je wel hoor maar aub....
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

mr. Crxke, wilt u een aub beetje op uw taalgebruik letten.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

precies wat ik bedoel......
je denk de kennis van 50 jaar ervaring al te hebben....

never gonna happen dude.

ik val je niet persoonlijk aan maar zoals je zelf al aangeeft vergelijk
je appels met peren.
Locked