teggie R #700 NH-0
And that would be a fact my friend..
Want door dat gaan we :silly: :schieten:
De 1 vindt het afschuwelijk, de ander vindt het leerzaam, weer een ander vindt het grappig..
En ik ga door en geef er allemaal geen f*ck om wat iedereen denkt :-)
Hou dit meer bij als logboek, van hoe een droomauto verandert in een nachtmerrie for no apparent reason :-?
Niemand kan btw zeggen dat ze niet leerzaam zijn geweest, in het ander topic staat zo ongeveer elke k*twaarde van elk k*tonderdeel dat je je maar kan indenken.
Handig toch indien je het nodig hebt? :wink:
We zijn nu eenmaal niet allemaal automechaniekers klasse 1.
M'n avond begon vandaag weer fijn.
Vorige dagen niks aan de hand, reed goed.
Geen rare geluiden, geen rare wegligging, niks.
Viel zelfs niet meer stil :!: :?:
Daarnet start ik hem ineens en begin ik te rijden, ineens geschuur na 3000RPM, ervoor nooit.
Ik stap paar km later uit bij mijn neef, en ik ga even kijken.
Het begon dus met alleen dit in het begin, meer was er niet te zien;
we gingen even rond de auto kijken;
Hmm where did that come from.. rare gevolgen van stil te staan.
Dan dacht ik, ik ga mijn motorkap eens opentrekken;
The header wants to hug my sweet fans..
And guess what snapped, the idiot said :?: :arrow:
Staat g*dverdomme een speling van 1 cm op de ijzeren houder :!:
en dat van 2 meter te rijden
En ik ja, ik was blij en teleurgesteld tegelijk dat er geen jerrycan benzine in de buurt was.
Of je had een mooi kampvuurtje gezien..
Rare gevolgen van een nacht stil te staan toch.
Net zoals ik altijd elke bout hoor vallen en weet wanneer hij gevallen is.
Nu zijn er zo'n 10 bouten weg en niks te horen.
And now it's time to make choices, maar dan zal er aan mijn chassis gesleurd moeten worden en daar hou ik niet echt van..
Ik weet 1 ding, als dat gebeurt gaat er nog heel veel gelast worden op heel veel plaatsen.
Want door dat gaan we :silly: :schieten:
De 1 vindt het afschuwelijk, de ander vindt het leerzaam, weer een ander vindt het grappig..
En ik ga door en geef er allemaal geen f*ck om wat iedereen denkt :-)
Hou dit meer bij als logboek, van hoe een droomauto verandert in een nachtmerrie for no apparent reason :-?
Niemand kan btw zeggen dat ze niet leerzaam zijn geweest, in het ander topic staat zo ongeveer elke k*twaarde van elk k*tonderdeel dat je je maar kan indenken.
Handig toch indien je het nodig hebt? :wink:
We zijn nu eenmaal niet allemaal automechaniekers klasse 1.
M'n avond begon vandaag weer fijn.
Vorige dagen niks aan de hand, reed goed.
Geen rare geluiden, geen rare wegligging, niks.
Viel zelfs niet meer stil :!: :?:
Daarnet start ik hem ineens en begin ik te rijden, ineens geschuur na 3000RPM, ervoor nooit.
Ik stap paar km later uit bij mijn neef, en ik ga even kijken.
Het begon dus met alleen dit in het begin, meer was er niet te zien;

we gingen even rond de auto kijken;

Hmm where did that come from.. rare gevolgen van stil te staan.
Dan dacht ik, ik ga mijn motorkap eens opentrekken;

The header wants to hug my sweet fans..

And guess what snapped, the idiot said :?: :arrow:
Staat g*dverdomme een speling van 1 cm op de ijzeren houder :!:
en dat van 2 meter te rijden

En ik ja, ik was blij en teleurgesteld tegelijk dat er geen jerrycan benzine in de buurt was.
Of je had een mooi kampvuurtje gezien..
Rare gevolgen van een nacht stil te staan toch.
Net zoals ik altijd elke bout hoor vallen en weet wanneer hij gevallen is.
Nu zijn er zo'n 10 bouten weg en niks te horen.
And now it's time to make choices, maar dan zal er aan mijn chassis gesleurd moeten worden en daar hou ik niet echt van..
Ik weet 1 ding, als dat gebeurt gaat er nog heel veel gelast worden op heel veel plaatsen.
begin; kreukelzone schokdempers achter.
Ineens 3dagen later, zijlijst komt achter chassis doordat chassisbalk verschuift.
Motorsteun die in stukken van elkaar ligt met ijzeren houder die meer dan 1cm uit elkaar gewrongen is.
M'n blok die op amper een centimeter van mijn fan hangt.
En dan zo goed als elke schroef van de sidefenders en rand motorruimte zijn gewoon in rook opgegaan.
En dit terwijl ik hem 12uur eerder nog stillegde en er nog geen trilling of geluidje te bekennen was.
Ineens 3dagen later, zijlijst komt achter chassis doordat chassisbalk verschuift.
Motorsteun die in stukken van elkaar ligt met ijzeren houder die meer dan 1cm uit elkaar gewrongen is.
M'n blok die op amper een centimeter van mijn fan hangt.
En dan zo goed als elke schroef van de sidefenders en rand motorruimte zijn gewoon in rook opgegaan.
En dit terwijl ik hem 12uur eerder nog stillegde en er nog geen trilling of geluidje te bekennen was.
zeiden ze me met mn del sol ook in de garage.
Daar was ik er toen in geslaagd 3 keer achter elkaar de schroef van mn rechtse torque mount eruit te sleuren, tot het een gat was ter grootte van een grote knikker.
en op het einde hebben ze er ook nog een stuk achterchassis uitgetrokken ter grootte van een volledig openliggende krant.
Maar die werd misbruikt, deze niet :wink:
Dus snappen nee dat zal ik het nooit doen maar gebeuren doet het altijd.
Used to it.
Daar was ik er toen in geslaagd 3 keer achter elkaar de schroef van mn rechtse torque mount eruit te sleuren, tot het een gat was ter grootte van een grote knikker.
en op het einde hebben ze er ook nog een stuk achterchassis uitgetrokken ter grootte van een volledig openliggende krant.
Maar die werd misbruikt, deze niet :wink:
Dus snappen nee dat zal ik het nooit doen maar gebeuren doet het altijd.
Used to it.
-
Ik zou lekker een goede fiets kopen en stoppen met autorijden als ik het zo allemaal hoor.
Niet lullig bedoeld maar ik krijg een beetje het idee dat jij de dingen niet verteld hoe ze echt zijn gegaan.
De dingen die ik lees laat me ook continu achter me oor krabben....
Ik heb ik dit topic ELKE DAG EEN WTF MOMENT.... dat kan echt geen toeval zijn kerel.
Ik wil je wel sterkte wensen met deze ellende...
Niet lullig bedoeld maar ik krijg een beetje het idee dat jij de dingen niet verteld hoe ze echt zijn gegaan.
De dingen die ik lees laat me ook continu achter me oor krabben....
Ik heb ik dit topic ELKE DAG EEN WTF MOMENT.... dat kan echt geen toeval zijn kerel.
Ik wil je wel sterkte wensen met deze ellende...
Geloof me jij zegt even hard wtf als ik het doe. :wink:
Zat ook te wachten tot het moment dat deze bullshit is ging stoppen maar mag niet wezen precies.
Alles gaat zoals ik het hier vertel, zou niet weten welk nut ik ervan heb te liegen.
Als ik echt zou liegen zou ik dit zeker allemaal verzwijgen, em snel laten oplappen en verkopen.
Toppunt erna was dan nog, Oom van m'n vriendin kwam ff langs om te kijken.
Begint die hier doodleuk dat daar nooit een truck opgezeten kan hebben, omdat aan m'n achterbumper zo goed als niks te zien is. (hij is trucker)
Ik zou ff gehallucineerd hebben dat ik de lucht in vloog met een dikke knal erbij.
Nu al mail naar mullens gestuurd voor richtbank + kreukels aan die veerpoten weg te krijgen.
Dan avid motor mounts, volledig nieuwe hardrace rubbers voor het hele onderstel erin en de rest regel ik zelf wel.
Maar dan gaan er veel dingen vliegen en veel verstevigingen bijkomen.
Prijs zal ervanafhangen of ik em hou of dat die in stukken weggaat en ik op zoek ga naar een andere.
Zat ook te wachten tot het moment dat deze bullshit is ging stoppen maar mag niet wezen precies.
Alles gaat zoals ik het hier vertel, zou niet weten welk nut ik ervan heb te liegen.
Als ik echt zou liegen zou ik dit zeker allemaal verzwijgen, em snel laten oplappen en verkopen.
Toppunt erna was dan nog, Oom van m'n vriendin kwam ff langs om te kijken.
Begint die hier doodleuk dat daar nooit een truck opgezeten kan hebben, omdat aan m'n achterbumper zo goed als niks te zien is. (hij is trucker)
Ik zou ff gehallucineerd hebben dat ik de lucht in vloog met een dikke knal erbij.
Nu al mail naar mullens gestuurd voor richtbank + kreukels aan die veerpoten weg te krijgen.
Dan avid motor mounts, volledig nieuwe hardrace rubbers voor het hele onderstel erin en de rest regel ik zelf wel.
Maar dan gaan er veel dingen vliegen en veel verstevigingen bijkomen.
Prijs zal ervanafhangen of ik em hou of dat die in stukken weggaat en ik op zoek ga naar een andere.
ziet je zo goed als niks aan, al dacht ik toen ik de knal hoorde dat ie er los aflag.
Je ziet een iets donkerdere plek onder mijn linker achterlicht op de bumper naar beneden plooit , en dan een rand waar een streep met wat kleine barsten inzijn.
bevestigingen achter mijn bumper zijn gewoon allemaal weg, behalve die 2 ijzeren L-profielen helemaal onderaan en de 2 schroeven aan de wielkast uiteinde bumper.
die plastic schroeven op de bovenste rand (die onder de lichten zit) zijn ook zo goed als allemaal verdwenen.
Zal straks nog wel eens foto's nemen, nu ff geen zin in.
Maar gok dat bumper meegeplooid is en teruggeveerd.
want direct achter mijn bumper zit een dikke ijzeren diffuser plate met van die vinnen op langs de kant.
Zit paar cm achter mijn bumper, en zo op mijn chassis vastgemaakt.
Maar je ziet ze niet tenzij je onder de auto gaat liggen.
Standaard? Geen idee van.
Maar die moet zowiezo geraakt zijn denk ik.
Je ziet een iets donkerdere plek onder mijn linker achterlicht op de bumper naar beneden plooit , en dan een rand waar een streep met wat kleine barsten inzijn.
bevestigingen achter mijn bumper zijn gewoon allemaal weg, behalve die 2 ijzeren L-profielen helemaal onderaan en de 2 schroeven aan de wielkast uiteinde bumper.
die plastic schroeven op de bovenste rand (die onder de lichten zit) zijn ook zo goed als allemaal verdwenen.
Zal straks nog wel eens foto's nemen, nu ff geen zin in.
Maar gok dat bumper meegeplooid is en teruggeveerd.
want direct achter mijn bumper zit een dikke ijzeren diffuser plate met van die vinnen op langs de kant.
Zit paar cm achter mijn bumper, en zo op mijn chassis vastgemaakt.
Maar je ziet ze niet tenzij je onder de auto gaat liggen.
Standaard? Geen idee van.
Maar die moet zowiezo geraakt zijn denk ik.
Ik heb er al verschillende keren ondergelegen en opgekrikt langs alle kanten ed.
Aan die achterkant is niks te zien, behalve linkse chassisbalk achter die heel klein beetje meer lijkt open te staan achter.
Voor de rest heb ik wel dat de rubber van mijn swaybar achter-links duidelijk krom staat tegenover de rechter.
zijlijsten zijn er al afgeweest, nu blijkt links die ijzeren rand van de bodemplaat (inclusief chassisbalk :!: ) centimeter naar voor geschoven te zijn.
En rechts een centimeter naar achter, daarom ook die spleet van de zijlijst op de foto.
Wordt dus gegarandeerd richtbank, maar iedereen zegt dat het chassis dan niks meer waard is.
Dus weet niet echt wat ik ermee moet doen.
Aan die achterkant is niks te zien, behalve linkse chassisbalk achter die heel klein beetje meer lijkt open te staan achter.
Voor de rest heb ik wel dat de rubber van mijn swaybar achter-links duidelijk krom staat tegenover de rechter.
zijlijsten zijn er al afgeweest, nu blijkt links die ijzeren rand van de bodemplaat (inclusief chassisbalk :!: ) centimeter naar voor geschoven te zijn.
En rechts een centimeter naar achter, daarom ook die spleet van de zijlijst op de foto.
Wordt dus gegarandeerd richtbank, maar iedereen zegt dat het chassis dan niks meer waard is.
Dus weet niet echt wat ik ermee moet doen.
Ik wacht eerst op de prijzen hoeveel het zou kosten om het terug in orde te laten maken.
Dan zien we wel.
En als ik dat doe heel simpel, chassis + chassisbalken opvullen, bodemplaat vastlassen aan chassis.
Dan gaan we lekker extreem.
Anders haal ik em uit elkaar en verkoop ik hem in stukken.
Maar heb langs de andere kant weer geen zin om een jaar 20-30 integra's af te lopen om dan elke keer weer tot de conclusie te komen dat ze 3 verschillende kleurtjes hebben en al 5keer tot schroot zijn gereden..
Dan ben ik ook geen stap verder.
Dan zien we wel.
En als ik dat doe heel simpel, chassis + chassisbalken opvullen, bodemplaat vastlassen aan chassis.
Dan gaan we lekker extreem.
Anders haal ik em uit elkaar en verkoop ik hem in stukken.
Maar heb langs de andere kant weer geen zin om een jaar 20-30 integra's af te lopen om dan elke keer weer tot de conclusie te komen dat ze 3 verschillende kleurtjes hebben en al 5keer tot schroot zijn gereden..
Dan ben ik ook geen stap verder.
-
Ik vraag me af wat er in jouw geval mis is met een ITR die 3 kleurtjes heeft maar technisch wel 100% in orde is.
Deze auto die je nu hebt was kennelijk in sublieme staat maar kijk de ellende die je hebt....
Overspuiten lijkt me geen schande als een auto maar 100% technisch is.
En ik weet uit ervaring wat een vers overgespoten auto voor gevoel geeft.
In betere staat dan op dat moment ga je hem nooit meer krijgen.
Deze auto die je nu hebt was kennelijk in sublieme staat maar kijk de ellende die je hebt....
Overspuiten lijkt me geen schande als een auto maar 100% technisch is.
En ik weet uit ervaring wat een vers overgespoten auto voor gevoel geeft.
In betere staat dan op dat moment ga je hem nooit meer krijgen.
Omdat als die overspoten geweest is, ie hoogstwaarschijnlijk ook al zo in puin gelegen heeft dat hij rechtgetrokken geweest is.
Meeste integra's waar ik ervoor naar gaan kijken ben waren ook al verschillende keren geplooid geweest.
Dus ik denk niet dat ik daar een betere zaak mee doe op gebied van chassis.
Wie weet koop ik er dan 1 waarvan het chassis al/nog geplooid is, en sta ik even ver.
Want zal bij veel zal ie dan wel veel meer dan 1 cm geplooid geweest zijn.
Bijvoorbeeld die JDM itr die hier even geleden gestaan heeft van marktplaats, waar de chassisbalken uit de achterruit staken na z'n crash.
Ellende ligt btw niet aan de itr, ligt aan die mongole trucker.
Anders was er geen ellende geweest van dit kaliber.
Meeste integra's waar ik ervoor naar gaan kijken ben waren ook al verschillende keren geplooid geweest.
Dus ik denk niet dat ik daar een betere zaak mee doe op gebied van chassis.
Wie weet koop ik er dan 1 waarvan het chassis al/nog geplooid is, en sta ik even ver.
Want zal bij veel zal ie dan wel veel meer dan 1 cm geplooid geweest zijn.
Bijvoorbeeld die JDM itr die hier even geleden gestaan heeft van marktplaats, waar de chassisbalken uit de achterruit staken na z'n crash.
Ellende ligt btw niet aan de itr, ligt aan die mongole trucker.
Anders was er geen ellende geweest van dit kaliber.
- vtec vince
De volgende keer wanneer je een auto koopt ga eerst op het formus langs en vraag een kenner om mee te gaan of vraag of iemand zelf even bij de auto langs kan gaan om het te bekijken voordat je de auto koopt.
En wil je er een in goede staat, maakt het niet uit of het stuur aan de andere kant zit.
dan zou ik er een uit japan ofzo laten halen.
De auto's mogen japan niet verlaten als ze in de kreukels hebben gezeten.
Maar deze auto is onbegonnen werk.
Je hebt er teveel ish mee.
En wil je er een in goede staat, maakt het niet uit of het stuur aan de andere kant zit.
dan zou ik er een uit japan ofzo laten halen.
De auto's mogen japan niet verlaten als ze in de kreukels hebben gezeten.
Maar deze auto is onbegonnen werk.
Je hebt er teveel ish mee.