Sven / New ride

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

ITR DC2 wrote:
Sven wrote:dank u allen!

Ik heb m straight uit Japan, dus niet eerst via UK, vandaar de ITS in lelystad.

Net even de voorbereidingen voor het mistachterlicht getroffen...

Lichtbeeld schijnt in principe netjes, toch even checken morgen...

gr.


Ok, dat begrijp ik. Maar omdat er al een aantal van deze modellen zijn, heeft deze sowieso een EU goedkeuring. Ik dacht dat automatisch iedere volgende en zelfde auto dan gebruik maakt van dezelfde EU goedkeuring en je dan dus niet meer langs Lelystad hoeft.
Ik zal het mss wel mis hebben, maar vandaar mijn vraag.
Ik meende echt dat als een model eenmaal EU keuring heeft dit niet nog eens moest.

Maargoed, als je lampjes mooi staan, hoef je je in ieder geval verder nergens zorgen over te maken.

Succes!



Auto moet naar Lelystad ja voor de keuring.
De reden daarvoor is omdat de auto nu rechtstreeks uit japan is gekomen.

Was de auto eerst in engeland of een ander land in europa ingevoerd dan kan het gewoon bij RDW.

Je hebt het geluk dat je auto van voor 2000 is dus moet het voor een kleine keuring.

Anders had je een grote keuring gemoeten waar ze ook metd ie auto moeten gaan rijden op de baan etc.


En de koplampen van de dc2 veel ervan hebben een recht licht beeld.

Misschien heb je dat geluk.

zoniet is het ombouwen zo gepiept.

In de over helemaal uit elkaar halen en het lichtbeeld plaatje bij de projector bol los schroeven en omdraaien en je lichtbeeld is perfect en dan weer alles in elkaar zetten, in de oven en weer netjes afkitten.

Dat heb ik een paar weken geleden gedaan.

al met al ben je er ongeveer 4 uurtjes zoet mee met los halen van de bumper lampen etc over en laten drogen en weer inbouwen.
Sven
Posts: 109
Joined: Wed Apr 28, 2010 10:35 pm

Post by Sven »

Thnx voor de info over de lampen...

Vandaag nog eens op een recht oppervlak gekeken met 2 maten van me, en het lichtbeeld is bizar recht.

Zaterdag nog even afstellen en dan maar hopen op t beste, al denk ik dat het gewoon goed komt!
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Je hebt het geluk dat je auto van voor 2000 is dus moet het voor een kleine keuring.


Nopes, hij moet ook de baan op. Heb trouwens nog nooit van een grote/kleine keuring gehoord.
Sven
Posts: 109
Joined: Wed Apr 28, 2010 10:35 pm

Post by Sven »

MLM wrote:
Je hebt het geluk dat je auto van voor 2000 is dus moet het voor een kleine keuring.


Nopes, hij moet ook de baan op. Heb trouwens nog nooit van een grote/kleine keuring gehoord.


Me neither....hij gaat ook de baan op voor de db test etc...
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Auto's van 2000 en nieuwer worden extensiever getest.

Daar word echt alles na gekeken.

Een vriend van me die auto's uit japan importeerd heeft met het allemaal uitgelegd hoe het in elkaar zit.

Hij kwam erachter toen hij een CR-V importeerde uit 2005.

Als ik hem later spreek zal ik hem vragen me nog maals te vertellen wat er allemaal extra gecontroleerd word bij die keuring.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Welkom op het forum Sven, het duurde even maar is toch gelukt

Nice DC2 8)
Sven
Posts: 109
Joined: Wed Apr 28, 2010 10:35 pm

Goedgekeurd!

Post by Sven »

Even een update! (kopie van post op CCH, exuse me for my cheapness, maar het is al laat :wink: )

Wat een verschrikkelijk lange dag voor mijn gevoel, maar......ze is goedgekeurd!

De koplampen waren dus prima in orde, ze hebben het vermogen (uit hunzelf) netjes op 147kw gezet, waardoor de auto in categorie "sportwagen" valt en waardoor de DB-test geen enkel probleem was.

Verder waren de mannen zeer te spreken over de technische staat van de auto. Ook heb ik ontheffing gekregen voor de platen, worden dus 18:2!

Morgen of overmorgen maar ff langs de douane om BPM-aangifte te doen en hoop dat ik dan met een week of 1,5 a 2 kan gaan rijden!

Wat een opluchting, voelde me echt 3 uur lang alsof ik een of ander eindexamen op komst had, heb geen nagel meer over...

Cheers!
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Re: Goedgekeurd!

Post by ITR DC2 »

Daar krijg je inderdaad goed buikpijn van, hihi (know the feeling)

Congrats met de goedkeuring.... straks kun je lekker rijden en zo nu en dan eens wat showen 8)
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Gefeliciteerd.

ik ben toch een beetje jaloers want die van mij hebben ze op 140 kw gekeurd :(
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Congrats erg gaaf!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Sven
Posts: 109
Joined: Wed Apr 28, 2010 10:35 pm

Post by Sven »

micronsil wrote:Gefeliciteerd.

ik ben toch een beetje jaloers want die van mij hebben ze op 140 kw gekeurd :(


Maar heb jij dan wel 147kw?

Gr. Sven
Sven
Posts: 109
Joined: Wed Apr 28, 2010 10:35 pm

Post by Sven »

Bedankt voor de reacties mensen, nu als de brandweer de BPM aangifte regelen!
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Post by Dirk V »

Sven wrote:Bedankt voor de reacties mensen, nu als de brandweer de BPM aangifte regelen!


Je moet het Rijden natuurlijk niet langer uitstellen dan nodig is! :wink:
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Sven wrote:
micronsil wrote:Gefeliciteerd.

ik ben toch een beetje jaloers want die van mij hebben ze op 140 kw gekeurd :(


Maar heb jij dan wel 147kw?

Gr. Sven


Volgens de engelse autopapieren wel.

Maar ze hebben 140 kw genoteerd.

Ik zei het tegend e keur meester maar hij zei dat is wat onze computer zegt dat deze auto's als vermogen hebben dus noteren we dat.

Ik ga niet moeilijk doen om 7 kw.

Dus maar lekker zo gelaten
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

micronsil wrote:
Sven wrote:
micronsil wrote:Gefeliciteerd.

ik ben toch een beetje jaloers want die van mij hebben ze op 140 kw gekeurd :(


Maar heb jij dan wel 147kw?

Gr. Sven


Volgens de engelse autopapieren wel.

Maar ze hebben 140 kw genoteerd.

Ik zei het tegend e keur meester maar hij zei dat is wat onze computer zegt dat deze auto's als vermogen hebben dus noteren we dat.




Maakt toch niet uit, kenteken is kenteken.
Bij mij staat er 133 kw

Ik ga niet moeilijk doen om 7 kw.

Dus maar lekker zo gelaten
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Good job Sven!!
Nog ff geduld en dan kun je hem eens komen laten kijken op een meeting ofzo...Misschien dat je al met de Tour de Achterhoek mee kunt rijden?! ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

ITR DC2 wrote:
micronsil wrote:
Sven wrote:
micronsil wrote:Gefeliciteerd.

ik ben toch een beetje jaloers want die van mij hebben ze op 140 kw gekeurd :(


Maar heb jij dan wel 147kw?

Gr. Sven


Volgens de engelse autopapieren wel.

Maar ze hebben 140 kw genoteerd.

Ik zei het tegend e keur meester maar hij zei dat is wat onze computer zegt dat deze auto's als vermogen hebben dus noteren we dat.




Maakt toch niet uit, kenteken is kenteken.
Bij mij staat er 133 kw

Ik ga niet moeilijk doen om 7 kw.

Dus maar lekker zo gelaten


Ik bedoel 140 kw staat er bij rdw vermeld dat mijn auto dat heeft.

Dus die 7 extra om het 147 kw te maken ga ik niet om zeuren

sorry ik was met teveel dingen tegelijk bezig, vandaar dat ik niet goed na gelezen heb wat ik schreef
Sven
Posts: 109
Joined: Wed Apr 28, 2010 10:35 pm

Post by Sven »

Net alle bpm aangifteformulier ingevuld + bpm berekeningsformulier, morgen ben ik om 08:00 de eerste....hoop ik.

De volgende dag dus om 3 uur de spoedbetaling, waarna de afgifte kentekenbewijs wordt vrijgegeven (is al wel aangevraagd door RDW dus zou klaar moeten liggen)

Ik hoop eind volgende week te kunnen rijden, zal dan zeker wel wat , meetings aandoen en kijken of er wat te toeren valt!
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Success morgen

Dan heb je je papieren wel snel denk ik.

Die van mij is gisteren aangemaakt, heb ze vandaag gebeld en ze zeggen dat ik morgen mijn papieren binnen heb om een plaat te drukken

Dus als je morgen de bpm papieren gaat inleveren dan krijg je vrijdag een email met het rekening nr waar je het geld naartoe moet over maken.

Maandag of dinsdag staat je kenteken in het RDW systeem ( mits je een spoed betaling hebt gedaan) en je hebt ongeveer dondedag je papieren

Een dag nadat het bij rdw in behandeling is genomen kan je met digid code checken of het kenteken al is aangemaakt.
https://as.digid.nl/aselectserver/serve ... r=digidas1

Dus volgende week kan je wel naar de Foodstrip gaan :P 8)
Sven
Posts: 109
Joined: Wed Apr 28, 2010 10:35 pm

Post by Sven »

Vandaag eindelijk het mailtje gehad, morgenochtend spoedbetaling, hoop vrijdag toch wel m'n platen te kunnen laten maken!
Locked