Nog eens een update voor mijn EP3. De nieuwe banden en de swaybars zijn er nog niet. Banden komen weldra, swaybars staan even op hold, voornamelijk omdat de EP3 eerst nood heeft aan iets anders. Zo wees immers een dynorun uit.
Zie hier het resultaat, met enkel een Spoon uitlaat (middenste lijn en Spoon Street Style einddemper):
En wat blijkt, de CTR is onderin sterker dan stock en heeft wel degelijk meer vermogen dan een standaard EP3. Op diezelfde bank haalt een stock EP3 bijvoorbeeld de 200pk moeilijk tot niet.
De afstelling is anderzijds niet helemaal snor. Zo staat hij onderin echt wel rijk en krijgt hij duidelijk te weinig lucht met de stock airbox. Het lijkt er dus wel degelijk op te wijzen dat de ECU niet stock is en eerder werd afgesteld voor een andere set-up. Daarom werd bij de Inter-Tuning de ECU eruit gehaald en opengeschroefd om te kijken wat er loos was. Wat blijkt? Er zat gewoon een K100 in! Dus de auto staat nu niet helemaal goed, maar ik bespaar me wel een hoop geld om hem goed te krijgen via een afstelling met K-pro.
Alvorens ik de auto opnieuw laat afstellen, leek het me alvast een goed idee om te investeren in een airbox. Mugen is goed, maar in België is er een bedrijfje dat op vraag gelijkaardige airboxen maakt met konisch filter (
http://www.fcdesign.be) Gezien deze airbox beter presteert dan een Mugen (zie
http://ctrteam.org/articles.php?lng=fr&pg=56) en ik die op 30km van mij thuis kan afhalen, was de keuze snel gemaakt.
De air scoop komt achter gril.
De airbox zit er nog niet in en ik ga waarschijnlijk ook nog een race header kopen, alvorens ik opnieuw ga afstellen.
:arrow: Ondertussen had ik wel graag jullie mening gehad over mijn dyno. :wink: