Kurosawa EP3 - DYNO en Airbox FCdesign

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
ToyZ

Post by ToyZ »

Kurosawa wrote:Update voor de EP3: Camber setje sinds gisteren binnen.
Eibach camber bolts
Buddy Club Camber Arms

Image

En nu gaan voor een Fast Road Set-up. Iemand tips?

Kijk even op het Civic Type R UK Forum.
Hier zijn een heleboel topics over te vinden.
donkeykong

Post by donkeykong »

yup je moet zelf ff nagaan wat je wil meestal gebruikt men dit....

front

-0.75 .. -1,5 neg camber, met 0.5 mm toe out per kant (.06 graden)

back

-1 .. -1,5 camber, met 0.5mm toe in per kant

ik zelf heb -1 rondom en .06graden voor out en achter in

volgende keer ga ik wat anders proberen, iets meer camber sporing niet veel aan doen denk ik

btw, ik hoop niet dat je problemen gaat krijgen met die buddyclub kit, ik las namelijk dat je daar niet heel veel camber kan afstellen.

met die bolts moeten bovenin alhoewel ze ook onder kunnen, bij mij zitten ze onder

succes
Kurosawa

Post by Kurosawa »

Wat die Buddy Clubs betreft:
Die armen zouden op minimum lengte nogal lang uitvallen, waardoor je in principe weinig negatieve camber kan creëren. Maar dit zou niet onmiddellijk een probleem zijn, gezien je op de achteras vooral de negatieve camber moet reduceren.
donkeykong

Post by donkeykong »

tja wat je wilt he qua afstelling.
wat voor camber wil jij achter instellen??
Kurosawa

Post by Kurosawa »

donkeykong wrote:tja wat je wilt he qua afstelling.
wat voor camber wil jij achter instellen??

Ik dacht aan maximum -1.
donkeykong

Post by donkeykong »

yeah heb ik ook, had eerst -3 toen ik nog geen camberkit had....dat reed niet lekker wel apart
Kurosawa

Post by Kurosawa »

Kurosawa wrote:Wat die Buddy Clubs betreft:
Die armen zouden op minimum lengte nogal lang uitvallen, waardoor je in principe weinig negatieve camber kan creëren. Maar dit zou niet onmiddellijk een probleem zijn, gezien je op de achteras vooral de negatieve camber moet reduceren.

Alles is geïnstalleerd en afgesteld. Geen problemen met Buddy Club Camber Arms, past perfect en ze zijn niet te lang. Heb zelfs nog over mocht ik ooit meer camber willen. Ik heb nu dus -1 camber en 0 Toespoor rondom.
Wat een verschil :!:
Nu binnenkort maar eens shoppen voor JDM Swaybars en nieuwe banden.
Kurosawa

Kurosawa EP3 - Dyno en Airbox FCdesign

Post by Kurosawa »

Nog eens een update voor mijn EP3. De nieuwe banden en de swaybars zijn er nog niet. Banden komen weldra, swaybars staan even op hold, voornamelijk omdat de EP3 eerst nood heeft aan iets anders. Zo wees immers een dynorun uit.

Zie hier het resultaat, met enkel een Spoon uitlaat (middenste lijn en Spoon Street Style einddemper):

Image

En wat blijkt, de CTR is onderin sterker dan stock en heeft wel degelijk meer vermogen dan een standaard EP3. Op diezelfde bank haalt een stock EP3 bijvoorbeeld de 200pk moeilijk tot niet.
De afstelling is anderzijds niet helemaal snor. Zo staat hij onderin echt wel rijk en krijgt hij duidelijk te weinig lucht met de stock airbox. Het lijkt er dus wel degelijk op te wijzen dat de ECU niet stock is en eerder werd afgesteld voor een andere set-up. Daarom werd bij de Inter-Tuning de ECU eruit gehaald en opengeschroefd om te kijken wat er loos was. Wat blijkt? Er zat gewoon een K100 in! Dus de auto staat nu niet helemaal goed, maar ik bespaar me wel een hoop geld om hem goed te krijgen via een afstelling met K-pro.

Alvorens ik de auto opnieuw laat afstellen, leek het me alvast een goed idee om te investeren in een airbox. Mugen is goed, maar in België is er een bedrijfje dat op vraag gelijkaardige airboxen maakt met konisch filter (http://www.fcdesign.be) Gezien deze airbox beter presteert dan een Mugen (zie http://ctrteam.org/articles.php?lng=fr&pg=56) en ik die op 30km van mij thuis kan afhalen, was de keuze snel gemaakt.

Image
Image

De air scoop komt achter gril.
Image

De airbox zit er nog niet in en ik ga waarschijnlijk ook nog een race header kopen, alvorens ik opnieuw ga afstellen.
:arrow: Ondertussen had ik wel graag jullie mening gehad over mijn dyno. :wink:
D_ToXx

Post by D_ToXx »

goed bezig! :D

de dyno is real.deal with it.
dat is intertuning geen 300 noob pk's erbij.

over je luchtfilter (die je post)heb ik mijn bedenkingen...
de mugen heeft een filter over het geheel binnenin de filter.

wel lache dat je al een K-100 hebt!!!! :D
vtec vince

Post by vtec vince »

ziet er wel puik uit zo die luchtfilter....
En lang geen 800 / 900 euro kosten zeker ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Rikky

Post by Rikky »

Ziet er echt netjes uit zo met de luchtfilter :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Kurosawa

Post by Kurosawa »

Zal wel zien wat de luchtfilter doet. Hij is op dezelfde stock EP3 vergeleken met de Mugen Airbox en gaf 1pk (8 i.p.v. 7) meer en evenveel NM winst (7,5 NM). Wat het echt wordt, zien we wel op de testbank bij het afstellen.

Prijs valt goed mee. Vroeger waren het Mugen-prijzen, nu gelukkig niet meer :wink: Er zijn twee versies, ik heb de goedkoopste polyester versie. Hij kan ook volledig in carbon gemaakt worden.
magnificent_one

Post by magnificent_one »

Knappe inlaat 8) Moet ik toch eens bekijken of ik zoiets kan fabriceren :razz:
Doen ze ook custom intake of enkel namaak van mugen enz?

Knappe EP :thumbs:
Kurosawa

Post by Kurosawa »

@Magnificent_one: custom kan maar gaat prijzig zijn. Je kan anders eens contact opnemen via de website (wel in het Frans).

@all: als jullie naar mijn dyno uitdraai kijken: hoe slecht staat hij nu? Nog veilig? Inter-Tuning raadde me aan om volgas onderin te vermijden of toch tot het minimum te beperken.
magnificent_one

Post by magnificent_one »

Mannen van intertuning kennen hun vak wel, zou er naar luisteren :razz:

Ik heb een mailtje in het engels gestuurt, mijn frans is niet super :o ops:
maar zoals de meeste fransen/walen zullen ze wel geen engels kunnen/willen spreken zeker :p
Toch maar eens de hulp van de vriendin inroepen :-)

Ben benieuwd naar de resultaten na afstelling.
riddertje

Post by riddertje »

Hahaha,we hebben toen op zolder nog zitten kijken of je een K-pro had
maar een k100 kon je niet uitwendig zien...valt goed mee dus.

Wat uw dyno betreft,heb daar 4 jaar geleden ook 200+ pk behaald en toen zij hij ook dat het uitzonderlijk was :lol:

Te rijk lopen op lage toeren doen ze allemaal,als uw ctr zo slecht afgesteld stond had hij toch maar de standaard mapping in uw ecu moeten laden?
Sinister

Re: Kurosawa EP3 - DYNO en Airbox FCdesign

Post by Sinister »

Een k100 kan je niet programmeren tenzij je een map maakt met de kpro, die zal hij toen wel niet gehad hebben wsl.
Is hij ondertussen al opnieuw afgesteld?
Locked