Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Vandaag met Richard van TCC op pad geweest, hij met zijn nieuwe ITR blokkie (superlichte drijfstangen, zuigers, hoge compressie en wilde nokken) en ik met mijn Skoda.
Was een heel leuk vergelijk, door het hele snelle revven van de ITR ging het vanaf de 100 redelijk gelijk op met op sommige punten een kleine winst voor de ITR, op snelheden boven de 200 met tegenwind loopt de Skoda weer wat in. Nemen dezelfde weg in tegengestelde richting, met rugwind dus dan loopt de ITR van Richard naar me toe en zal me passeren als de weg lang genoeg is. Ik deed bijna 6200 rpm (is max toerental van het VW 1.8 turbo blokkie, de snelheidsmeter staat dan op 250)
Richards zijn ITR heeft weliswaar een gunstigere stroomlijn als de Skoda maar heeft dan toch zeer waarschijnlijk tussen de 235 a 250 Pk, de testbank zal uitsluitsel moeten geven.
Maar wat gaat dit N.A. 1.8 ITR blok geweldig van 'kiet' en dan te bedenken dat mijn blok ook een 1.8 is maar hier wel een turbo voor nodig heeft.
Genesis
Martin.O wrote:en gaan we nu lekker racen op zandvoort ?
Is wel de bedoeling om het circuit op te zoeken, TCC gaat enkele ritten organiseren waarbij ook Zandvoort aangedaan zal worden en een weekend Nordschleife zit in het verschiet en vooral dit heeft mijn interesse!

Genesis
Btw ga je dan ook mee? (of is dit gehele jaar je 'Sabbatical"? :wink: )
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:Dus de Integra non turbo heeft eigenlijk de Skoda turbo gekilled?
Ach, als je met 'voorbij kruipen' als snelheidsverschil het zo wil betitelen, 'Ja Skoda is gekilled'! :mrgreen: (maaruh......... mijn blokkie heeft al 215K km gelopen en is 'still going strong'! Enne last but not least, het olieverbruik is echt niet meetbaar en dat is heel erg knap!:wink: )
Genesis.
p.s. Maarre top hoor, wist niet dat dit met de ITR motor mogelijk was, wat moet jouw 2 ltr blokkie in de CRX dan werkelijk als een kogel gelopen hebben! :thumbs:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Zo pakketje vandaag binnen gekomen met de post Caster & Camber set Control armen, zal een fikse verbetering leveren op mijn wegligging, deze zullen dan meteen geplaatst worden met mijn nieuwe fuseekogels, dan is de gehele wegligging c.q. vernieuwd en up-to-date. Nog ff uitlijnen en dan moet de balans tussen het vermogen, wegligging en remmerij optimaal zijn. :wink:
Genesis

Genesis
Gisteren voor op de auto de originele bovenste draagarmen vervangen voor de Amerikaanse armen waarmee de Caster & Camber mee kunnen worden ingesteld. Daar zaten tevens 2 nw fusee kogels bij, ook de onderste fusee kogels vervangen. De fusee van de stuurstangen zijn in bestelling. (oude zijn nog goed genoeg, maar je doet het goed of je doet het goed :wink: )
Nu heb ik alles qua bushings rubbers, fusee's ect vervangen voor nieuw en beter. Straks gaan we de wegligging uitlijnen volgens een setup die ik van Richard van TCC heb gehad, daarmee zou ik zowel profijt op het circuit moeten hebben alswel op de gewone weg.
Met 3 weken plaats ik dan de Blockguard op het onderblock en dan zou de afspraak met RDW gemaakt kunnen gaan worden.
Dan zou je zeggen dat ik er was, maar de lijst van aanpassingen verbeteringen schijnen nooit te stopppen, er is me geadviseerd om een andere thermostaat en temp sensor te plaatsen waardoor het koelwater eerder gekoeld gaat worden teneinde een constantere lagere temperatuur te handhaven.
Ben benieuwd wat zich daarna weer komt aandienen aan 'nodige & nuttige' verbetering?! :roll: :mrgreen:
Genesis
Nu heb ik alles qua bushings rubbers, fusee's ect vervangen voor nieuw en beter. Straks gaan we de wegligging uitlijnen volgens een setup die ik van Richard van TCC heb gehad, daarmee zou ik zowel profijt op het circuit moeten hebben alswel op de gewone weg.
Met 3 weken plaats ik dan de Blockguard op het onderblock en dan zou de afspraak met RDW gemaakt kunnen gaan worden.
Dan zou je zeggen dat ik er was, maar de lijst van aanpassingen verbeteringen schijnen nooit te stopppen, er is me geadviseerd om een andere thermostaat en temp sensor te plaatsen waardoor het koelwater eerder gekoeld gaat worden teneinde een constantere lagere temperatuur te handhaven.
Ben benieuwd wat zich daarna weer komt aandienen aan 'nodige & nuttige' verbetering?! :roll: :mrgreen:
Genesis
micronsil wrote:OMG...
Mijn computer weet niet meer wat het met zichzelf aanmoet nu die foto van dat hok erop is geweest.
hahaha
Tjemig wat is die auto verkracht zeg :S
Zo reden en rijden er hier nog een paar van in de omgeving (maar dan wel in kleur) zo zonde!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!