Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
genesis

Post by genesis »

Nou dat nu niet direct, maar het geeft ze wel een 'verfrissende' kijk dat niet alle 'oto'tjes' zijn wat het lijken te zijn. :wink:

Genesis
Martin.O

Post by Martin.O »

en gaan we nu lekker racen op zandvoort ?
genesis

Post by genesis »

Image

Vandaag met Richard van TCC op pad geweest, hij met zijn nieuwe ITR blokkie (superlichte drijfstangen, zuigers, hoge compressie en wilde nokken) en ik met mijn Skoda.

Was een heel leuk vergelijk, door het hele snelle revven van de ITR ging het vanaf de 100 redelijk gelijk op met op sommige punten een kleine winst voor de ITR, op snelheden boven de 200 met tegenwind loopt de Skoda weer wat in. Nemen dezelfde weg in tegengestelde richting, met rugwind dus dan loopt de ITR van Richard naar me toe en zal me passeren als de weg lang genoeg is. Ik deed bijna 6200 rpm (is max toerental van het VW 1.8 turbo blokkie, de snelheidsmeter staat dan op 250)

Richards zijn ITR heeft weliswaar een gunstigere stroomlijn als de Skoda maar heeft dan toch zeer waarschijnlijk tussen de 235 a 250 Pk, de testbank zal uitsluitsel moeten geven.

Maar wat gaat dit N.A. 1.8 ITR blok geweldig van 'kiet' en dan te bedenken dat mijn blok ook een 1.8 is maar hier wel een turbo voor nodig heeft.

Genesis
genesis

Post by genesis »

Martin.O wrote:en gaan we nu lekker racen op zandvoort ?

Is wel de bedoeling om het circuit op te zoeken, TCC gaat enkele ritten organiseren waarbij ook Zandvoort aangedaan zal worden en een weekend Nordschleife zit in het verschiet en vooral dit heeft mijn interesse! :D

Genesis

Btw ga je dan ook mee? (of is dit gehele jaar je 'Sabbatical"? :wink: )
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dus de Integra non turbo heeft eigenlijk de Skoda turbo gekilled?
genesis

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:Dus de Integra non turbo heeft eigenlijk de Skoda turbo gekilled?

Ach, als je met 'voorbij kruipen' als snelheidsverschil het zo wil betitelen, 'Ja Skoda is gekilled'! :mrgreen: (maaruh......... mijn blokkie heeft al 215K km gelopen en is 'still going strong'! Enne last but not least, het olieverbruik is echt niet meetbaar en dat is heel erg knap!:wink: )

Genesis.

p.s. Maarre top hoor, wist niet dat dit met de ITR motor mogelijk was, wat moet jouw 2 ltr blokkie in de CRX dan werkelijk als een kogel gelopen hebben! :thumbs:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die liep een M3 voorbij...
De 2 liter in mn ITR deed 251pk en dat was met een grove straat tune.
genesis

Post by genesis »

Ik denk eigenlijk dat dat blok het beste was uit beide werelden, het vermogen van een turbo en de N.A. souplesse om heel precies te doseren, jammer eigenlijk dat het beste/mooiste altijd zo kostbaar moet zijn..........

Genesis
LCR

Post by LCR »

genesis wrote:Ik denk eigenlijk dat dat blok het beste was uit beide werelden, het vermogen van een turbo en de N.A. souplesse om heel precies te doseren, jammer eigenlijk dat het beste/mooiste altijd zo kostbaar moet zijn..........

Genesis

X2!!
genesis

Post by genesis »

Zo pakketje vandaag binnen gekomen met de post Caster & Camber set Control armen, zal een fikse verbetering leveren op mijn wegligging, deze zullen dan meteen geplaatst worden met mijn nieuwe fuseekogels, dan is de gehele wegligging c.q. vernieuwd en up-to-date. Nog ff uitlijnen en dan moet de balans tussen het vermogen, wegligging en remmerij optimaal zijn. :wink:

Image

Genesis
Fidotype-r

Post by Fidotype-r »

mooi auto : :D
genesis

Post by genesis »

Dank je. (uhh welke heb je het over mijn Skoda of de Honda?! :shock: )

Genesis
genesis

Post by genesis »

Block Guard voor mijn onderblock van mijn geblazen B16A2, wel standaard gemonteerd op een ITR, maar niet OEM te krijgen voor een B16A2, maar in de USA maken ze mooie spulletjes! :wink:

Dus extra versteviging voor mijn blokkie.

Image

Image

Image

Genesis
genesis

Post by genesis »

Gisteren voor op de auto de originele bovenste draagarmen vervangen voor de Amerikaanse armen waarmee de Caster & Camber mee kunnen worden ingesteld. Daar zaten tevens 2 nw fusee kogels bij, ook de onderste fusee kogels vervangen. De fusee van de stuurstangen zijn in bestelling. (oude zijn nog goed genoeg, maar je doet het goed of je doet het goed :wink: )

Nu heb ik alles qua bushings rubbers, fusee's ect vervangen voor nieuw en beter. Straks gaan we de wegligging uitlijnen volgens een setup die ik van Richard van TCC heb gehad, daarmee zou ik zowel profijt op het circuit moeten hebben alswel op de gewone weg.

Met 3 weken plaats ik dan de Blockguard op het onderblock en dan zou de afspraak met RDW gemaakt kunnen gaan worden.

Dan zou je zeggen dat ik er was, maar de lijst van aanpassingen verbeteringen schijnen nooit te stopppen, er is me geadviseerd om een andere thermostaat en temp sensor te plaatsen waardoor het koelwater eerder gekoeld gaat worden teneinde een constantere lagere temperatuur te handhaven.

Ben benieuwd wat zich daarna weer komt aandienen aan 'nodige & nuttige' verbetering?! :roll: :mrgreen:

Genesis
MLM

Post by MLM »

Wat mooie bumpers ten behoeve van de koeling en aerodynamica!

Image
micronsil

Post by micronsil »

OMG...

Mijn computer weet niet meer wat het met zichzelf aanmoet nu die foto van dat hok erop is geweest.

hahaha

Tjemig wat is die auto verkracht zeg :S
Rikky

Post by Rikky »

micronsil wrote:OMG...

Mijn computer weet niet meer wat het met zichzelf aanmoet nu die foto van dat hok erop is geweest.

hahaha

Tjemig wat is die auto verkracht zeg :S

Zo reden en rijden er hier nog een paar van in de omgeving (maar dan wel in kleur) zo zonde!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
micronsil

Post by micronsil »

Hier bij mij werk rijden er aan de lopende band ook 2 roode rond.

Als ik ze weer van afstand hoor aankomen ga ik met mijn telefoon uit het raam hangen om foto's te maken.
Rikky

Post by Rikky »

micronsil wrote:Hier bij mij werk rijden er aan de lopende band ook 2 roode rond.

Als ik ze weer van afstand hoor aankomen ga ik met mijn telefoon uit het raam hangen om foto's te maken.

Inderdaad holle pijp onder de 1.3tjes :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
micronsil

Post by micronsil »

Rikky wrote:
micronsil wrote:Hier bij mij werk rijden er aan de lopende band ook 2 roode rond.

Inderdaad holle pijp onder de 1.3tjes :lol:

Jij weet over wie ik het heb hahahah :P
Locked